Hallo Allen
Ben nieuwsgierig naar ervaringen van jullie. Ons zoontje is met 7 weken ongeveer geholpen aan zijn tongriem en lipbandje in Groningen. Hij is nu bijna 1. Na een week zijn we gestopt met nabehandeling op advies van het ziekenhuis. Nooit moeten doen.. maar wederom bij kliniek geweest aangezien we twijfelden als tongriem terug was. Was wel wat littekenweefsel terug. Maar hij bewoog zijn tong goed en was flexibel. Advies was dat als hij problemen met zijn spraak kreeg wij terug moesten komen. Nogmaals klieven werd afgeraden omdat hij dan nog strakker kan terugkomen. Ook omdat hij zijn tong goed gebruikte en gehemelte ook mooi naar beneden was gekomen.
Maarr... nu steekt onze zoon zijn tong nooit ver uit. Komt miss net tot buiten zijn lip. Ook zie ik een streepje bij het puntje van zijn tong. Zijn er meer kindjes die hun tong niet ver kunnen uitsteken?? Ik voel zijn tongriem wel maar niet zo erg als in begin.. als ik thuis ben ga ik even kijken als zijn tongriem wit word bij het heffen naar boven. Uitlokken van zijn tong helpt ook niks dan houd hij hem of tegen zijn onderlip aan of iets erover .. oja met lepeltje naar zijn mondje doen trekt hij zijn tong naar achteren
Hij eet en drinkt wel goed en kan zijn speentje ook goed inhouden..
Miss toch maar even weer naar de tongriemkliniek...?
Groetjes!!!