5 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben toen ons zoontje verteld dat zijn speentje nog even lekker moest gaan slapen in bed samen met zijn knuffeltjes, dat ging wonderbaarlijk goed! Hij heeft nu zijn speen alleen nog als hij gaan slapen. Misschien krijgt jullie zoontje nu inderdaad zijn tandjes of kiezen door en wilt hij daarom zijn speen niet afstaan omdat die tanden niet fijn zijn. Zal het anders volgendeweek proberen! Ze zijn er vanzelf klaar voor, luister vooral naar je eigen gevoel dat is het belangrijkste!

3 jaar geleden

Ik vraag mijn dochter wanneer ik vind dat ze hem te vaak in heeft of ik haar speen mag. Dan geeft ze hem netjes tot ze hem weer wil. Zo rekken we de momenten ertussen uit tot ze hem helemaal niet meer wil.

3 jaar geleden

Wij lieten onze zoon zijn speen ook zelf terug in bed leggen onder het mom die gaat nog lekker even slapen. Eigenlijk vanaf het begin ook aangeleerd dat speen nooit mee naar beneden gaat. 2 weken geleden heeft hij zijn spenen kapot gebeten en hebben we samen de speentjes weggegooid en sindsdien slaapt hij zonder. Gaat tot nu toe heel goed 🙏

3 jaar geleden

Hier cold turkey gestopt 1week voor z'n eerste verjaardag. 2 nachten wat onrustig. Beste keuze ooit! 😊

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor de tips 🌹