3 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, Onze zoon zijn tong is ook gekliefd. Helaas pas toen hij 2mnd oud was vanwege digitale begeleiding van de lactatiekundige door Corona is het allemaal later gebeurd dan wij hoopten. Wat een verschil naderhand zeg! Van een mannetje die veel huilde omdat hij niet genoeg drinken kreeg, naar een tevreden mannetje 🥰 Maar goed dat was niet jou vraag. Onze lactatiekundige deed de nazorg omdat we ergens bij Arnhem hebben moeten laten klieven, vanwege de lockdown, door een andere lactatiekundige (we wonen zelf in noord brabant). Op haar advies hebben we de oefeningen voor zijn tong gedaan tot het wondje roze was. Op papier stond 2 tot 3 weken, maar dit was korter bij ons. De oefeningen in de mond zijn we toen mee gestopt, af en toe deden we de rek oefeningen nog wel eens dat hij onze vinger moest aantikken met zijn tong.. dit vond hij grappig dus het werd een spelletje. Onze zoon kan zijn tong wel goed uitsteken. Als hij verder goed eet en drinkt zou ik me er geen zorgen om maken. Maar je kunt altijd advies vragen als je twijfelt. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Hoi, Onze zoon zijn tong is ook gekliefd. Helaas pas toen hij 2mnd oud was ...
Wij hadden precies zelfde met ons zoontje veel huilen ect.. en nu zo tevreden mannetje. Maarja zen tong uitsteken vergeet het maar🙈

3 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met mijn zoon, maar ben wel zelf iemand die haar tong maar een mini stukje kan uitsteken. Nooit problemen met spraak gehad en ook nu geen last.