12 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook. Komt inderdaad door het vallen op haar mondje. (Of toch bij haar) Hebben toen info aan de huisarts gevraagd en het kan zijn dat het melktandje die kleur behoudt maar de volwassen tand heeft weer de normale kleur. De wortels van de volwassen tanden zijn nog niet in de maak blijkbaar dus die kunnen daardoor niet verkleuren.

2 jaar geleden

Reactie op jess265

Onze dochter heeft dit ook. Komt inderdaad door het vallen op haar mondje. ...
Oh gelukkig wat een opluchting maakte me een beetje druk.. Ja ze is echt extreem vaak gevallen op haar voortandjes bij de ene is ook een klein stukje eraf en de rechter begint bruin te verkleuren helaas 😓

2 jaar geleden

Ons neefje heeft dit ook, hij is ook gevallen op zn mond en zijn ene tand is aardig zwart.. zijn gelukkig nog melktandjes dus komt t wel goed

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Oh gelukkig wat een opluchting maakte me een beetje druk.. Ja ze is echt ex ...
Gelukkig dan dat het 'nog maar' melktandjes zijn.. ik snap de paniek wel hoor, ik had dat ook eerst. 😊 Maar komt wel allemaal weer in orde! Bij ons was het wel eerder grijzig dan bruin. Weet niet of er een verschil is.

2 jaar geleden

Reactie op jess265

Gelukkig dan dat het 'nog maar' melktandjes zijn.. ik snap de paniek wel ho ...
Ja gelukkig wel alleen het duurt nog wel ff voordat ze gaan wisselen natuurlijk en het word wel steeds donkerder.. Oh ik zie dat ik bruin zij ik bedoel grijs idd!

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja gelukkig wel alleen het duurt nog wel ff voordat ze gaan wisselen natuur ...
Ja klopt ze hebben nog wel eventjes te gaan.. nu ik heb wel de indruk dat hzt bij onze dochter al iets minder grijs is dan eerst.. maar helemaal zal het niet weggaan vrees ik..

2 jaar geleden

Oei, snap je ongerustheid... Hier een onstuimig jongetje wat al een paar keer heel hard op z'n mondje gevallen is waarbij z'n tanden echt letterlijk verschoven waren (ik in paniek en alle staten want ik zag het al gaan een anderhalf jarige met een fietsenrek) maar heel goed gerustgesteld door de tandarts toen. Want blijkbaar is een kindermond zo "flexibel" dat dit gewoon terugschuift (wat het ook dus gewoon snel doet) Maar hij zei ook: als het verkleurt kan het een teken zijn dat het tandje "afgestorven" is (vreselijke term) en er misschien uit moet, maar dit heeft inderdaad totaal geen invloed op de volwassen tanden omdat het melkgebit wat dat betreft nog niet het echte blijvende gebit is. Maar goed: je hebt nou ook weer niet zoveel aan dit verhaal 😅😅 ik hou wel heel panisch nu de kleur van de tandjes in de gaten maar verder ben ik heel relaxed hoor 😇

2 jaar geleden

Oh jee dit maakt me wel beetje bang straks moet hij eruit en als ze lacht mist ze een tand tot misschien haar 7e jaar 😩 Hij word echt steeds grijzer.. En heeft misschien invloed op het eten en drinken, en de napijn van het tandje trekken. Hoopte zo dat ze een mooi gebit kon houden totdat ze ging wisselen maar ze is zo eigenwijs ik waarschuw haar constant geen koprol op het bed straks val je eraf en toch doen.. Ze is een klein aapje en wil alles uitproberen 😅 Maar wist niet dat ze konden verschuiven dat lijkt me wel een eng idee gatsie.. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Oh jee dit maakt me wel beetje bang straks moet hij eruit en als ze lacht m ...
Ja ik was lichtelijk in alle staten, ik zag het meteen op de een of andere manier en m'n partner nog niet. Dus ik was ook wel weer trots dat ik het gemerkt had in de hectiek maar ik heb wel m'n partner laten voelen of het tandje niet los zat 😝 Zo herkenbaar die van ons is ook zo wild en zonder angst haha Maar misschien kan het verkleuren tot op zekere hoogte wel geen kwaad zolang ze er geen last van heeft? Haar meenemen bij jouw afspraak is misschien alleen al voor de gemoedsrust een goed idee 😅

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Oh jee dit maakt me wel beetje bang straks moet hij eruit en als ze lacht m ...
Die kunnen raar maar waar dus ook gewoon terug op hun oorspronkelijke plaats komen hoor. 😊 Het tandje waar het bloed rond zit, is de grijs geworden tand. Die zat ook wat dieper in haar tandvlees als het net gebeurt was en staat ondertussen (een maand later) weer op de plaats waar hij ervoor stond. Als je zeker wil zijn, dan toch eens naar de tandarts of kinderarts gaan? Als je dat wat meer kan geruststellen 😊 ik denk niet dat ze zo snel melktandjes zullen trekken aangezien ze nog uitvallen. Ik zou me echt geen te grote zorgen maken hoor. 😊 We duimen hier in elk geval mee voor een goede afloop en hopelijk niet te veel (grote) accidentjes meer 🤞🤞

2 jaar geleden

Reactie op Lisanhoogendonk

Ja ik was lichtelijk in alle staten, ik zag het meteen op de een of andere ...
Ik had dat dus ook mij viel het gelijk op maar ik ben ook wel degene die haar tandjes poetst altijd en alles van haar goed in de gaten houd, me vriend die maakt ze eigen niet zo snel druk maar ik daarin tegen 😅.. Ik hoop echt dat hij kan blijven zitten ze heeft er geen last van anders had ze dat al wel laten merken. Ja als ik naar de tandarts ga neem ik haar mee en laat ik het even controleren.

2 jaar geleden

Reactie op jess265

Die kunnen raar maar waar dus ook gewoon terug op hun oorspronkelijke plaat ...
Echt bizar nooit van gehoord.. Ja komt goed als ik me afspraak heb neem ik haar mee en ga ik het wel eens vragen hoe of wat. Bedankt voor je reactie! Ik moet me gwn niet zo snel te druk maken maar dat zit echt in me haha. Ik ga haar beter in de gaten houden klein aapje.😅