48 Reacties

4 jaar geleden

Ik leg m'n zoon altijd met verschonen op zijn buik, hier vindt hij het op de 1 of andere manier niet erg. Ik doe het dan tijdens elk verschoon moment.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde tot 13 weken. Ik kon mijn zoontje wel 20x per dag op zijn buikje leggen hij schreeuwde alles bij elkaar. Wij hebben zelfs de fysio ingeschakeld omdat wij ons ook heel erg veel zorgde maakte wat dit voor gevolgen zou hebben voor zijn spiertjes. Allerlei oefeningen gekregen en alsnog wilde die het absoluut NIET doen. Tot vorige week.. toen opeens tilde meneer zijn hoofd op en wel bijna een minuut lang! Nu kan hij er geen genoeg van krijgen!! Onze man is met de vacuumpomp gehaald geworden en had aan een kant een verdikte nekspier. Waarschijnlijk heeft dit ook meegespeeld waarom hij zijn hoofdje niet omhoog wilde doen.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb nu een speelkleed besteld, kijken of ze het daarmee leuker gaat vinden. Helaas ben ik alleen al 2 weken aan het wachten op de bestelling ivm de huidige situatie. Ik hoor ook graag tips van andere

4 jaar geleden

Proberen om haar te verleiden met speeltjes? Ons zoontje vindt het ook heel erg interessant om zichzelf te kunnen bekijken terwijl hij op de buik ligt, dus met een spiegeltje of zelfs de selfie functie van de telefoon 😅

4 jaar geleden

Misschien goeie tips ? Mijn dochter heeft het in begin veel op mijn buik gedaan. Vindt het nu erg leuk om te doen is ook 12 weken. Start rustig en leg je baby eerst op de zij, en daarna pas op de buik. Leg je baby eens op jouw eigen buik in plaats van op de grond; wie weet vindt hij dit een stuk leuker en maak je zo een beginnetje met het trainen van zijn nekspieren. Een speciaal speelkleed voor baby’s kan je baby de motivatie geven op zijn buik te blijven liggen en zijn hoofdje op te tillen. Op zo’n kleed zijn patronen, spiegeltjes, knopjes of textuurrijke stukken stof te vinden die het de moeite waard maken. Je kunt ook felgekleurde knuffels en speeltjes om hem heen leggen. Moedig je baby aan en geef hem complimentjes als het gelukt is. Vindt je baby tummy time echt verschrikkelijk? Het kan ook in de lucht. Je tilt hem op als een vliegtuigje en loopt zo met hem rond. Ook dan zal hij zijn nekje leren optillen.

4 jaar geleden

Spiegeltje werkt bij ons super. Zijn meerdere speelgoed fabrikanten die boxspeelgoed hebben met spiegel en ook bestemt voor TummyTime

4 jaar geleden

Je kan haar ook vasthouden in de koala greep (over je arm hangen) en dan haar naar dingen laten kijken die ze leuk vind (spiegel, speeltje etc.) Hierdoor moet ze haar hoofd opheffen en train je ook de nekspieren! Of een watermat aanschaffen, is ook goed voor de hand oog coördinatie! Onze dochter ligt als een dode zeester als ze op haar buik ligt dus wij moesten ook creatief worden 😊 succes!

4 jaar geleden

Zoontje hier ook. Kreeg al commentaar bij het cb dat hij dat eigenlijk al moest kunnen.. Maar ja 2min oefenen om meneer dan 10min te moeten troosten is niet leuk. Al gaat het al steeds beter. Probeer het elke dag toch te doen. Al is het maar een halve minuut op het aankleedkussen. Speeltjes/spiegel voor hem houden vindt hij ook interessant. Ze oefenen hun nekspieren ook al als ze een beetje op jou liggen (dus jij achterover liggend op de bank bijv ) . Merk dat zoontje nu steeds meer zn hoofd optilt. Hoe sterker ze worden hoe leuker het wordt voor ze. Blijven oefenen dus

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde tot 13 weken. Ik kon mijn zoontje wel 20x per dag op ...
Oh dat geeft hoop! Ja hier eigenlijk een hele vlotte bevalling. Ik had graag een afspraak gemaakt bij een osteopaat om toch eens alles na te kijken maar ja in tijden van corona is dat moeilijk 🤷‍♀️

VRIEND

4 jaar geleden

Dit doet ons meisje van 8 wkn ook. Legt soms gewoon dr hoofd neer en gaat slapen 😅. Ik blijf het proberen, maak er een spelletje van en rol dr van buik naar rug en door totdat ze weer op dr buik ligt. En als ze bij ons zit dan houden we dr bij dr buik vast zodat ze dr nek- en rugspieren moet gebruiken om stabiel te blijven. En hopen dat dat genoeg is 🙈

4 jaar geleden

Mijn dochter precies zo verschrikkelijk vind ze het, krijst het uit. En zit idd het liefst rechtop. Mijn vriend doet regelmatig vliegtuigje met haar. Dus met haar buik op z'n hand en dan loopt ie door het huis. Aan het begin vond ik het doodeng maar ze vind het geweldig en steekt der hoofd helemaal om hoog. Ze kan al omrollen van haar buik naar rug en bij het consultatiebureau zeiden ze dat ze heel sterk was met haar nek. Pas wel op als ze net gegeten heeft ze heeft m al eens recht in z'n mond gespuugd 😂🙈

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Mijn dochter precies zo verschrikkelijk vind ze het, krijst het uit. En zit ...
Nog een foto hoe ze er inmiddels soms bij ligt😂 klein bijdehandje

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Oh dat geeft hoop! Ja hier eigenlijk een hele vlotte bevalling. Ik had graa ...
Een tip.. ga het niet forceren want dan gaat ze er een hekel aan krijgen en gaat ze alleen maar brullen zodra ze merkt dat ze op de buik gelegd word.. Vliegtuigje is idd ook een hele goeie om het toch te stimuleren. Het komt vanzelf.. geloof me.. ik heb me ook zoveel zorgen gemaakt..

4 jaar geleden

Geen zorgen, mijn dochter vond het vreselijk toen ze baby was en het daarom nooit echt gedaan. Ze kroop met 6 maand en met 7 maand liep ze. Als ze bij jou op de borst ligt, probeert ze dan ook een beetje omhoog te komen? En je kan ook haar laten liggen op je schoot en haar omhoog trekken (zachtjes en voorzichtif) aan haar handjes tot ze zit en dan een leuk geluidje maken en dan weer rustig terug en dat een paar keer achter elkaar dagelijks doen. Is ook voor hun nekje 😊

4 jaar geleden

Welke ondergrond gebruik je? Die van mij (13 weken) vond het ook niet echt top totdat ik een babygym kocht. Ik had gelezen dat het vanaf 3 maanden ongeveer leuk is daarmee te beginnen. Nou hij vindt hem geweldig! Ik leg hem nu ook steeds op zijn buik op de mat en dat gaat heel goed. Zo goed dat hij gisteren voor het eerst is omgerold! Vandaag ook weer gerold van zijn buik naar rug. Ik denk zelf dat het bij ons te maken had met de ondergrond. De mat is groot, goed plat en een klein beetje glad. Daardoor heeft hij alle ruimte om goed te bewegen en de iets gladde stof helpt hem om makkelijker te bewegen. Hij kan nu veel makkelijker zijn knieën onder zich trekken (dit kon hij al heel snel). Eerder deden wij het op het aankleedkussen, in de box, bank en grote ledikant. Blijkbaar was die ondergrond toch te zacht of te stroef. Wij hebben de babygym van tiny love, Black and White. Ik leg er overigens wel nog een zacht kleed onder. Ohja en ik bouw het langzaam op qua prikkels van de babygym zelf, dus ben begonnen met maar 1 speeltje. 😃

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Welke ondergrond gebruik je? Die van mij (13 weken) vond het ook niet ech ...
Ik doe het ook altijd onder de speelboog. Met eventueel dat maantje onder haar armpjes. Ik vind het ook moeilijk om het juiste moment te vinden. Ze geeft namelijk veel terug na het eten.

4 jaar geleden

Het vliegtuigje spelen ga ik zeker eens proberen! Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ze kan overigens wel van haar rug op haar zij draaien sinds enkele dagen. Al doet ze dat alleen in haar bedje 😀 Het is nu al een klein karaktertje 😂

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik doe het ook altijd onder de speelboog. Met eventueel dat maantje onder h ...
Hmmm dat heb je dus al geprobeerd. Misschien gewoon even tijd geven? Als het haar beter lukt vindt ze het misschien ook leuker. Bij mij is het na 12 weken ook ineens hard gegaan. Het moment vind ik ook lastig. Ik doe het af en toe voor zijn voeding. Soms is hij al eerder wakker maar heeft nog geen honger. Dat vind ik ideaal want van de inspanning wordt hij moe en hongerig en kan hij dus direct lekker eten. En geen last van spugen.

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Het vliegtuigje spelen ga ik zeker eens proberen! Dat heb ik nog niet gepro ...
En als vliegtuigje goed lukt dan heeft ze het zo onder de knie om op haar buikje haar hoofdje op te tillen! No worries.. komt goed! En laat je niet gek maken door het concultatieburo 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik doe het ook altijd onder de speelboog. Met eventueel dat maantje onder h ...
Hee wat leuk, deze hebbeb wij ook! Alleen onze meid komt lang niet overal bij...