11 Reacties

4 jaar geleden

Op zich maakt het niet uit op welk moment van de dag je poetst, als je maar eenmaal poetst. Hier nog geen tand, maar zou dan gewoon op moment van dag doen wanneer hij lekker wakker is. Link met bedtijd is als hij ouder is ook nog wel tijd voor om die verbinding te maken, wanneer hij wat langer wakker is na een voeding.

4 jaar geleden

Lieke is wel altijd nog wakker na de laatste fles dus hier zit het in het naar bed ritueel, daarvoor deed ik het altijd als ze uit bad kwam. Het gaat er meer om dat ze gewend raken aan de tandenborstel dan dat er echt tandjes worden gepoetst heb ik altijd begrepen

4 jaar geleden

Bij de oudste deed ik voor het slapen gaan tanden poetsen, zodat het bij het ritueel hoort. Je kan dit ook voor het middagslaapje doen. 1x per dag is idd voldoende tot ze 2 jaar zijn

4 jaar geleden

Wat ik heb begrepen is dat borstvoeding niet schadelijk is voor de tanden. Wel wanneer je vaste voeding geeft erbij dus eventueel zou je het na het aanbieden van vaste voeding kunnen doen.

4 jaar geleden

Goeie vraag, hier ook 1 met net 2 tandjes die er doorheen komen!

4 jaar geleden

Wat ik heb begrepen is dat het het beste is om het te doen na de laatste voeding. Dus op een moment dat je kindje daarna voor een wat langere tijd geen voeding krijgt. In jouw geval zou ik gewoon een ander moment kiezen en je kindje lekker laten slapen. Er komt vast een moment, wanneer er meer tandjes zijn en poetsen echt nodig is, dat je kindje nog wel wakker is na z’n voeding.

4 jaar geleden

En wanneer begin je daar dan mee want er zijn 2 halve tandjes door hier. Maar ze kwijlt als een malle dus ben bang dat het tandvlees erg gevoelig is en daar zit je nogal snel tegenaan met die halve tandjes.

4 jaar geleden

Wij doen het ook voor de laatste voeding omdat ze vaak met de fles in slaap valt. Beter is inderdaad erna, maarja om haar nu voor het tandenpoetsen weer wakker te moeten maken... We hebben een super zacht borsteltje en ze lijkt het niet vervelend te vinden!

4 jaar geleden

Hier 3 tanden erdoor en wij poetsen wel echt. Hij mag altijd nog even zelf na borstelen 😆🤣😂 gaat zelfs huilen als hij zijn beurten heeft gehad. Ik zeg altijd hoevaak hij mag, 2 of 3 keer.

4 jaar geleden

Hier 2 tandjes door een wij poetsen s avonds voor het slapen gaan. Weet niet of er nog een tandje door komt. Meneer zit de hele tijd met zijn vingertje in zijn mondje en erop te kauwen. Maar dus aan de zijkant en niet voorin. Meer baby's die dit doen? En zo ja, kwamen er tandjes door?

4 jaar geleden

Hier nog geen tandjes 🤔 ben benieuwd wanneer ze komen!