14 Reacties

4 jaar geleden

Volgende maat speen proberen? Goed kijken of het mondje aansluit, was bij ons ook een dingetje. Toen overgestapt op andere fles. Blijven volhouden, het duurt soms even..

4 jaar geleden

Ik lees even mee naar een gouden tip. Wij lopen hier namelijk tegen hetzelfde probleem aan. Ik zorg al dat ik niet in dezelfde ruimte ben zodat onze meid mij niet ziet (dat zou moeten helpen). Het kan ook zijn dat ze de speen niet fijn vindt, maar wij hebben hier al drie verschillende opties aangeschaft....

4 jaar geleden

Dat had ik ook met mijn dochter maar ik moest snel weer beginnen met werken en ik maakte me zorgen dat ze de fles niet wilde. Had ook al een ander merk fles geprobeerd maar ook dat werkte niet. Dus ben ik simpelweg gaan oefenen. Afkolven en via de fles geven. Een beetje op een speelse manier geoefend en niet opdringen. En beetje bij beetje wilde ze de fles uiteindelijk wel. Binnen 3 dagen gelukt. Toen ze de fles onder de knie had ben ik de borst en de fles gaan combineren en gaat prima.

4 jaar geleden

Er zijn speentjes die meer de vorm van een borst imiteren. Misschien helpt dat.

4 jaar geleden

Mijn schoonzus en ik hadden het allebei met de kindjes.. het enige wat bij ons hielp was de fles van het merk Tommee Tippee. Dit merk heeft een speen met een andere vorm en structuur. Op die manier voelt hij voor de baby hetzelfde als jou tepel. Mijn zoontje weigerde alles, zelfs fopspeentjes. Toen hij deze fles kreeg was zijn melk binnen 10 minuten op. Hij heeft er nu ook een fopspeentje van, het werkt echt perfect.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad met mijn dochter. Nu pakt ze de fles gelukkig wel weer. Begonnen met 6 weken, toen ging het een tijdje prima. Toen eens een week 'vergeten' en daarna weigeren. Ik heb toen Dr. Brown de brede fles genomen. Ook dit was een week lang oefenen, maar uiteindelijk pakte ze hem. Lopend aanbieden is hier de truc. Dus mijn tip: probeer eerst een week dezelfde fles en speen voordat je overstapt.

4 jaar geleden

Reactie op Leentje

Er zijn speentjes die meer de vorm van een borst imiteren. Misschien helpt ...
De MAM flessen blijken heel goed te combineren met borstvoeding. Hebben een zachte brede speen die veel overeenkomt met een borst. Misschien het proberen waard? Zou het wel gewoon blijven proberen ondertussen, komt vanzelf goed ❤️.

4 jaar geleden

Hier ook een fles weigeraar. Heb contact gezocht met een preverbale logopediste. Zij zegt dat soort fles/speen niet per se uitmaakt (als dat voor jou wel werkt helemaal prima natuurlijk!) we gebruiken nu difrax waar ze al wel eens iets uit heeft gedronken (paar weken terug) . Morgen gaan we onder begeleiding van haar de hele dag alleen maar flesjes aanbieden. Dus steeds kolven, geen borst geven. Behoorlijk heftig lijkt me maar schijnt in 98% te werken..

4 jaar geleden

Ik geef zelf ook volledig borstvoeding en wil over gaan op fles (afgekolfd melk). Vanaf week 4 de fles laten geven door papa. Mevrouw accepteerde dit toen der tijd. Na een paar keer is het even vervaagd... die borst was erg makkelijk... en als ik eerst moest kolven en dan was mevrouw overstuur.. (vandaar dat ik sneller de borst gaf) tot we afgelopen week de fles weer wilde geven... een en al drama! De avent weigerde al als ze hem zag! Uiteindelijk de MAM geprobeerd aangezien haar speentje ook plat is.. en dit ging in één keer zonder problemen! Nu doe ik in de avond de fles geven en verder borst. Vanavond heeft ze de avent fles wel weer gewoon gepakt. De MAM fles zat in een pakket (volgens mij van de prenatal en heeft een plat speentje) hopelijk werkt het bij jullie ook!

4 jaar geleden

Of een shirt dat je hebt gedragen erbij/omheen houden, dat vroegen ze bij ons op het kdv om het iets makkelijker te maken. Ik kolfde overigens een dag van tevoren wat af zodat er melk op voorraad was en alleen opgewarmd hoefde te worden zodra onze zoon om een voeding kwam. Dan hoef je niet op het moment dat hij/zij gaan huilen pas te beginnen met kolven :-)

4 jaar geleden

Dank je wel voor alle tips. Ik ga het de komende dagen uitproberen. En als ik iets ontdekt laat ik het weten voor de andere moeders. Wat trouwens bij mij soms werkt (maar dat is niet de oplossing op het probleem dat een ander de fles geeft), is dat ik wanneer ze bijna klaar is aan de borst. Stiekem de fles omwissel met mijn tepel en ze daarmee verder gaat.

4 jaar geleden

Nog een tip, als je baby de fles pakt, ook al is het slechts 20 cc, blijf dan daarna ook nog steeds de fles aanbieden. Dus zeg maar 24 uur geen borst geven, wel kolven, en alles in fles aanbieden. Zo beklijft het motorisch 'patroon' goed in de hersenen. Wij zijn nu een halve dag opweg met alleen maar flessen afgekolfde bv geven en ze heeft toenstraks 90 cc gedronken! Vanaf nu dus 24 uur alleen maar flessen geven. Benieuwd of ze zometeen de volgende voeding ook weer goed pakt!

4 jaar geleden

Hier is het gelukt! Ze drinkt nu ook prima uit de fles met om en om bv. Vanaf nu elke dag minimaal 1 fles blijven geven. Contact gehad met preverbale logopedie. Googelen op 'eerste hulp bij flesweigeren' dan kom je bij praktijk Volmondig. Aanrader!