20 Reacties

5 jaar geleden

En misschien is het ook handig om er bij te zetten wanneer je wat aanschaft. We zijn nu nog zo pril dat ik nog niks durf te kopen tot minimaal 12 weken...

5 jaar geleden

Reactie op Lolita

En misschien is het ook handig om er bij te zetten wanneer je wat aanschaft ...
Dat heb ik ook inderdaad! Ik heb wel al een hele lijst en ik heb overal al een beetje gekeken maar ik durf nog niets te kopen...

5 jaar geleden

Ik wacht ook eventjes met wat aanschaffen. We zijn wel al beetje gaan kijken naar kinderwagens voordat de hormonen onze keuze beïnvloeden of het lastiger maken. Leuk idee!

5 jaar geleden

Ik heb van de week een pakje gekocht nu voorgenomen om te wachten tot de 12 weken. Ik werk zelf in de kraamzorg wat ik bij veel gezinnen zie dat ze verschilde kussens nestjes hebben 12 pakjes kleding maat 50 5 hoeslakentjes enz enz vaak is het veel waardoor er dingen nieuw blijven liggen ik wil hier zelf wel rekening mee houden zou dat zonde vinden. Groetjes

5 jaar geleden

Hoi ik ben nu zwanger van de 2e. Bij de eerste zwangerschap eigenlijk pas na de 20 weken echt gaan kijken naar kleertjes. Omdat ik diabetes heb zou mn kindje groot zijn zij geboorte dus ook voornamelijk maat 56 en 62 gehaald.... Gelukkig had ik óók wel iets van mt 50 want ze was uiteindelijk maar 48 cm (dat was dan gelijk met de maat wat kindje nodig heeft). Dus na de bevalling is 1 vd oma's nog ff aan t shoppen geweest en ik online (na keizersnee en bekkeninstabiliteit mocht ik nog niet zoveel). Dus het kan alle kanten op. Er zijn altijd wel kledingstukken wat ze uiteindelijk nooit dragen. Of amper een paar uur omdat ze erover heen spugen. Voornaamste (wat ik ook vroeg voor ben gaan shoppen) zijn: hydrofiel doeken (ook een paar xl, die kun je zelfs nog gebruiken als ze al ouder zijn. Ook de kleintjes wel), spuugdoekjes, verschoonkussen en hoezen, beddegoed. Dat zijn vaak dingen die je vrij neutraal aanschaft. (Zowel voor jongen als voor meisje). En pas na de 20 wkn echo ben ik toen gericht gaan shoppen voor meisjes spul. (Ze lag zó duidelijk met haar geslacht naar voren; dat kon niet missen 😂)

5 jaar geleden

Bij Stijn kochten we toevallig als eerst de kinderwagen, was een goede advertentie op marktplaats alles helemaal compleet en nauwelijks gebruikt. De babykamer was al vrij snel klaar qua behang en vloer. Dat vond ik wel fijn, de kasten en het bedje hebben we rond de 20 weken in elkaar gezet. We hebben geen set gekocht, maar de hemnes kast van ikea als commode, standaard bedje en open kast voor spulletjes en speelgoed. Toen ik het net wist vorig jaar januari heb ik een knuffeltje gekocht haha en van mijn moeder heb ik rompertje gehad. Ik heb qua kleertjes niet zoveel gekocht, hooguit 4 setjes in 50 en 5 setjes in 56. We hadden 2 hoeslakentjes voor de wieg en ik had als tip gekregen om op het matrasje een katoenen luier van de prenatal te leggen en daaroverheen het hoeslakentje, houdt eventueel lekkage extra tegen. Die katoenen luiers heb ik 4. De monddoekjes hebben we niet veel gebruikt tijdens het voeden, maar meer als snotdoeken bij verkoudheid van Stijn haha! Hydrofiel doeken heb ik stuk of 20 gekocht in normaal formaat en 1 grote, die is vooral nu handig voor na het badderen of douchen om hem snel in te kunnen wikkelen. Verder heb ik de acties voor luiers in de gaten gehouden en had ik al 2 maandboxen maat 1 in huis zodat we in ieder geval de eerste tijd daar niet naar om hoefden te kijken.

5 jaar geleden

Ik wacht ook tot de 12 wk met echt kopen maar ben wel al aan het rond snuffelen

5 jaar geleden

Ik ga mij ook proberen in te houden tot de 20 weken echo. Heb eigenlijk al teveel 🤣

5 jaar geleden

Je kan nooit genoeg hydrofiele luiers hebben. 😁

5 jaar geleden

Wie heeft er nog meer wat gehaald bij de kruidvat vandaag? Kon het niet laten om twee flesjes van d'r Brown te kopen🙈

5 jaar geleden

Ik durf na de ma een half jaar geleden de eerste tijd niks meer te kopen...

5 jaar geleden

Haha ik moet me echt inhouden om nog niks te kopen🙈 wacht denk ik tot na de eerste of 2e echo. 3 juli heb ik de eerste echo ben zo nieuwsgierig hihi

5 jaar geleden

Reactie op Meus

Je kan nooit genoeg hydrofiele luiers hebben. 😁
Dat is waar! 🙏

5 jaar geleden

Ik heb bij deze zwangerschap als eerste een draagdoek gekocht 🙈 bij de andere 2 zwangerschappen speentjes, flesjes, en shirtjes

5 jaar geleden

Even een vraagje ik weet dat ik beide vorige 2zwangerschappen sliep met een heerlijk voedingskussen deze hebben we weg gedaan bij de verhuizing Maar wil nu dus snel een nieuwe aangezien ik een builslaper ben. Iemand de tip voor een fijn merk van voedinhskussen?

5 jaar geleden

Dit word ons derde kindje en we zijn nog helemaal niet aan het kijken om spullen te kopen. We wachten eerst de 3 maanden af en daarna de 20 weken echo. Bij de eerste 2 veel te veel gekocht dus sta er nu wat relaxter in. Heb eerlijk gezegd ook die drang nog niet echt.

5 jaar geleden

Reactie op Femmie86

Even een vraagje ik weet dat ik beide vorige 2zwangerschappen sliep met een ...
Die ik heb is geloof ik van de prenatal. Geen idee wat voor merk, heb hem van mn vriendin overgenomen.

5 jaar geleden

Reactie op BabyHillie

Ik heb bij deze zwangerschap als eerste een draagdoek gekocht 🙈 bij de and ...
Ik heb ook een draagdoek. Alleen bij de eerste bijna niet gebruikt omdat we een hete zomer hadden. En na de zomer weer aan het werk gegaan en vervolgens weinig gelegenheden gehad meer om hem te gebruiken. Kindje werd er wel erg rustig in... Dus zeker de moeite waard om naar te kijken als je een onrustige baby hebt.

5 jaar geleden

Reactie op Firsttime

Ik ga mij ook proberen in te houden tot de 20 weken echo. Heb eigenlijk al ...
Dit herken ik dus zo erg, ik heb gewoon al een hele uitzet kleren, ik dacht dat de nesteldrang pas later kwam, maar ik heb hem al vanaf 9 weken, ben nu 12 weken 😂

5 jaar geleden

Vandaag een ledikantje bekijken van marktplaats.. Heb ookal lekker kleertjes gehaald bij sample sales en de zara. Zo lastig om 't gender neutraal te houden nu😱