14 Reacties

4 jaar geleden

Nog nooit van gehoord. Ik meng ook af en toe! Maar een deskundige zal het vast beter weten?! 🤨

4 jaar geleden

Wat raar, ik hoor die tip (het mengen dus) juist heel vaak voorbij komen! Ik doe het ook wel is, niets raars gemerkt. Misschien kan je het CB nog even bellen om te checken? Lijkt me dat die er meer van weten dan een apotheker?

4 jaar geleden

Hier Evolia, ik meng het niet maar wissel wel af. Soms bv en soms kv. We doen dit wel al sinds de geboorte en dat gaat goed

4 jaar geleden

Hoi! Soms helpt het om een heel klein beetje af te kolven en net de tip van het speentje van het flesje in de borstvoeding te doppen. Dan is de eerste slok wat ze gewend zijn.

4 jaar geleden

Oh ik hoor vaak dat je kunt mengen. Eerst grotendeels bv met beetje kv en dan steeds iets meer kv in verhouding, zodat ze langzaam wennen aan de smaak. Zeiden ze ook waarom je het niet mocht mengen?

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Oh ik hoor vaak dat je kunt mengen. Eerst grotendeels bv met beetje kv en d ...
Oh sorry, je zegt al dat je dat niet weet! Ik zou het ff googelen, maar voor zover ik weet en altijd hoor kan het prima gemengd worden

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Oh ik hoor vaak dat je kunt mengen. Eerst grotendeels bv met beetje kv en d ...
Ze heeft niet spontaan verteld waarom niet en ik wou zo snel vertrekken met mijn huilende baby (en een hele wachtrij achter me), dat ik het ben vergeten vragen.

VRIEND

4 jaar geleden

Je zou informatie bij een lactatiekundige kunnen vragen

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde aan de hand en wou morgen nochtans beginnen met het mengen 😅 dat werd mij aangeraden om de smaak voorzichtig aan te brengen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik kreeg van het consultatiebureau juist wel het advies mijn moedermelk te mengen met kunstvoeding. Ik had wel andere kv, misschien is dat een verschil?

4 jaar geleden

Mijn dochter dronk de eerste flessen gemengd omdat ze toen ook niet aan de smaak hield. Maar 2 keer achter elkaar heb ik een hele KV fles gegeven en toen was ze al gewend aan de smaak. Ze drinkt dus BV en 1x KV voor het slapen en dat bevalt goed. Mengen mocht ik juist van de arts van consultatiebureau als zij de melk niet lekker zou vinden en dat heeft ons zeker geholpen 👍

4 jaar geleden

Ik heb deze avond 2/3 moedermelk en 1/3 kv (NAN Evolia HA 1) gedaan om te proberen. En dat heeft ze zonder problemen opgedronken. Ik zie zelf ook het probleem niet, in de maag komt het toch ook allemaal samen... Als er een gekende interactie zou zijn zou dat toch algemeen geweten zijn denk ik dan 🤔 Heel erg bedankt voor jullie tips dames!

4 jaar geleden

Hoi Ik meng al een hele poos, ligt er net aan hoe de voorraad is. Dus heb ik 70 bv dan voeg ik tot 150 bij met kv(kruitvat merk) gaat al sinds het begin goed. Dit krijgt hij dus dagelijks! Hij lust dus 3 soort flesjes. Bv, kv en bv+kv

4 jaar geleden

Vandaag gemengd: 120 mm met 30 kv (Nan Evolia). Ze dronk onmiddelijk. Hopelijk zijn we vertrokken 🙊