29 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees alvast mee want mijn zoon krijgt niks weg wat niet glad is.. blijft kokhalzen en blijft daar soms lang inhangen.

4 jaar geleden

ik heb iets geleerd van mn moeder en dat heb ik net 3 weken gedaan en gaat perfect.... ik heb opvolmelk dan flesje maken tot 2 dan boterham in een bordje dan warme melk over gieten dat het lekker zacht is dan geven in kleine vinger hapjes... gaat prima. ik was doodsbang voor verslikken idd en dit is perfecte oplossing. Nu doet mijn man met smeerkaas sinds kort en bij hem gaat het goed .... dus veel succes....

4 jaar geleden

Ik had gelezen dat het soms helpt om kleine stukjes van de boterham even in de BV/KV te doen.. Als dat niet helpt misschien heel dun beleg op haar boterham smeren? Bijvoorbeeld de 100% pindakaas.. Bij de Albert Heijn verkopen ze geloof ik ook een soort jam voor baby's.. dat bestaat uit 100% fruit zag ik, zelf geef ik die nog niet aan mijn 8 maanden oude zoon. Ik ben wel van plan het binnenkort te kopen en te proberen.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik lees ook graag mee. Ben al weken bezig met brood maar meer dan vier ieniminie stukjes zit er niet in. Heb geprobeerd: - stukje korst om op te sabelen - brood zonder beleg - brood met beetje boter - brood in melk soppen - brood met pindakaas Tot nu toe allemaal geen succes

4 jaar geleden

Ik ben mijn dochtertje van 7 maanden sinds een week brood leren eten en gaat erg goed nu. Ik doe een beetje water in een kommetje, doe kleine stukjes brood eerst dopen in water en daarna stop ik het in haar wangetje, ze kauwt meteen :) misschien helpt dit ook bij jou

4 jaar geleden

Hier kauwde hij altijd mega lang. Sinds we hem een vork hebben gegeven (babybestek van de kruitvat) en ik geef hem zelf de vork in handen zijn de stukjes super snel op en eet hij er veel lekkerder in. 😊

4 jaar geleden

Hier hielp het heel goed om het brood te roosteren! Het brood wordt dan geen meelballetje in het mondje. Ik gaf het dan gewoon in reepjes zodat mijn zoontje het zelf af kon happen. Nu smikkelt hij zo twee “gewone” boterhammen weg 👍🏻

4 jaar geleden

Mijn zoontje moet ook niks hebben van een boterham als ik het hem zo geef. Ik maak het aan met een halve Liga en 30ml opvolgmelk en dat gaat perfect! Hij vindt het echt heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Ik lees ook graag mee. Ben al weken bezig met brood maar meer dan vier ieni ...
Jam ook al geprobeerd? Is wat zoeter misschien dat dat beter bevalt. Mijn zoontje eet zonder moeite een heel broodje weg ( zonder korst) maar wel het liefst met jam of pindakaas.

4 jaar geleden

Wij smeren altijd een beetje geprakte banaan op de boterham, gaat er dan heel goed in!

4 jaar geleden

Ik ben begonnen met inieminie stukjes in haar wang te stoppen. Soms ook maar 4 of 5 stukjes. Zo heb ik dit elke dag volgehouden en na een paar dagen steeds wat meer geprobeerd. Zo at ze steeds wat meer en nu eet ze een hele boterham. Ik doe er als beleg wat mango/pompoen spread op of aardbeien/bietjes spread (allebei van het merk de kleine keuken) in het begin gaf ik droog brood en toen alleen met wat margarine en nu dus die spreads. Soms laat ik het een kwartiertje staan dan wordt het wat zachter dan eet ze het makkelijker. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik ben begonnen met inieminie stukjes in haar wang te stoppen. Soms ook maa ...
Ik ga trouwens ook een keertje avocado opsmeren, schijnt ook lekker te zijn

4 jaar geleden

Mijn dochter eet al sinds ze 5,5 maand is brood omdat ze ons dat zag eten en t nog net niet uit mijn handen trok. Ze zat er zo gulzig naar te kijken dat ik toen een sneetje voor haar geroosterd heb en dat ging meteen prima. Dus misschien kan je eens proberen het “samen” te eten. Ze at toen wel ook al van die maisvingers, dat helpt ook om te leren kauwen, weet niet of je die al geprobeerd hebt te geven? Anders daar eens mee beginnen en dan overstappen op brood. Hier eet ze inmiddels hele boterhammen met korst en al op, net 7 maanden geworden.

4 jaar geleden

mijn zoon, 6 jaar, wilde ook niets anders dan glad eten. Is niet erg. nu vind hij glad niks, rijst pasta, brood alles eet hij

4 jaar geleden

ik zag dat ze kauw bewegen maakte en ging toen brood geven. In het begin ging ze kokhalzen, Het het toen maar een paar keer geprobeerd, 2 weken daarna ging het goed. Nu doet ze het niet meer. Ik geef steeds kleine stukjes, en stop ik dan in haar wang, soms tussen de kaken bij haar wang, om het kauwen te stimuleren. Soms gaat ze kauwen, maar heb het idee dat ze te snel doorslikt. Ze wil er niks op. Gaat ze kokhalzen en structuur vind ze niks. Maar dat komt wel goed

4 jaar geleden

je kan de soep maken van de groente die ze lekker vinden, dat blenden en dan stukjes brood erin.

4 jaar geleden

Hier heb ik eerst van die maispuffs gegeven om het kauwen te oefenen. Nu eet hij elke dag een boterham met pindakaas

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Majrim66

Jam ook al geprobeerd? Is wat zoeter misschien dat dat beter bevalt. Mijn z ...
Jam nog niet geprobeerd, ga ik dat eens doen. Dankje!

4 jaar geleden

Hebben ze al zoveel tanden om op een boterham te bijten?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hebben ze al zoveel tanden om op een boterham te bijten?
Nee hoor. Mijn baby heeft nog geen tanden maar kauwt echt met gemak een boterham weg. 🤪