11 Reacties

3 jaar geleden

Hmmm heb niet echt tips ofzo. Ons zoontje heeft eerst uit tuitbeker gedronken.. en hierna over op rietjes beker ging best soepel. Ze raden wel aan om te proberen met een munchkin beker.. alleen hier snapt ons zoontje geen drol van terwijl die wel uit normaal beker kan drinken ( beetje want hij neemt te grote slokken ).. Qua eten speelt ons zoontje ook liever als echt te eten. Wij geven hem vaak beperkt op bordje/eetstoel anders gaat hij er inderdaad mee gooien dit werkt wel bij ons, miss bij jou ook?. Voor de rest heb ik niet echt tips.. alleen maar aanbieden/proberen en blijven proberen.🤗

3 jaar geleden

Ik geef 1tje 1tje, dus 1 klein stukje brood, dat ze met haar pincet vingers 🤣, pakt en dan eerst kijkt en speelt en later naar haar mond brengt. Ik moet zeggen ze brengt alles, maar dan ook alles naar haar mond. Ze is nu bijna 13 maanden en doet het nog steeds. Onze zoon van 6 deed dat tot ongeveer 9 maanden. Hij wist wat eetbaar was. 🙈

3 jaar geleden

Ons zoontje kan wel wat drinken uit een tuitbeker maar drinkt dan echt veel te weinig. En heb zelf niet genoeg geduld ervoor, dus drinkt vaak nog uit een fles. Het zal vast goed komen, maar lees graag mee voor goede tips hier. Qua eten niet hetzelfde probleem als jij. Hier stopt ie alles in z'n mond. Vandaag had ie met avondeten zo honger dat een folder uit m'n handen trekt en die ging opeten 🙊

3 jaar geleden

Hier wilt hij ook nog niet echt drinken uit tuitbeker. Munchkin brengt hij naar zijn mond maar snapt hij niet echt. Dus nog veel fles. Denk dat ze er vanzelf aan toe zijn. Bij eten hangt het er maar net vanaf hoe lekker hij het vindt en hoeveel honger hij heeft. Als hij honger heeft eet hij netjes anders gooit hij het er vanaf. Als ik geen zin heb in rommel geef ik het hapje voor hapje aan.

3 jaar geleden

Dit is hoe ik het mijn dochter heb geleerd. Ik heb dit 4x achter elkaar gedaan en sinds dien is de rietjesbeker haar favo beker en drinkt ze super goed! https://www.instagram.com/reel/CKrV8F-pReW/?igshid=1sc6cviwabd5o

3 jaar geleden

Ongevraagde munchkin-tip: Als ze het niet snappen, doe dan wat water bovenop het rubber afsluitdeksel en geef ze dan de beker. Ze gaan door dat water drinken, het rubber opent, meer water, en voila: het kwartje valt. Tenminste, na een paar keer zo oefenen ;)

3 jaar geleden

Hier was het ook even puzzelen. Veel verschillende bekers geprobeerd en uiteindelijk ging ze goed drinken uit de munchkin tuitbeker. Die heeft een zachte tuit die veel lijkt op de speen van de fles. Nu drinkt ze overal uit. Maakt niet meer uit wat je haar geeft. Zelfs een open beker gaat heel goed.

3 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Ongevraagde munchkin-tip: Als ze het niet snappen, doe dan wat water boven ...
Deze ongevraagde tip was precies wat ik nodig had! Ik kocht de munchkin beker omdat het zo’n geweldig ding zou zijn, maar kan er niets mee zo! Ga het straks gelijk proberen

3 jaar geleden

Het is echt heel gek, maar mijn zoontje drink gewoon spontaan uit alle bekers, ik heb hem nooit echt iets aangeleerd.. Wat je zou kunnen doen is het voor doen bij jezelf en bij hem? Ik denk dat mijn zoontje het op die manier heeft geleerd🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Het is echt heel gek, maar mijn zoontje drink gewoon spontaan uit alle beke ...
Haha ja een gewone beker pakte ze een paar maanden geleden al zo aan de mond. Alleen snapt ze nog niet dattie niet gelijk leeg is en zwaait m in het rond en houdt t op zn kop 🤦‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Ongevraagde munchkin-tip: Als ze het niet snappen, doe dan wat water boven ...
Heb het net geprobeerd en het werkt gelijk! Ze drink nu (eindelijk) heel enthousiast uit de munchkin beker. 1000maal dank 🙌