18 Reacties

4 jaar geleden

Cold turkey! Ff een week doorheen en ze is er aan gewend soms zelfs sneller. Kleine van mij is sinds een 1.5 week over en ze slaapt nu even goed als toen ze ingebakerd werd

4 jaar geleden

Niet echt een tip. Wij bakerden tot vanavond ook in, maar lazen dat warm weer ook goede aanleiding kan zijn om af te bouwen. Ze slaapt nu in haar romper strak onder laken. Ze sliep, misschien mede door de warmte, binnen 5 minuten

4 jaar geleden

Rolt ze al vaak om of is het incidenteel? Mijn zoontje is 19 weken en rolde met 14 weken al om, maar echt niet dagelijks. Hij slaapt nog steeds in zijn puckababy, maar daar kunnen zijn armen wel uit. Hebben de ritsen open gedaan zodat hij zelf kon ontdekken dat zijn armen eruit konden. Was in het begin echt drama vond het helemaal niks, maar gewoon volhouden want sinds een week slaapt hij met beide armen los!

4 jaar geleden

Mijn zoon is nu 18 weken en ligt in de puckababy mini (daar kunnen de armen ook uit). Hoe wij het nu doen is één arm eruit en dan een knuffel in z'n vrije arm leggen. Dan houdt hij de knuffel vast en maait daardoor minder met zijn arm.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Rolt ze al vaak om of is het incidenteel? Mijn zoontje is 19 weken en rolde ...
Ze doet niet anders 😂 zelfs op het aankleedkussen rolt ze om, ze heeft echt de smaak te pakken nu

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Ze doet niet anders 😂 zelfs op het aankleedkussen rolt ze om, ze heeft ech ...
Hahahahaha dan heeft ze echt de smaak te pakken! Dan zou ik inderdaad wel wat voorzichtiger zijn met helemaal inbakeren, maar zolang ze ergens in ligt waar de armen wel uit kunnen is het goed toch?

4 jaar geleden

Wat een herkenbaar verhaal! Hier ook echt een fysiek drukke baby, en ook gestart met rollen. Ze heeft het inbakeren eigenlijk echt nog nodig, maar ja helaas. Wij zijn overgegaan op het lakentje en slaapzakje van Fedde en Kees, soort van semibakeren maar wel veilig voor babies die rollen. Helaas niet zo effectief als het echt bakeren, maar zeker beter dan helemaal 'los' slapen!

4 jaar geleden

Wij gaan vanaf morgen de inbaker slaapzak van fedde en kees uitproberen hier kunnen de armpjes steeds wat losser totdat ze helemaal los zijn. Onze kleine man is ook rrg druk en beweegelijk in zijn slaap. Lees graag meee

4 jaar geleden

Hier ook geen tips, zondag een slaapje zonder inbakeren geprobeerd en dat ging zo goed dat we uiteindelijk cold turkey zijn gestopt. Ook een hele beweeglijke baby die met 6 weken al rolde van buik naar rug, andersom lukt gelukkig nog niet. Wij zijn pas met 3 maanden begonnen met inbakeren, eerder wilde ik er niet aan juist omdat ik zo op zag tegen het afbouwen. Maar ik wist ook niet meer wat ik anders moest en toen startte ik ook met een nieuwe baan van 36 uur per week. Dus had de slaap hard nodig.. 😁 We hadden nog een tweedehands pacco liggen en dat werkte fantastisch, ineens sliep hij overdag in zijn eigen bed en 's nachts door. Dus wel huiverig om er weer mee te stoppen, tussendoor ook wel een paar keer zonder geslapen omdat de inbakerzak in de was zat en dat ging toen steeds mis. Maar hij probeert nu te rollen van rug naar buik dus zondag toch maar weer geprobeerd en nu lukt het wel.. Hij ligt nu in een slaapzak zonder lakentje of wat dan ook. Overdag af en toe wel huilen maar hij slaapt in elk geval en dat deed hij voor het inbakeren überhaupt niet. Wat ik maar wil zeggen, als het nu nog niet lukt, dan lukt het over een week misschien wel! Misschien valt het uiteindelijk mee. Het slaapje op de vroege avond schijnt wel het makkelijkst te zijn om zonder inbakeren te proberen omdat ze dan al moe zijn van de dag. En wij leggen een doekje of knuffeltje in zijn handje, zodat hij iets vast heeft. Succes!

4 jaar geleden

Wat hier overigens heel goed helpt om hem rustig te krijgen is het muziekje van de babyfoon opzetten als hij loopt te jengelen. Voor ons verschrikkelijk want je hoor het ook op de ontvanger van de babyfoon, maar het scheelt heel veel sussen en spenen terugstoppen in zijn mond die hij na een halve seconde weer uitspuugt

4 jaar geleden

Beste Lisette, Heerlijk zo een pittige tante, mijn dochtertje kan er ook wat van! Zelf ben ik veel eerder begonnen met het afbouwen van inbakeren, volgens mij was ze bijna drie maanden. Graag wilde ik de situatie voor zijn en niet wachten totdat ze kon omrollen en dan pas afbouwen. Begrijp mij niet verkeerd hoor, het is gewoon een tip en ervaring die ik wil delen 😊 Het zal wel even doorbijten zijn. Wij gebruiken nu een slaapzak. In het begin, na het afbouwen, hebben we haar armpjes vastgehouden totdat ze diep in slaap viel, of een handje op haar buik gehouden om haar rustig te houden. Soms gaf ik een speeltje in haar hand, zodat ze merkte dat ze met haar handjes dus ook kon spelen (ze had toen ook haar handjes ontdekt en kon ook aardig wat vasthouden) en zo spelenderwijs in slaap viel. Als echter niks lukte, namen we haar even op schoot. Misschien even van tevoren ook een lekkere massage geven? Mijn dochtertje werd daar ook rustiger van. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd en vrij snel, ik denk na een week kon ze al prima slapen. Succes met alles! Uiteindelijk komt het goed ❤️ Vooral veel geduld hebben en iets doorbijten.

4 jaar geleden

Onze zoon sliep ook in de piep, tot dat ik hem op n ochtend op zijn buik aantrof. Ik had de puckababy mini al in huis en heb hem daarin gedaan. De eerste 2 dagen was hij wild met zijn armpjes aan het slaan, maar na 3 dgn werd het minder. Volgens het kdv kon het wel een week duren voordat hij eraan gewend was. Dat klopte. We zijn nu 1,5 week verder en hij slaapt weer prima. Even doorbijten dus. Onze man ligt wel met een konijnentuttel te slapen, misschien dat dat ook scheelt. Want die heeft hij nu steeds stevig vast

4 jaar geleden

Niet afbouwen. Direct stoppen. Je zult er even doorheen moeten, en zeker met dit warme weer is het juist een mooi moment denk ik. Een draaiend kind met de armpjes vast is hartstikke gevaarlijk. 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Wat een herkenbaar verhaal! Hier ook echt een fysiek drukke baby, en ook ge ...
hier ook een druk pittig dametje.. is het lakentje en slazakje van fedde en kees ook voor deze warme temperaturen ?

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

hier ook een druk pittig dametje.. is het lakentje en slazakje van fedde en ...
Het lakentje wel de slaapzak is vrij dik

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

hier ook een druk pittig dametje.. is het lakentje en slazakje van fedde en ...
Het slaapzakje is heel dun, maar wel lange mouwen. Dus wij hebben haar de afgelopen dagen alleen onder het lakentje gelegd... niet echt ideaal maar het lakentje geeft haar toch wel wat stevigheid en rust (dat is echt heel dun). Het is wel echt weer even zoeken!

4 jaar geleden

Hoi! Ik probeer het bakeren ook af te bouwen. Gisteravond geprobeerd in de slaapzak te laten slapen. Het heeft ruim een uur geduurd voordat ze überhaupt in slaap kwam. Daarna is ze tot half 3 in de nacht 7 keer wakker geweest en zijn we eruit gegaan om haar in slaap te maken. Om 3 uur toch maar weer ingebakerd, want ook wij hebben onze nachtrust nodig. Hoe gaan we dit ooit af kunnen bouwen, help....

4 jaar geleden

Wij hebben ook de puckababy en een wild mannetje. Hij slaapt sinds 3.5 maand oud met z'n armen eruit. Meteen cold turkey gedaan. Vond hij niet leuk. Maar idd met de kans op rollen werd het gevaarlijk. Is echt een kwestie van tijd. Speen eruit trekken. Aan z'n oren trekken. Handen in z'n mond.. Maar gewoon doorzetten. Enne.. Dekentje uit het bedje halen. Als ze zo druk zijn kan je kindje er alleen maar onder komen.. Plus met deze temperaturen heb je echt geen deken meer nodig. Gewoon slaapzak en romper. 😊