11 Reacties

4 jaar geleden

Ik vroeg me net hetzelfde af.. Elke keer als hij genezen is en we brengen hem terug is er wel iets nieuws.. Ik denk dat het wel bij veel kindjes zo is, die naar de creche gaan, zeker in deze periode.. Doorbijten en veel liefde geven 😍 Maar vermoeiend is het zeker 🙄

4 jaar geleden

Ja hoor er bij had ik met mijn eerste 2 ook maar nu zijn ze bijna nooit meer ziek.. de 3e gaat niet naar het dagverblijf en die is nog niet ziek geweest... maar vrees dat hij dat vanzelf een keer inhaald

VRIEND

4 jaar geleden

Ook onze zoon is vaak verkouden en laatst heerste er ook nog diarree. De weerstand die je kleintje nu al opbouwt, is een mooie voorsprong op de kindjes die straks pas met andere kindjes in aanraking komen als ze naar de peuterspeelzaal gaan of basisschool. Die zijn dan vaker ziek dan de kinderen die dit al achter de rug hebben. Maar eens dat dit soms lastig is met werk. Er bestaat wel calamiteitenverlof maar niet iedere werkgever gaat daar even makkelijk mee om. En zelf wil je waarschijnlijk ook ‘en goede moeder zijn ‘en een goede werknemer

4 jaar geleden

Hier ook. 1x een buikvirusje gehad. Hele week diarree en luieruitslag. En nu al vanaf de zomervakantie non-stop verkouden. Hoesten etc etc

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter gaat sinds 18 augustus naar de kinderopvang. Het ging 2 weken goed en daarna is ze onafgebroken ziek geweest. Nu heeft antibiotica omdat ze een flinke bacteriële infectie had opgelopen. Het is zo zielig, maar ik hoop dat ze zo een goede weerstand opbouwt. Ik hoop wel dat ze hierna ff zonder ziekte blijft. Heel veel sterkte aan iedereen!!❤

4 jaar geleden

Vandaag de derde keer ziek hier. Hoge koorts, verkouden en een tandje dat er aankomt. Was net een paar dagen weer helemaal hersteld. Erg lastig met werken. Of nja vind het niet te doen eigenlijk

4 jaar geleden

volgens onze huisarts is het juist goed. Ze zei het beste is dat de kinderen tot aan hun 2e levensjaar, dus 2 jaar lang, ziek blijven. Is erg goed voor de weerstand. Ik begrijp dat het lastig is, maar het is alleen maar goed.

4 jaar geleden

Geven jullie wel goed vitamine D ?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Geven jullie wel goed vitamine D ?
Ik geef vitamine D, maar dat heeft geen invloed op ziek zijn. Vitamine D is voor groei en sterke botten en tanden. Vitamine C is voor weerstand maar volgens mij mag je dat nu nog niet extra geven omdat de nieren de verwerking van C nog niet aankunnen.

4 jaar geleden

Ons zoontje is ook net 2 weken mega verkouden geweest.. Was het 3 dagen over.. 2 dagen opvang.. En weer 2 weken mega verkouden.. 😬 Schijnt in het 1e jaar altijd mega veel voor te komen, maar daarna wordt het minder.

4 jaar geleden

Hier ook al veel ziek. Ze is al meer niet dan wel naar het onthaal geweest ☹️ en mijn schoonmoeder die er dan helemaal niet achterstaat en mijn man die twijfelt of dit wel het beste is, doet mijn volharding wel wat wankelen. Gelukkig als ik dit lees, weet ik dat dit het beter is dan enkel opvang bij mijn schoonmoeder🤞🙂