21 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Hallo mama, wat ontzettend vervelend en vermoeiend voor jullie dat het slapen nu zo gaat. Rond de 13 maanden kan ook slaapregressie een rol spelen met slecht slapen. En hoe het met tanden en kiezen bij je dochter? Zou dit nu ook parten kunnen spelen bij haar? Zelf blijf ik onze zoon van 13 maanden twee slaapjes overdag aanbieden en soms zit er een dag tussen dat ook hij de middag niet wil slapen. Dat accepteer ik dan maar. Vaak zie ik dan de volgende dag dat hij dan twee keer langer slaapt dan normaal, alsof hij dan de schade inhaalt.

3 jaar geleden

Als ze sochtends echt nog 1,5 uur sliep en je dat opeens helemaal weg laat kan dat affect hebben op de nacht. Ik zou het juist afbouwen. Ons zoontje van 14 maanden die slaapt sochtends 30 minuten en in de middag 1,5 uur. Eerst sliep hij sochtend 1 uur maar heb dat steeds met 15 minuten ingekort misschien is dat een idee ? Succes x

3 jaar geleden

Hoi, hier ook bezig met de overgang van 2 naar 1 slaapje. Meestal lukt dit, soms niet. Dan slaapt hij smorgens een half uurtje. Maak hem wakker en dan smiddags weer naar bed. Wij hebben ook een paar dagen snachts gillen en huilen gehad en ook een paar keer om 5uur smorgens. Binnen week was het over. Ik denk dat dit te maken had met een sprong ofzo.

3 jaar geleden

Ik had ergens opgepikt dat de overgang van 2 naar 1 slaapje kan beginnen vanaf 15 maanden en dat het daarvoor wordt afgeraden. Nu elk kindje is wel anders natuurlijk!! Ik hoop dat het snel betert bij jullie! Wij hadden rond die leeftijd ook wel problemen met slaapjes. Ze gaf precies zelf aan dat ze maar 1 slaapje wou. Maar heb volgehouden een week en nu slaapt ze overdag en ´s nachts echt heerlijk. Uiteindelijk slaapt ze nog 2 slaapjes.

3 jaar geleden

Hallotjes Hier ook een mama die twijfelt of ze over gaat naar 1 slaapje. Maar ben ook bang dat hij dan te weinig slaap krijgt waardoor hij snachts moeilijk gaat slapen. Er wordt gezegd dat als je kind oververmoeid is dat het dan ook slechter slaapt. Hij gaat bij ons zo rond 10.30/11 uur naar bed. En hij kan dan 2 tot 3 uur slapen als ik hem de kans geef. Maar dan is het slaapje laat in de middag 16/16.30 lastig. De ene keer slaapt hij wel en de andere keer is het kruisen omdat hij niet wil slapen. Ik laat hem meestal 10 minuten doen en als hij dan nog zo kruist haal ik hem er uit. En dan hou hij het wel vol tot de avond en slaapt hij goed. Bij 1 slaapje in de middag werd hij zelf wat hangerig. Steeds opgepakt willen worden. Dus ik merk aan hem best wel veel verschil in karakter. Want normaal speelt hij lekker en doet zn eigen ding. Ik weet niet of jou kindje er al aan toe is maar je zou het een weekje vol kunnen houden kijken of hij het dan wel goed oppak en zo niet gewoon weer terug gaan naar 2 slaapjes. En bied het middagslaapje gewoon aan wil hij niet dan niet. Volgende dag kan je dan weer verder kijken. En inderdaad je kan ook afbouwen. Dat je hem in de ochtend minder lang laat slapen zodat hij in de middag langer en misschien ook dieper gaat slapen. Heel veel succes

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken, super lief😊 Het is zo lastig dat die kleintjes niet gewoon kunnen vertellen wat ze willen he, een gebruiksaanwijzing zou fijn zijn😅 Ik vind het vooral zo lastig omdat ze het overdag echt heeel goed doet op 1 slaapje, veel vrolijker. Opgegeven moment was het echt gillen en krijsen als ze om 10:30/11:00 naar bed ging en rond 15:30 weer hetzelfde en nu met 1 slaapje rond 12:00 speelt ze even in bed en valt rustig in slaap. Maargoed dan is het niet de bedoeling dat ze snachts alleen maar huilt😅 Ze krijgt inderdaad wel haar kiezen, dus dat speelt vast ook mee. Ik denk dat ik het gewoon nog even aankijk een paar dagen, misschien aankomende nacht even een zetpil voor het slapen, kijken of het pijn van de kiezen is.. en als het aanhoud toch maar weer 2 slaapjes inderdaad en die kunnen we dan altijd nog langzaam afbouwen later.

3 jaar geleden

Ik zou terug gaan naar 2 slaapjes. Alleen je moet het ochtendslaapje inkorten op 30 min. Bij mijn zoontje ging 1 slaapje heel goed een lange tijd, maar merkte uiteindelijk toch dat hij echt wel 2 slaapjes nodig heeft. Op advies van slaapcoach dus terug naar 2 slaapjes. 1e slaapje Max 30 min, dus uit bed halen. 2e slaapje 1,5/2 uur en ook dan uit bed halen. Sinds we dit doen slaapt hij super goed, is hij altijd blij en aanzienlijk minder driftbuien! Ik houd rekening met de wakker tijden. Als je meer wil weten, reageer dan maar eventjes op m’n berichtje dan vertel ik je wat meer ☺️

3 jaar geleden

Ohja en ik raad geen zetpil aan maar tandcreme van vsm😊

3 jaar geleden

Ik vind het te weinig 1 slaapje dan is me dochter haar wakkertijd te lang en slaapt ze juist slecht soms maar een uurtje maar dan is het alweer te laat voor een 2e slaapje, iedere baby is anders natuurlijk maar het is uniek als een baby van 13 maanden al 1 slaapje wil meestal is dat pas tussen de 15 en 18 maanden.. Hier is ze 8:30 wakker 11:00 naar bed voor 45 min en dan om 15:00 weer 45/60 min, 19:30 pyama papje dan 20:00 naar bed. Probeer wel nog 2 slaapjes te laten doen want mijn dochter was haarzelf niet zo huilerig vervelend moe noem maar op. Maar probeer de slaapjes dan een half uurtje op te schuiven totdat ze wel echt moe is en iets korter te doen want 2x 1.5u is wel echt lang.. Dat kan ken koste gaan van de nachten. Hier had ze met 13 maanden te maken met slaapregressie maar dit was na een week weer over. Succes! 😊

3 jaar geleden

Mijn dochter van 13 maanden wil al een paar weken maar 1 slaapje. Ik kan hoog of laag springen... In de ochtend gaat ze soms wel slapen rond 10 u. Maar dan slaapt ze 9 van de 10 keer in de middag niet meer. Wil ze niet slapen hou ik haar op tot 12.15 u en dan in bed. Soms een uurtje, soms twee. En dan weer 18.15 u naar bed. Het is niet anders. Ze heeft altijd haar eigen ding gedaan nooit lang geslapen overdag. Ik bied nog iedere dag ochtend slaapje aan voorlopig... We zien wel hoe t gaat. De nachten gaan tot nu toe goed dan slaapt ze vaak 13 uur, behalve nu ze ziek geweest is even wat rommeliger.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ohja en ik raad geen zetpil aan maar tandcreme van vsm😊
Ik gebruik de tandcreme van vsm al maar merk weinig verbetering helaas. En toen ik 2 slaapjes deed was het zo’n strijd dat ze het ochtend slaapje al maar 30 min sliep ongeveer. Soms nog korter of helemaal niet. Ze wilde gewoon echt niet meer slapen soxhtends. Ze werd echt kwaad als ik haar naar bed bracht. Terwijl het eerder geen probleem was. Daarom dat ik naar 1 slaapje ben gegaan.

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik gebruik de tandcreme van vsm al maar merk weinig verbetering helaas. En ...
Voor kiezen zou ik Dentinox nemen, dat is een wat sterkere pijnstiller, smeer je met een wattenstaafje op het tandvlees! Vsm is homeopathisch en meer verzachtend.

3 jaar geleden

Voor kiezen zou ik Dentinox nemen, dat is een wat sterkere pijnstiller, sme ...
Oké bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik gebruik de tandcreme van vsm al maar merk weinig verbetering helaas. En ...
Hield je rekening met de wakkertijden?☺️

3 jaar geleden

Jaaa! Altijd gedaan.. en het ging dus altijd goed, tot de laatste paar weken haha! Echt woest als ze naar bed moest als haar wakkertijd erop zat 😂 Gelukkig ging het de afgelopen nachten goed!! Dus misschien dat het gewoon even wennen was of wel die kiezen(voel nu wel puntjes). Ze sliep overdag van 12:00-14:30 en was daarvoor en erna een stuk vrolijker weer en het slaapje was geen strijd, zoals die 2 slaapjes wel waren. Het blijft toch altijd puzzelen en proberen he en als je denkt iets gevonden te hebben dat werkt, kan het ook ineens niet meer werken haha erg lastig soms! Maargoed ik kijk het nog eventjes aan en hopen dat het nu goed blijft gaan en anders weer wat anders proberen😅 bedankt voor het meedenken!!

3 jaar geleden

Mijn dochter sliep ook altijd 2 keer per dag nog extra maar sindskort wil ze niet meer in de ochtend slapen nu slaapt ze van 12.00 tot meestal 14:30 en zolang ze dit prima vind laat ik het zo en slaapt nu ‘s nachts ook weer beter na 4 maanden gebroken nacht 😜

3 jaar geleden

Hier met 13 maanden ook nog maar 1 slaapje (van 12.00 tot 14.30) en hij doet het er veel beter op dan met 2 slaapjes. 'S nachts ook nog helemaal geen problemen gehad.

3 jaar geleden

Hoe laat worden jullie kindjes wakker?

3 jaar geleden

Reactie op EdithM

Hier met 13 maanden ook nog maar 1 slaapje (van 12.00 tot 14.30) en hij doe ...
Wat fijn! Hier gaat het gelukkig nu ook goed! Ze doet het inderdaad prima met 1 slaapje en ook de nachten zijn goed nu. Dus ben blij dat we die overgang hebben gemaakt.

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Finn

Hoe laat worden jullie kindjes wakker?
Rond 07:30 ongeveer.