48 Reacties

4 jaar geleden

Na zijn badje geef ik mijn zoontje van nu 11 weken een massage met babyolie en dan leg ik hem ook op z'n buikje en masseer zijn rugje. Hierbij wordt dan ook meteen het optillen van het hoofdje geoefend. Op een relaxte ontspannen manier. Misschien is dat ook een idee voor je dochtertje!

4 jaar geleden

Laat me raden? Je hebt van het cb te horen gekregen de vorige keer dat hij het eigenlijk al zou moeten kunnen??!?! De eerste keer dat ik die meiden serieus neem met dat soort dingen moet nog komen! Ieder kind is anders en ieder kind doet het op zijn eigen tempo. Maak je niet druk en laat je vooral niet gek maken! Komt vanzelf alleen duurt het bij sommige wat langer... blijf oefenen en blijf het vooral leuk houden!

4 jaar geleden

Bij ons vindt hij het ook niet zo fijn. We doen al meer dan een maand dagelijks oefeningen van de osteopaat voor zijn nekspieren (hij lag altijd langs één kant met zijn hoofdje) en op zijn buik liggen maakt er deel van uit. Hij is bijna 9 weken ondertussen en is nog altijd geen grote fan maar er komt wel verbetering in. In het begin was hij aan het huilen iedere keer we hem op zijn buik legden en nu zuigt hij meestal rustig aan zijn vuistje maar blijft gewoon liggen. De osteopaat zei dat het huilen niet door pijn komt maar omdat ze niet goed weten wat ze moeten doen. Hij gaf ook aan dat het beter was 10 keer per dag één minuut te oefenen dan 1 keer 10 minuten. Merk wel dat onze zoon meer moeite doet als hij gestimuleerd wordt, met een speeltje of op de borst dan alleen op het bed of zijn verschoonkussen. Geef je baby de tijd die hij nodig heeft. En blijf iedere dag wat oefenen, hij doet het wel als hij er klaar voor is. Succes!

4 jaar geleden

Net vliegtuigje geprobeerd, het was net alsof ik een patattenzak vast had. De vloer was heel interessant 😂 maar er kwam geen gehuil aan te pas dus dat was alweer een vooruitgang!

4 jaar geleden

Hier wordt er nu ook meer gemopperd op de buik (11 weken), ik denk dat ze gefrustreerd raakt omdat ze beter door heeft hoe moeilijk het is. Mijn zoon vond het ook altijd verschrikkelijk. Is allemaal goed gekomen. Gewoon beetje blijven proberen maar niet te veel pushen, zou mijn advies zijn.

4 jaar geleden

Je gaat toch wel langs de consultatie bureau? Dan controleren ze of je kindje goed ontwikkeld. En als ze dat doet, is er niks aan de hand toch? De mijne haat t ook, en ik laat haar maar maximaal een minuutje liggen. Uiteindelijk kan ze wel haar hoofdje omhoog houden.

4 jaar geleden

Reactie op Xladyii

Geen zorgen, mijn dochter vond het vreselijk toen ze baby was en het daarom ...
Dit doe ik ook ipv tummy time. Vind hij super 😇😇

4 jaar geleden

https://youtu.be/CpNTEOgzQ4A Mijn zoontje vind op mijn buik leunen zoals in de video wel fijn. Er staan nog veel meer leuke tummy time tips op YouTube, zoals op je "zwangerschaps"bal of gewoon elke keer even kort na het verschonen. Ik zag na paar dagen oefenen al verbetering :)

4 jaar geleden

Ik had dit ook! Ik was écht ten einde raad en toen DE tip gelezen voor ons op dit forum en sindsdien vind ze het zalig :) sommigen gaan er misschien ‘tegen’ zijn, maar ik deel hem toch :) Bij mijn dochter lukte het zo: ik zit in de zetel en zij ligt met haar benen op de zetel en haar bovenlijfje en handjes op mijn benen. En dan terwijl even iets opzetten op de tv (5 min. ofzo maar, bij ons was het Bumba 😅). Ze was zo geïnteresseerd in wat ze zag dat ze niet meer bezig was met het feit dat op haar buik lag. Dat twee keer zo gedaan en sindsdien kunnen we ze eigenlijk echt lang op haar buik leggen in de box, op de speelmat, ...

4 jaar geleden

Ik heb nog een tip! Hier lukte het namelijk ook niet! Tot ik hem op het borstvoedingskussen had neergelegd! Nu gaat het elke dag een stuk beter gelukkig. Misschien heb je er iets aan? Hij is nu 12 weken.

4 jaar geleden

Same here, mijn dochter van 9,5 week vind het ook niet leuk. Ze gaat gewoon vrolijk op dr handje sabbelen. Het cb sprak mij er ook op aan en gaf als tip om een hydrofiele doek op te rollen en deze onder de borst leggen. Dan moeten ze wel het hoofdje omhoog doen.

4 jaar geleden

Ik heb de afgelopen twee dagen goed geoefend. Ze lijkt het leuk te vinden als ze op mij ligt en vandaag draaide ik haar op het verzorgingskussen en deed ze het heel goed vond ik! Whoehoewww! 🥳🥳

4 jaar geleden

Wij leggen haar op onze benen schuin omhoog op haar buik. Of op een kussen van de bank die ze fijn vind liggen. Maar plat op de buik in de box of op speelkleedje... Vreselijk

4 jaar geleden

En opeens gebeurt er dit! Super lang zonder huilen! Mama is zo trots ☺️

4 jaar geleden

Mijn dochter (13 wkn) vind er niet veel aan. Wel vind ze het leuk om plat op m’n borst te liggen en over mijn schouder te gluren. Doet ze al vanaf het begin. Inmiddels is ze zo sterk dat ze met een klein beetje hulp al goed zit

4 jaar geleden

Wat doen jullie kindjes met tummy time? Mijn zoontje is nu bijna 14 weken en als hij op z’n buik ligt trekt hij z’n benen op en duwt hij zich af, lijkt wel alsof hij probeert te kruipen... ik ben wel benieuwd!!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wat doen jullie kindjes met tummy time? Mijn zoontje is nu bijna 14 weken e ...
Hier ook bijna 14 weken maar blijft nog om zich heen kijken met zijn beentjes gewoon plat 🤣

4 jaar geleden

Hier 16 weken en doet dat ook, het hoofdje omhoog houden vind ze maar stom dus dat doet ze alleen als ze bij ons op de borst ligt voor een boertje.

4 jaar geleden

Onze zoon (14wk) had er ook een hekel aan. Elke dag een paar keer een minuutje oefenen heeft er nu toe geleid dat hij zich makkelijk een kwartier op de buik kan vermaken en richt zich steeds hoger op. (Zo trots!) Wij kregen de tip van het cb om z'n ellebogen voor z'n schouders te leggen en z'n kont laag te houden. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wat doen jullie kindjes met tummy time? Mijn zoontje is nu bijna 14 weken e ...
Hier een dochtertje van 13 weken en die doet dat ook, ziet er zo leuk uit hé? 😊Ook rolt ze sinds 3 weken van haar buik naar haar rug.