45 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

No worries, mijn zoon van bijna 12 weken zit ook altijd rond de 37,3 graden en heeft een warm hoofd. Belangrijk om met je vinger in de nek te voelen of ze daar niet zweet, dan is ze mogelijk te warm aangekleed.

4 jaar geleden

Reactie op JackH

No worries, mijn zoon van bijna 12 weken zit ook altijd rond de 37,3 graden ...
Dankjewel ik zal er op letten 🙏🏻

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook altijd warm. Met de wat warmere dagen vorige week was hij met alleen een romper met korte mouwen en een korte broek al 37.6. Hij lijkt er verder zelf geen last van te hebben gelukkig. Ik houd er gewoon rekening mee dat ik hem niet te warm kleed, dus geen extra laagje zoals ze adviseren maar gewoon ongeveer hetzelfde als dat ikzelf draag.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Mijn zoontje heeft het ook altijd warm. Met de wat warmere dagen vorige wee ...
Dankjewel, daar ga ik ook rekening mee houden. Als moeder heb je gauw het idee dat je kindje het koud heeft en doe je wat extra's er op maar ik ha daar op letten.

4 jaar geleden

Een baby mag officieel tussen de 36,5 en 37,5 zitten. O,1 er boven lijkt mij niks om zorgen over te maken. 😌

4 jaar geleden

Mijn dochter 11weken krijgt ook snel hoger temperatuur zeker met warme lente dagen zoals vorige week. Ik kleedde haar alleen met romper en aan het eind van de dag weer brokje en lange mouwen. Ik merk als ik warm heb dan kijk ik altijd bij haar want ze krijgt ook warm, ook snachts doe ik welaas haar pijama eruit en dan slaapt ze alleen met lange mouwen rompertje. En de nek is ook bijna altijd warm want of door het slapen op de rug dan rust het hoofd nek en rug op het matras of andere beddengoed of zelfs op schoot. Grt

4 jaar geleden

Reactie op Eileentje

Een baby mag officieel tussen de 36,5 en 37,5 zitten. O,1 er boven lijkt mi ...
Dankjewel

4 jaar geleden

Reactie op Sofia Silva

Mijn dochter 11weken krijgt ook snel hoger temperatuur zeker met warme lent ...
Dankjewel

4 jaar geleden

Mijn dochter van 11 weken heeft ijskoude handen. Ze is goed aangekleed.

4 jaar geleden

Reactie op Gul-24

Mijn dochter van 11 weken heeft ijskoude handen. Ze is goed aangekleed.
Heb je haar teperatuur opgemeten ? Mieschien kan je handschoentjes om doen ?

4 jaar geleden

Heb je haar teperatuur opgemeten ? Mieschien kan je handschoentjes om doen ...
Nee heb haar niet opgemeten. Dank mama van Sena

4 jaar geleden

Meten jullie eigenlijk nog steeds dagelijks? Ik ben na de kraamtijd (met 2/3 weken ongeveer) gestopt met temperaturen...

4 jaar geleden

Reactie op SharonnetjeB

Meten jullie eigenlijk nog steeds dagelijks? Ik ben na de kraamtijd (met 2/ ...
Ik ben met 6 werken gestopt, na de kraamweken. Nu alleen bij twijfel. Dat was ook het advies, omdat tijdens de kraamweken ze leren hun eigen lichaam op juiste temperatuur te houden (het ene kind is daarin sneller dan de andere). Onze dochter is nu 14 weken. Als ze straks naar de opvang gaat, begin ik weer. Maar dat is meer om mezelf gerust te stellen ivm corona.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Ik ben met 6 werken gestopt, na de kraamweken. Nu alleen bij twijfel. Dat w ...
Oke, dat is wel handig idd, gewoon voor je eigen gevoel.

4 jaar geleden

Reactie op SharonnetjeB

Meten jullie eigenlijk nog steeds dagelijks? Ik ben na de kraamtijd (met 2/ ...
Hier direct na de kraamweek gestopt

4 jaar geleden

Reactie op SharonnetjeB

Meten jullie eigenlijk nog steeds dagelijks? Ik ben na de kraamtijd (met 2/ ...
Ben ook na een week of 2 gestopt. Heb daarna nog 1 of 2 keer gekeken toen hij n keer erg warm aanvoelde en na z’n vaccinatie.

4 jaar geleden

Wij meten de temperatuur niet. Weet wel dat boven de 38,5 is het koorts en bij 40 graden is het raadplegen van de huisarts

4 jaar geleden

37.3 is een normale temperatuur. Als je het niet vertrouwd, probeer het met een andere thermometer en vergelijk het.

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

Wij meten de temperatuur niet. Weet wel dat boven de 38,5 is het koorts en ...
Alles vanaf 38 graden is koorts. En tot drie maanden moet je de huisarts bellen vanaf 38 graden als de koorts niet van de vaccinatie komt.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Alles vanaf 38 graden is koorts. En tot drie maanden moet je de huisarts be ...
Klopt inderdaad. Mijn zoontje had uit het niets 38,5 toen hij 3 weken was. Het was toen Vrijdagavond dus huisartsenpost gebeld en die wilde dat we direct langskwamen. Gelukkig was er niets aan de hand maar boven de 38 graden onder de 3 maanden is bellen.