29 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben begonnen met een kwart boterham zonder korst met daarop margarine. In hele kleine stukjes snijden/plukken en dan in zijn wang stoppen en dan sopt hij het weg. Inmiddels met 7 maanden eet hij een hele boterham zonder korst met daarop altijd margarine en daarop geprakte avocado of banaan. Pindakaas (puur gemalen pindas), eigeel of baby pompoen mango boterhambeleg (dat is niet zo zoet en suikerrijk als jam).

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hebben ze al zoveel tanden om op een boterham te bijten?
Mijn dochtertje heeft ook nog geen tanden

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hebben ze al zoveel tanden om op een boterham te bijten?
Nog geen tandje te bekennen hier

4 jaar geleden

brood in stukjes plukken, klein, een doorheen klutsen en dan bakken. vandaag met ei geprobeerd, wil ze niet

4 jaar geleden

30 ml heet water/borstmelk + 1 schepje nutrilon + stukjes brood met babybeleg eventueel. Goed laten wellen en dan laten eten. Dat doe ik sinds 5 maanden (zonder tandjes toen)

4 jaar geleden

Mijn dochter van 7 maanden ook niet. Ze heeft een grote tactiele afweer. Pap is ook heel lastig. Gelukkig is het nog niet nodig dat ze brood eten op deze leeftijd. We hebben nu hulp van een sensorische integratie therapeut. Daarnaast ook elke dag blijven aanbieden en leuker proberen te maken. Wij zijn eigenlijk best wel voorzichtig met zoete troep maar doen nu wel (op advies van de SI therapeut) diksap door de pap heen, daardoor eet ze bijv. 5 happen i.p.v. 3. Is toch weer een beetje extra. Ben benieuwd. Heb zelf ook heel erg moeite met bepaalde voedsel structuren dus zou me niet verbazen als mijn dochter dat ook heeft. 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hebben ze al zoveel tanden om op een boterham te bijten?
De kaken van een baby zijn al best sterk ook al hebben ze nog geen tandjes!

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Mijn dochter van 7 maanden ook niet. Ze heeft een grote tactiele afweer. Pa ...
Bedankt voor je reactie. Heb even zitten googlen maar kom er niet echt uit wat een grote tactiele afweer is. Heeft dat met eten en voeding te maken? Veel succes iig!

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik lees alvast mee want mijn zoon krijgt niks weg wat niet glad is.. blijft ...
Hoe geef je het brood? Bij me dochter heb ik alles in haar wangen gestopt in het begin zodat ze leerde kauwen, gewoon het binnenste van het brood zonder melk oid, kleine stukjes van ongeveer 1cm. Af en toe verslikken is helemaal niet erg hoort erbij. Ben er al rond 4.5 maand mee begonnen en dit rustig opgebouwd zodat ze met 6 maanden goed brood zou kunnen eten.. Ze kunnen brood nog niet wegduwen naar de zijkant met hun tong als je het zo in hun mondje doet 😊 heeft echt tijd nodig maar hier gaat het super goed nu en ze verslikt haar eigen niet meer kauwt goed op alles, ze werkt een hele boterham met boter en spread nu in 15 min weg 🙈