20 Reacties

4 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde! Ben benieuwd naar de reacties. Dus ik volg graag mee.

4 jaar geleden

Hier is het enige wat werkt het ochtendslaapje te beperken tot max 1 uur. Vaker nog maken we haar na 45 min wakker (afhankelijk van hoeveel uur ze in de nacht heeft gemaakt). Dan slaapt ze in de middag wel langer. Anders hebben ze in de middag niet voldoende slaapschuld om meerdere cyclussen te koppelen.

4 jaar geleden

Ja wij maken haar ook wakker met het 1e dutje na 45 min. Zo is er genoeg slaapschuld voor een goede middagdut aangezien dit de belangrijkste dut van de dag is.

4 jaar geleden

Hebben wij ook een aantal weken terug gehad! Lag hier zeer waarschijnlijk aan tandjes en sprongetje. Hebben hem gewoon gevolgd en niet eerder wakker gemaakt. Merkte dat hij dan in de middag alsnog maar kort of helemaal niet sliep. Zelfs een aantal keren om 17.30 maar naar bed gedaan tot volgende ochtend. Nu weer een fijn nieuw (slaap) ritme

4 jaar geleden

probeer middagdutje te rekken en eventueel de ochtenddutje ook. Maar middagdutje rekken en dan slaapt ie misschien langer.

4 jaar geleden

Ik heb het ook gehad met mijn zoontje. Ik maak hem altijd na max 1 uur slapen in de ochtend wakker. En probeer ik hem smiddags pas na 13uur op bed te leggen. Soms lukt dit, soms niet. Soms slaapt ie ineens 3x een uur

4 jaar geleden

Hoi, ook hier is ons zoontje (bijna 8 mnd) vroeg wakker, rond 6u. Hij is dan echt alweer moe rond 7.45 dus dan doet ie een slaapje, soms 45 min, soms 1 uur en kwartier. Op deze manier lukken de 3 dutjes meestal wel bij ons. Wanneer de 3e niet lukt, stoppen we hem eerder in bed, zeg maar rond 18u. Wij maken hem nooit wakker. Het blijft elke keer weer zoeken en aanpassen :)

4 jaar geleden

Lastig. Ik denk dat het misschien een fase is. Ikzelf vind het “lastig” m’n kindje wakker te maken. Als ze slaapt, zal ze het wel nodig hebben. Je kan proberen het ochtendslaapje in te korten, maar het is natuurlijk maar de vraag of het gaat lukken. Mijn dochtertje sliep een tijdje ook maar kort in de voormiddag. En in de ochtend juist wat langer. Bij haar lukt een derde slaapje overigens nog wel altijd, dus dan is het niet zo erg als het middagdutje maar drie kwartier is.

4 jaar geleden

Hier helpt het soms rond 15.30 uur ff te wandelen, dan valt ze in de kinderwagen even in slaap. Maar vaak is de dag rond 18.15 uur voor haar echt klaar en wil ze alleen nog maar naar bed

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook rond 6:00 wakker, ik leg hem na de fles en een schone luier weer terug in bed. Hij slaapt dan meestal tot 7:30, soms zelfs 8:30. In de ochtend gaat hij dan tussen 10:00 en 11:00 weer naar bed. Hij slaapt dan gemiddeld 1,5 uur. Hierdoor is zijn middagslaapje vaak vanaf 14:00-15:00 en dan gemiddeld een uurtje. Hij redt het dan net om tot 19:00-19:15 wakker te blijven. Misschien proberen hem vroeg in de ochtend weer op bed te leggen.

4 jaar geleden

Hier word onze dochter ook rond 6 wakker speen er in soms nog een keer terug en om half 8 start de dag 09:00 naar bed uurtje. Om 13:00 naar bed tot 3 half 4 soms 4 en dan om 7 uur naar bed

4 jaar geleden

Heel herkenbaar.. Wij zijn ons schema sinds dit weekend gaan omgooien.. Morris werd steeds veel wakker snachts.. En ook de ochtenden werden vroeger.. Uiteindelijk blijkt dat hij echt toe was aan een nieuw ritme... Oud ritme: 07.00 uit bed 09.30/// 3 kwartier (wakker maken) 13.00 // slapen (werd steeds lastiger om langer dan 1 uur te slapen) 16.30 // kwartier tot 20 min (werd steeds lastiger om dit slaapje goed te plannen en te vatten voor morris) Na tips van vriendinnen en de opvang 07.00 wakker 09.45/10.00 slapen (max 1 uur ) 14.30/15.00 (slapen tot half 5/kwart voor 5) 19.00 naar bed.. Na twee dagen en nachten oefenen werd morris niet meer wakker in de nacht.. En moet soms zelfs worden wakker gemaakt in de ochtend..

4 jaar geleden

Bij ons is het meestal 6:30 wakker dan rond half 10 weer naar bed, soms zelfs wat later want ze wilt gewoon niet. Dan tot max half 12 slapen. Rond half2-2 uur gaat ze (hopelijk) nog een keer slapen tot ong 3 uur. Daarna hebben we het opgegeven om het nog een keer te proberen, of ze moet in de middag niet geslapen hebben. Ze krijgt om 7 uur een fles en daarna valt ze direct in slaap en gaat ze naar haar bedje toe. Bij ons is ze momenteel ook heel wisselvallig...

4 jaar geleden

09:00- Nutrilon 120ml, daarna slapen 11:00- Fruit, Nutrilon 120ml, spelen, poepen, badje 14:00-15:30 slapen (ontspannen door het poepen en badje) 16:00 Nutrilon 120ml, Papje met wat fruit, spelen 18:00 Groente, Nutrilon 120ml, daarna slapen 21:00 Nutrilon 150ml, spelen 00:00 Nutrilon 120ml, daarna slapen Zorg dat hij op tijd en genoeg eet, badje en wat buitenlucht (doe ik vaak ‘s avonds) is ook heel belangrijk. Genoeg energie verspillen (door te spelen). Ik zet dit erbij, omdat het bepaalt hoelang ze slapen. Nooit wakker maken, terwijl ze slapen, een badje doet heel goed als hij zo geïrriteerd is.

4 jaar geleden

Wat worden veel baby’s vroeg wakker als ik dat zo lees. Die van ons pas tussen 8 en 9 (op mijn werkdagen om 8 uur). Hoe laat gaat je zoontje naar bed? Slaapt ie onder een dekentje of in een slaapzak? Ons meisje was de laatste tijd een beetje onrustig en daardoor ben ik overgestapt naar een slaapzak, dat werkt bij ons wel. Ze weet al hoe laat het is als ik hem tevoorschijn haal.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Wat worden veel baby’s vroeg wakker als ik dat zo lees. Die van ons pas tus ...
Ben al blij dat t 6 uur is nu ipv 5 uur....dat was écht drama. Hij slaapt in een slaapzak en we hebben er voor de vorm nog een dun dekentje overheen.

4 jaar geleden

Tussen 6 en 7 uur is netjes, doet onze zoon ook, hij wordt eigenlijk nooit later wakker (morgen 8 maanden oud) maar ligt 's avonds ook al 19.00, dus is ook niet zo gek denk ik. Dit is ons schema 06.30 - 07.00 wakker 07.00 180cc fles 9.00 fruithapje 9.30 naar bed 11.00 wakker 12.00 180cc fles + boterham 13.00-13.30 naar bed 14.30 - 15.00 wakker 16.00 liga koekje of baby chips 17.00 groente hapje 18.00 180cc fles 19.00 naar bed

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Wat worden veel baby’s vroeg wakker als ik dat zo lees. Die van ons pas tus ...
Denk dat jullie een uitzondering zijn. Onze man sliep eerst ook uit tot 8 u, maar tegenwoordig wordt hij ook ergens tussen 6 en 7 wakker

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Wat worden veel baby’s vroeg wakker als ik dat zo lees. Die van ons pas tus ...
Volgensmij word jou dochtertje gewoon laat wakker hahaha! Tussen 6-7 is heel normaal voor een baby’tje hoor😁 mijn dochter gaat rond 19:00 slapen en is rond half 7/7uur wakker! Er zijn ook periodes dat ze eerder wakker is!