17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit schema ook... Echter heeft mijn dochter bij de eerste vaccinatie maar 1 gekregen. En bij 12wkn kreeg zij er 2. Bij de eerste nergens geen last van gehad. Maar met de dubbele had ze wel koorts en was een aantal dagen uit haar doen. Bij 5mndn krijgt ze er weer 2.

4 jaar geleden

wij hebben de 1e vaccinaties niet gehad, maar de die van 3mnd. Zij was erg uit haar hum. Ook had ze verhoging, met het warme weer, waardoor ik haar de 1e dag zetpil heb gegeven. Ze dronk erg slecht en wilde continue bij mij zijn. Wij hebben het dus afgelopen vrijdag gehad 30 mei. Helaas wil ze nog steeds alleen bij mij zijn. Mijn zoon was en is erg sterk. Hij kreeg beetje verhoging en meer niet. Ik wil ook graag het antwoord op je vraag van andere dames horen.

4 jaar geleden

Eerste keer 1 prikje, tweede keer 2. Eerste keer had onze dochter veel meer last van de inenting dan de tweede keer. Eerste keer verhoging en hangerig. Tweede keer alleen hangerig

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft vorige maand bij 3 maanden eerste vaccinaties gehad 2 stuks. Ze heeft alleen maar de hele middag liggen slapen bij mij verder nergens last van. Van te voren zag ik er ook zo tegenop dat ik bij het cb heb staan mee huilen met mijn dochtertje 🙊 en uiteindelijk was zij eerder uitgehaald als ik. 😅 Begin juli mag ze weer 😭 succes en sterkte vandaag! Hopelijk valt het allemaal mee

4 jaar geleden

Hier bij 12 weken de eerste 2 gehad. ( wel de 22wkn prik gehad) onze dochter heeft er weinig last van gehad. Alleen in de avond huilen van de pijn. Na een zetpil heeft doorgeslapen tot de volgende ochtend. Over 4 weken de volgende 2 dus ben benieuwd.

4 jaar geleden

Wij houden ook het ‘oude’ schema aan (dus zonder 22weken-prik). Hij heeft de 1e keer 1 prik gehad en afgelopen vrijdag 2 prikken. De 1e prik heeft hij de hele dag geslapen, verder geen last. Echter was hij na de 2 prikken van afgelopen vrijdag uit zijn hum.. hij had enorme luiers (en groen..), was hangerig, heel onrustig bij het slapen en veel huilen.. nu sinds 2 dagen heb ik gelukkig mijn blije eitje weer terug! Vond het wel even pittig!

4 jaar geleden

Het is heel erg per keer en per kind weer verschillend. Dat lees ik hier ook wel weer terug. Let wel goed op met dit warme weer qua verhoging. Zou na de prikjes lekker binnen een koel plekje met je baby opzoeken.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zn eerste prikjes bij 3 mnd gehad. Hij heeft flink gehuild en daarna erg veel geslapen tot hij krijsend wakker werd. Hij had echt pijn. Dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik heb hem een zetpil gegeven en dat heeft geholpen gelukkig. Hij was wel wat jammerig en wilde veel bij me zijn. Dus ik ben ook erg benieuwd hoe het bij de 5mnd zal gaan. Die staat 22 juli dus we hebben nog ff. Mijn eerste zoontje had dit helemaal niet. Die huilde bij de prik en daarna was het klaar. Dus dit was wel even wat anders

4 jaar geleden

Reactie op Mo2020

Het is heel erg per keer en per kind weer verschillend. Dat lees ik hier oo ...
En ik kreeg nog als tip. (Helaas na de vaccinaties van mn zoontje) om direct na de prikjes ze plekken op de beentjes te masseren. Zo verspreid het vloeistof van het prikje zich beter. Ik mocht nadat mijn zoontje heerlijk had geslapen, niet meer aan zn beentjes komen. Waarschijnlijk waren die helemaal stijf, wat ikzelf na een vaccinatie ook een dag later ervaar.

4 jaar geleden

Hoi, Ons mannetje volgt het andere schema (ik heb de kinkhoest vaccinatie wel gehaald in de zwangerschap).. Hij heeft 19 mei de eerste prikken gehad, hij werd hangerig, sliep veel en kreeg s' avonds koorts 38,7°C. Pcm zetpil gegeven en de dag erna was de koorts weg en was hij alleen nog wat hangerig en huilerig.. Ik denk dat het per kind en per situatie verschilt. Tip: neem een koud washandje mee die je ee naderhand tegenaan kunt houden, dat verminderd stijfheid en de pijn 😉 sterkte, het is nooit leuk voor die kleintjes..

4 jaar geleden

Ik hoorde trouwens dat je ze kan helpen door de plek waar de prikjes komen van te voren goed te masseren dan schijnen ze er minder last van te hebben. Dus dat ga ik de volgende keer wel proberen.

4 jaar geleden

Ik had wel de prik gehad, alleen moest nog 2,3,5,11 maanden volgen omdat hij te vroeg geboren was. Eerste prikje had hij meer last van. Lang verhoging, veel slapen, niet meer gedronken dan normaal. Wel dik geworden op de plek waar geprikt is. Tweede prik iets minder last. Plek zelf ook minder dik. Wellicht omdat iemand anders had geprikt of op beiden benen 1.

4 jaar geleden

Ik had wel de prik gehad, alleen moest nog 2,3,5,11 maanden volgen omdat hij te vroeg geboren was. Eerste prikje had hij meer last van. Lang verhoging, veel slapen, niet meer gedronken dan normaal. Wel dik geworden op de plek waar geprikt is. Tweede prik iets minder last. Plek zelf ook minder dik. Wellicht omdat iemand anders had geprikt of op beiden benen 1.

4 jaar geleden

Succes 🌷

4 jaar geleden

Ik heb de 22 weken prik wel gehad maar omdat mijn dochter te vroeg geboren is moet ze alsnog alle vaccinaties. We zijn wel pas een maand later begonnen omdat ze in het ziekenhuis lag toen ze eigenlijk de eerste prikjes zou krijgen. Ze heeft er geen last van gehad. Geen verhoging o.i.d.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft het zelfde schema, ik heb die 22 wkn prik ook niet gehad. De inentingen hebben bij de 2e x ook invloed gehad op haar drinkgedrag...ze dronk minder. Ze was net als de 1e x goed van slag. Bij de 2e x kreeg ze een plaatselijke allergische reactie en waren beide beentjes vuurrood en dikker en belanden we in de avond bij de huisartsenpost in het ziekenhuis. Verder is ze tot nu toe niet echt ziek geweest ervan.

4 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor de reacties! Fijn om dit te lezen.