17 Reacties

2 jaar geleden

Oh balen zeg, ik hoor het veel inderdaad. Kindjes bij de opvang toch veel bacteriën haha. Mijn dochter gaat ook 2x per week, gelukkig nog niet vaak ziek geweest maar idd wel sneller een snotneus. Ze zeggen uiteindelijk zullen ze betere weerstand hebben hahaha. Succes 🍀

2 jaar geleden

Hoi, dit klinkt super herkenbaar! Kon ik zelf wel geschreven hebben, haha. Tja of het normaal is weet ik niet. Volgens onze huisarts wel. Maar het is idd vaak niet handig, dat herken ik zeker! Ons zoontje gaat 2x per week naar de opvang en het is maar een enkele keer dat hij tot de week erna niks heeft wat betreft snotneus e.d. Succes ermee!

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook! Net een record van 4 weken zonder echt ziek te zijn gehad. Maar toen voor de 2de keer bronchitis. Om de paar weken is het raak. Wij spoelen nu haar neus standaard een paar keer per dag met zoutoplossing om het schoon te houden. Verder goede luchtvochtigheid in de slaapkamer is heel belangrijk voor de slijmvliezen. Ramen open af en toe om te luchten. Bij hele heftige hoest hebben we een puffer die goed werkt.

VRIEND

2 jaar geleden

Die van mij is ook regelmatig ziek. Vandaag heb ik hem ook weer van de opvang kunnen halen. Maar liever nu weerstand opbouwen dan dadelijk op school en belangrijke lessen missen, vind ik.

2 jaar geleden

Mijn kind is ook sinds augustus elke week/2 weken ziek een krijg ook vaak een oorontsteking. Ik heb met de huisarts en consultatiebureau gekeken maar inderdaad zijn kinderen die naar de opvang gaan vaak ziek omdat hun weerstand moeten opbouwen… succes en sterkte

2 jaar geleden

Onze dochter gaat 3 dagen per week naar de opvang en heeft alleen af en toe een snotneus. Nog maar 1x koorts gehad in bijna 2 jaar. Snottebellen herken ik dus wel ;)

2 jaar geleden

Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga me niet meer zorgen maken dan normaal geloof ik. We zullen er doorheen moeten.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar dit 😅 soms gaat het maanden goed en nu is het hier zomaar weer raak dat hij echt weer veel ziek is (en dan niet alleen snotneuzen etc) Wel lastig dat het bij jullie met zulke regelmaat is! Maar inderdaad het weer moeten ophalen en op stel en sprong oppas moeten regelen of iets met je werk blijft een ding dan ... Maar ik zie het ook maar zo: liever nu een beetje spelenderwijs weerstand opbouwen dan straks als ze ouder zijn continu ziek 😅

2 jaar geleden

Herkebaar. Sowieso elke maand verkouden.😬

VRIEND

2 jaar geleden

Ze was net 3 dagen van de antibiotica af en helemaal oke. Vanmorgen weer wakker met een dichte neus.. dus veel zoutoplossing spoelen maar om mee te beginnen.

2 jaar geleden

Echt precies hetzelfde hier. Ook al bij huisarts geweest, maar zij gaven ook aan dat het normaal is..🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Ons zoontje is bijna 22 maanden en ook aan de lopende band (extreem) verkouden en dan soms ook koorts. Jengelig enz..

VRIEND

2 jaar geleden

Ja hoor hier weer verhoging op de opvang..

2 jaar geleden

Reactie op Puckje

Ja hoor hier weer verhoging op de opvang..
Echt heel vervelend he!! Toen ik mn topic startte was hier ook koorts weer en snot en hoesten. De koorts heeft 1.5 dag geduurd en nu wordt het weer beter. Zijn humeur is trouwens ook echt slecht als ie niet lekker is. ☹ Sterkte voor jouw kleintje. En voor jullie

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Echt heel vervelend he!! Toen ik mn topic startte was hier ook koorts weer ...
Ja heel vervelend. Echt op en af. En inderdaad wordt ze minder vrolijk. We gaan het zien. De paracetamol die ze op de opvang kreeg zorgde niet voor een lagere temperatuur dus maak me wel zorgen. Vanavond even langs de dokter. Hopelijk blijft het bij jullie weer even goed 🤞🏻

2 jaar geleden

Yes heel erg herkenbaar en vooral heel erg vervelend. Zowel voor ons als ouders als voor de kleine. Ik heb ook weleens gebeld naar de opvang dat ik me afvroeg zitten ze op de tocht? Wordt er wel goed genoeg schoongemaakt. Het wordt gauw afgedaan met ja dat hoort bij de opvang. Ik vind het niet normaal maar goed ik kan er niks mee helaas

2 jaar geleden

Yep. Vooral dat gesnotter daar word ik gek van! Ik heb er ook een hekel aan als ik mijn dochter met snot over haar bovenlipje terug krijg van de opvang. Is voor zo'n kindje ook niet fijn dus ik veeg het elke keer weg zodat ze een droog gezichtje heeft. Koorts valt wel mee. Dat heeft ze niet vaak. Laatst heeft ze waterpokken meegenomen. Hebben we met z'n drieën 3 nachten slecht van geslapen en arm kind had zo'n jeuk. Heel zielig. Maar het hoort er inderdaad bij. Met zo veel kindjes op een groep is het ook niet bij te houden. Het enige waar ik me steeds over verbaas is dat wij het af en toe ook nog krijgen. Op een gegeven moment ben je resistent tegen de kinderziektes zou je denken 😅