14 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik lees graag mee voor wanneer ik ook ga stoppen. Maar ben wel even nieuwsgierig: waar gaan jullie heen op vakantie? Wij willen ook, maar nog geen idee wat kan en veilig is. We willen naar Zweden, maar is nu nog negatief reisadvies (lekker rustig, denk ik dan, maar je zit met die verzekering die dan niet loopt he..) dus even nieuwsgierig wat jullie gaan doen 😊

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia1985

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik lees graag mee voor wanneer ik oo ...
Wij gaan naar Italië en daarna Frankrijk maar beide in een privé huisje en weg van toeristische steden :) genieten van het weer en de natuur

4 jaar geleden

Ik heb me laten vertellen dat het ongeveer 3 à 4 dagen duurt om 1 voeding af te bouwen. (Kan bij sommige sneller of trager verlopen.) Er wordt aangeraden eerst de voorlaatste voeding af te bouwen, daarna de 2de, daarna de 3de, dan de avondvoeding en tot slot de ochtendvoeding. Ik ben benieuwd, start ook binnenkort met afbouwen...

4 jaar geleden

De eerste afbouw viel me best tegen. Echt een week stuwing gehad. De tweede ging beter. Daarna kon ik sneller afbouwen en zat er maar 3 dagen tussen met afbouw. 😊 Maar ik zou ook mee gaan op het tempo van je kleine, en productie kan ook ineens heel snel achteruit gaan met afbouw.

4 jaar geleden

Ik heb nu een dochter van 16 weken en ben met 6 weken begonnen met afbouwen van borstvoeding. Ik zat toen op 6 voedingen en begon met de lunch voeding af te bouwen (dit was de 3de voeding van de dag) ik heb het mega langzaam gedaan. Na een week geen stuwing meer en toen de 5de voeding af gebouwd. Helaas heeft ons kindje een koemelk allergie dus na eenmaal de juist kunstvoeding te hebben gevonden pas de 3de voeding af gebouwd. Ik geef nu al 2 maanden de ochtend en de avond (18.30) nog aan de borst geven. Ideaal maar heb geduld met jezelf en met je kindje.

VRIEND

4 jaar geleden

Wij zijn gestart met papje als tussendoortje, dus tussen twee voedingen in. Niet meer dan 30cc melk gemengd met rijstebloem. Met de dag vindt hij het steeds lekkerder en gaat deze hoeveelheid er steeds beter in. Vandaag bordje leeg gegeten. Morgen ga ik 60cc maken en wil het zo opbouwen dat hij genoeg pap eet voor een volwaardige maaltijd. Zo aangepakt op advies van consultatiebureau.

4 jaar geleden

Ik heb dit schema aangehouden om de borstvoeding af te bouwen. Ging heel gemakkelijk en zonder problemen. Momenteel geef ik enkel ‘s ochtends nog borstvoeding en dan gedurende dag flesjes kv. (Nestlé Nan Evolia) Veel succes!

4 jaar geleden

Dit is misschien een domme vraag, maar hoe gaat dat dan qua uren? Als je een borstvoeding weglaat, weten je borsten dan automatisch dat ze de ene moment sneller moeten produceren en het andere moment trager? Of kolven jullie tussendoor? Ik heb erg bang dat ik te weinig ga produceren dus kolf ik vaak nog tussendoor. Momenteel is mijn dochter 23weken en eet ze rond 11/12u haar eerste papje. En soms kolf ik dan, maar ik weet niet goed wat te doen. Want dan heeft ze de nacht gehad (> 6uur tussen), borstvoeding en dan weer 6uur tussen en de rest van de dag maar 3uur tussen. Hoe zit het dan ook als ik op het werk ben? Gewoon dan niet kolven/borstvoeding geven? Alvast super bedankt voor de tips!

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Dit is misschien een domme vraag, maar hoe gaat dat dan qua uren? Als je ee ...
Ik zou wel graag zo lang mogelijk bv blijven geven.

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Ik zou wel graag zo lang mogelijk bv blijven geven.
Ik geef gewoon op vraag, ‘s nachts is er soms 8 uur tussen, overdag soms al na een uur... Productie past zich automatisch aan. ‘s Ochtends is het soms wel “tijd” om hem te laten eten, maar verder ondervind ik er geen last van en blijft de productie OK. Bij de vorige heb ik 14 maand bv gegeven. Ook toen geen probleem. Overdag gaf mijn moeder groenten- en fruithapjes en geen melk, ik gaf bv voor ik naar mijn werk ging en wanneer ik terugkwam, en dan ‘s avonds en ‘s nachts 1 of 2 keer, was geen probleem, de productie paste zich aan. Denk wel dat het belangrijk is de eerste 6 maanden nog niet te veel tijd tussen 2 beurten te laten, maar daarna kan het zeker wel (niet zeker of de 6 maanden echt belangrijk is of dat vooral zo gezegd wordt en niet echt onderbouwd is).

4 jaar geleden

Wij zijn gisteren begonnen met groentepapjes (de tweede maaltijd). Over twee -drie weken gaan we starten met fruitpapjes (de derde maaltijd). De eerste, vierde en de vijfde maaltijd blijven voorlopig nog.Als ze acht maanden is krijgt ze als eerste maaltijd brood. Ze is nu 6 maanden (morgen, wat gaat dat snel).

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Dit is misschien een domme vraag, maar hoe gaat dat dan qua uren? Als je ee ...
Ik blijf wel gewoon kolven, ook omdat mijn productie snel afneemt. Als het op het werk niet meer mag blijf ik de ochtenden en de avonden kolven... Wat ik heb krijgt ze en als het niet meer voldoende is, dan wordt het groeimelk vrees ik 😔

4 jaar geleden

Wat wordt bedoelt met papjes??

4 jaar geleden

Reactie op Astridrdam

Wat wordt bedoelt met papjes??
Groente en fruithapjes. Volgens mij komen de dames uit België, daar wordt de naam papje gebruikt voor een hapje wat in NL gebruikt wordt.