Hoi allemaal, onze dochter van 13 maanden sliep al maanden lang 2 slaapjes overdag, eigenlijk zonder gezeur.. ‘sochtends 1,5 uur en smiddags weer. De laatste weken gingen de slaapjes overdag steeds slechter, het werd een echte strijd elke keer. Keihard huilen in bed en soms sliep ze gewoon helemaal niet, vooral het middag slaapje ging niet meer en ze was daardoor doodop overdag. ‘S nachts sliep ze gewoon wel goed. Ik dacht dat dit misschien het moment was van de overgang naar 1 slaapje. Ik probeer dit nu een aantal dagen en eigenlijk gaat het overdag top nu. Ze houd het gewoon makkelijk en vrolijk vol ‘s ochtends tot 12:00/12:30 en dan is het wisselend, ene keer sliep ze iets meer dan een uurtje (veelste weinig eigenlijk) soms 2 uur, maar daarna is ze ook gewoon vrolijk. Alleen nu is het ‘s nachts echt een drama afgelopen nachten sinds we 1 slaapje doen. Het is nu 01:40 en ben al sinds 23:00 bezig. Klaar wakker, krijsen, ontroostbaar en echt niet willen slapen. Ik weet nu niet waar ik goed aan doe, is het blijkbaar nog te vroeg voor 1 slaapje? Of is dit normaal bij de overgang van 2 naar 1 slaapje en moet ik gewoon even volhouden? Het lijkt wel alsof ik moet kiezen tussen overdag slecht slapen of ‘s nachts 😅