39 Reacties

5 jaar geleden

Hoe gaat het nu? Ik slik nu al 4 weken emesafene, lag met 5 weken bijna in het ziekenhuis. Nu 9 weken zwanger en ben echt de hele dag mega misselijk waardoor eten en drinken slecht gaat, maar ik val niet af en kan toch genoeg tot me nemen dankzij de medicatie om gezond te blijven voor mezelf en baby.

5 jaar geleden

Ik slik sinds dinsdag emesafene voorgeschreven door mijn huisarts.... Gaat wel iets beter maar is toch nog steeds niet weg die misselijkheid.. En daarbij mag ik ze alleen voor het slapen gaan innemen dus merk er overdag weinig van helaas...

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik slik sinds dinsdag emesafene voorgeschreven door mijn huisarts.... Gaat ...
Ik mocht ze eerst ook alleen 's avonds voor t slapen gaan, maar omdat ik bleef overgeven mag ik er 2 per dag. Dus pak er 1 bij mijn ontbijt en 1 een uur voor t avondeten. Dan kan ik op die momenten in ieder geval nog vrij normaal wat binnen krijgen. Vraag anders aan je huisarts of dit ook mag, helpt mij weer een beetje.

5 jaar geleden

Ik heb Navalit voorgeschreven gekregen, iets nieuws en werkt goed. S’avonds voor het slapen 2 pilletjes en het trekt me door de komende dag tot ongeveer 18u dan begint de misselijkheid terug.

5 jaar geleden

Reactie op Sylly

Ik heb dat vorig jaar gehad, een hg zwangerschap, uitgedroogd en aan het in ...
Ik zit ook in een enorm gevecht met de misselijkheid.. vermoed ook Hg, hou niks binnen, vorige week ook in het ziekenhuis gelegen met uitdroging 4. Schildklier, nieren en kalium waren aangetast. Inmiddels na wat liters vocht aardig opgeknapt maar ik word niet beter en blijf afvallen ondanks dat ik me best doe om iets te eten. Mag 3x per dag een zetpil nemen maar eten en drinken blijft moeilijk. Is er nog iets anders waarmee ze mij kunnen helpen naast de zetpillen?

Reactie op InekeA

Ik heb Navalit voorgeschreven gekregen, iets nieuws en werkt goed. S’avonds ...
Ook hier na 3 weken continu overgeven navalit gekregen. En stilletjes aan iets beter. Mag wel na 2 weken thuis zitten al. Vandaag dag 4 dat we niet hebben moeten overgeven! Hopelijk is dit nu definitief van de baan se met de medicatie. Misselijkheid komt rond de late namiddag opnieuw op. Maar alles voor ons eerste kleine wondertje!

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik slik sinds dinsdag emesafene voorgeschreven door mijn huisarts.... Gaat ...
Ik heb ook emesafene in zetpil vorm en mag deze vd dokter sochtends en savonds gebruiken,

5 jaar geleden

Reactie op Sjooisie

Ik heb ook emesafene in zetpil vorm en mag deze vd dokter sochtends en savo ...
Ow ik heb de gewone pil, de zelfde ben er heel blij mee hopelijk helpt het bij jou ook

5 jaar geleden

Nou helaas heb ik te vroeg gejuicht, misselijkheid is nog heviger terug gekomen... Kan nu al 2 dagen bijna niet functioneren, vanochtend bijna flauwgevallen... Kan ook bijna niks eten iemand de gouden tip?! Emesafene werkt totaal niet meer dus ik ben radeloos

Reactie op v.willemse86

Nou helaas heb ik te vroeg gejuicht, misselijkheid is nog heviger terug gek ...
Ken het probleem misselijkheid is ook hier terug en heviger als te voren. Moeilijk om als verpleegkundige te kunnen functioneren. Navalit neem ik nog steeds maar doet precies niet echt meer zijn ding ... 😢

5 jaar geleden

Reactie op Baby vanhecke nr 3🤰🏻🍒

Ken het probleem misselijkheid is ook hier terug en heviger als te voren. M ...
Dat heb ik dus met de emesafene, die doet niks meer. Half uurtje na inname zit ik al met mijn hoofd boven de wc😷

Reactie op v.willemse86

Dat heb ik dus met de emesafene, die doet niks meer. Half uurtje na inname ...
Hier hetzelfde. Neem de navalit ‘s avonds voor het slapengaan zoals gyn had verteld ma elke morgend is het opnieuw van dat en dit duurt bijna de ganse dag lang😱😢

5 jaar geleden

Reactie op Baby vanhecke nr 3🤰🏻🍒

Hier hetzelfde. Neem de navalit ‘s avonds voor het slapengaan zoals gyn had ...
Oooh zooo herkenbaar... En dan moet ik tot maandag wachten... Dan heb ik mijn termijnecho bij de vk maar ik kan echt niet meer

5 jaar geleden

Helaas ook hier heel herkenbaar... bij 6 weken hield ik niks meer binnen en bij huisarts bleek ik al uitdrogingsverschijnselen te hebben en kreeg ik emesafene mee.. ondertussen ben ik 13w+3 en 7 kilo lichter en nog altijd misselijk. De emesafene helpt een wel ( hoef veel minder vaak over te geven) maar zeker geen wondermiddel... bij mij werkt het vooral koude snackjes te eten: komkommer watermeloen appels etc. En rust, ik merk dat ik na een lange werkdag toch vaker moet overgeven. De vk zei dat het voor de kleine spruit niet veel uitmaakt die redt zich ook prima met je reserves, maar voor de mama's wel heel erg vervelend! Hopelijk wordt het voor ons allemaal snel minder😊

5 jaar geleden

Ik zit ook in een enorm gevecht met de misselijkheid.. vermoed ook Hg, hou ...
Primperan mag je kortdurend ook krijgen tijdens de zwangerschap. Misschien dat dat je nog wat extra kan helpen. Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Nou helaas heb ik te vroeg gejuicht, misselijkheid is nog heviger terug gek ...
Je mag ook primperan kortdurend gebruiken. Zou een mogelijkheid zijn om even met je huisarts te bespreken

5 jaar geleden

Reactie op Roos-26

Je mag ook primperan kortdurend gebruiken. Zou een mogelijkheid zijn om eve ...
Dank je wel voor de tip! Helaas vannacht idd ook weer zo ziek geweest... Hoop echt dat het snel ophoudt

5 jaar geleden

Dames ik kreeg als tip gember capsules of snoepjes !

5 jaar geleden

Hier nog zo een! Ppffff.... Gister gebeld met de verloskundige, ben nu al 7 weken, bijna 8 weken non stop aan het overgeven en misselijk. Maandag kan ik een dietiste bellen om te overleggen voor nutridrink. Ik kan namelijk sinds een week of 2 wel weer redelijk drinken en met eten zijn het granny smith appels en meloen. Heel soms een half stokbroodje, maar meer ook niet. De emesafene werkt hier niet, primperan is de huisarts bang voor heftige reactie gezien mijn gevoeligheid voor enkele stofjes die erin zitten. Mijn gewicht is nog wel hetzelfde omdat ik soms ineens zin heb in heel vet eten, denk aan friet met heel veel mayonaise, als ik dat dan binnen een kwartier ook kan eten gaat dat soms goed. Soms moet ik daarn beetje spugen, maar niet alles. Het is verschrikkelijk, ik leef met jullie andere misselijke en zieke dames mee. Gember helpt bij mij trouwens helemaal niks, word er alleen maar misselijker van...