8 Reacties

2 jaar geleden

Oh wat een gedoe hè met dat slapen! Hier ook een vroege vogel die dus al eind van de ochtend weer moe was. Toch proberen die middagdut op te schuiven zou mijn tip zijn. Steeds een kwartiertje later totdat je op een goed tijdstip uitkomt en kijken wat dat doet. Hier is het inmiddels (meestal) half 7.... succes!

2 jaar geleden

Ik heb een jaar geleden de vroege vogel gids van snuggles and dreams aangeschaft. Daar staan wel wat praktische tips in. Zoals proberen het middagdutje niet voor half 1 te laten beginnen. En dan ook niet te lang laten slapen. Volgens mij is het advies max 1,5 in de middag bij 2 jaar. Het heeft bij ons wel wat geholpen maar ze is nog steeds om kwart over 6 meestal wel wakker.

2 jaar geleden

Ohh wat vroeg! Hoe is is je kindje? Ik denk ook dat je de middag slaap moet uitstellen tot 12 uur. En dan lekker van 12-14/15 uur laten slapen. Ons zoontje is 2 en slaapt van 19 tot 7/8 uur smorgens. En gaat dan slapen van 12-14 uur. Ook al slaapt hij soms niet. Ik leg hem altijd in bed. En laat hem er ook 1.5/2 uur in liggen om te rusten. Hij is dan altijd rustig en speelt dan. Ik denk dat de verdeling van je slaap nu nog niet helemaal oke is en dag hij daarom zo vroeg wakker wordt.

2 jaar geleden

Ohh wat vroeg! Hoe is is je kindje? Ik denk ook dat je de middag slaap moet ...
Vaak is het moeilijk om hem wakker te houden tot 12h. Gaan slapen doet hij goed. Ik probeer hem nu om 19h in bed te hebben. Hij heeft altijd super goed geslapen dus dit is zuur dat hij dit niet meer doet. Hij slaapt 10h in de nacht, dit zou ik graag naar 11-12h hebben.

2 jaar geleden

Reactie op lvl

Vaak is het moeilijk om hem wakker te houden tot 12h. Gaan slapen doet hij ...
Je zou moeten proberen of je hem elke dag een kwartiertje kan rekken voor je hem smiddags in bed legt.. Zodat het uiteindelijk 12 uur wordt.

2 jaar geleden

Je zou moeten proberen of je hem elke dag een kwartiertje kan rekken voor j ...
En wat doen jullie als je op uitstap gaan? Een vroegere dut of laten slapen in de kinderwagen…?

2 jaar geleden

Reactie op lvl

En wat doen jullie als je op uitstap gaan? Een vroegere dut of laten slapen ...
Ik plan alles om het dutje heen

2 jaar geleden

Reactie op lvl

En wat doen jullie als je op uitstap gaan? Een vroegere dut of laten slapen ...
Ik plan alles om z'n slaapje heen. Dus ik ben alfijd van 12-14 uur thuis. Dus smorgens ga ik de deur uit. Spreek ik af met vriendinnen. En smiddags na slaapje ook weer. Maar slapen doet hij altijd in bed. Vind ik ook belangrijk. Rust momentje. Even geen prikkels. En slapen in de kinderwagen heeft hij nog nooit gedaan. Ja toen hij net geboren was.. 🤣