20 Reacties

4 jaar geleden

Wat grotere slaapzak aan en achter het matras instoppen en met lakentje strak instoppen? Verder weinig aan te doen ben ik bang..

4 jaar geleden

Je kan er inderdaad niet veel aan doen. Wij hebben het ook een tijdje gehad. Ineens is het voorbij en draait hij af en toe nog om..

4 jaar geleden

Mijn zoontje deed dit ook maar vooral overdag. Nu we hem overdag ook een slaapzak aan doen, vinden we hem niet meer op zn buik.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad bij me dochter draaide haar heletijd terug naar haar buik en toen begon ze te huilen uiteindelijk laten doen en viel ze vanzelf in slaap en nu is ze een buikslaper 😅

4 jaar geleden

Mijn zoontje draait ook wanneer het hem uit komt . maar hij slaapt wel beter als ik hem zijn gang laat gaan .. na het in bed leggen speelt hij 5 tot 10 minuutjes met zijn speentje of knuffeldoekje en valt dan heerlijk op zijn buik in slaap .. hij slaapt dan ook langer, vaster en huilt minder in zijn slaap..

4 jaar geleden

Wij doen een lakentje over de benen en dan strak instoppen. Het helpt soms, maar niet altijd

4 jaar geleden

Mijn dochtertje gaat in haar ledikantje ook echt alle kanten op. Soms moet ze er van huilen maar soms slaapt ze ook gelijk verder. De pogingen die ik heb gedaan haar terug te leggen hielpen allemaal niet dus doe het alleen nog maar als ze er van huilt. Wel heb ik alles uit haar bedje gehaald zodat ze nergens onder kan komen en ze slaapt in een slaapzakje

4 jaar geleden

Wij doen bij onze dochter een slaapzak aan en het uiteinde onder het matras stoppen. Werkt super goed!

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt als sinds sat ze 4 maanden is in haar ledikant. Nu is ze 5 en halve maand en ze begint nu te draaien. Vanacht laf ze voor het eerste op haar buik ze lag prima haar hoofd had ze netjes op de zij gelegd ik heb haar gedraaid maar ik denk dat ik haar zo laat als dit goed gaat zij draait steeds beter en ze slaapt in een slaapzak 👍😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu bijna 6 maand en rolt al zo’n dikke twee maand z’n hele bedje door. Eerst legde we heb nog wel eens weer goed neer, omdat hij ook steeds op z’n buik draaide. Nu laten we hem gewoon en hij slaapt nu elk slaapje op z’n buik dit bevalt hem toch beter.

4 jaar geleden

Liggen jullie kindjes dan lang op hun buik rond te kijken voordat ze gaan slapen? Mijn dochtertje blijft namelijk maar rondkijken en op een gegeven moment gaat ze jammeren. Denk ook dat de enige optie is haar te laten liggen, want telkens terugdraaien heeft eigenlijk geen zin. Maar heb niet het idee dat ze ook gaat slapen op haar buik.

4 jaar geleden

Ik stop de slaapzak van mijn zoontje onder zijn matras, zodat hij niet kan omdraaien

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Draait op zijn buik, ligt dan te jammer en uiteindelijk te huilen omdat hij niet kan terugdraaien. Wanneer ik hem op zijn rug of zij leg ligt hij na 1 minuut terug op zijn buik. Momenteel heb ik hem met een laken aan de beide zijden onder de matras gestoken. De slaapzak vaststeken heb ik ook geprobeerd maar dat was ook maar van korte duur. Succes in ieder geval, ik was het na 10 x per nacht opstaan ook redelijk beu 😁

4 jaar geleden

Zou het gewoon laten gaan hier ook gedaan binnen 4/5 dagen heeft ze het nu onder controle en slaapt ze op haar buik. Daarvoor was het gelijk zeuren als ze op haar buik draaide

4 jaar geleden

Ons kleintje draait ook veel (nu ook😅) maar als ze op de buik ligt doet ze altijd als ze stopt met hoofd omhoog houden der snoet naar beneden... Gewoon laten liggen is dan dus geen goed idee 😅 iemand nog tips om der te leren dat ze hoofd opzij gaat doen? 🙈

4 jaar geleden

Reactie op raffeltje

Ons kleintje draait ook veel (nu ook😅) maar als ze op de buik ligt doet ze ...
Kan ze haar hoofd al goed opheffen? Normaal verleggen babys zichzelf als ze niet goed kunnen ademen of niet goed liggen. Wij doen dat tenslotte ook he. Bij ons draait ze nu ook steeds op de buik, deze ochtend haar ook op de buik gevonden. Ik heb ze toen wel terug gedraaid, overdag laat ik ze doen, omdat we haar dan goed in de gaten kunnen houden, maar 's nachts toch liever niet op de buik. Ze heeft gisteren de hele tijd haar hand over haar neus gehad en sliep prima zo.

4 jaar geleden

Ja ze kan der hoofdje juist goed omhoog houden 😬 rondkijken kan ze ook. Alleen als ze moe wordt zeg maar zakt ze met hoofdje en dan hup snoet plat erop zeg maar... En dan gewoon door mekkeren 🙈

4 jaar geleden

Hydrofiele doeken rolletjes van maken en aan beide kanten plaatsen van het bedje, zo is de ruimte er niet om te draaien zo heeft mama ook een geruststellend gevoel snachts 😊

4 jaar geleden

Sinds gisteren slaapt m’n dochtertje op haar buik als ze draait. Heel fijn! Vind het nog wel een beetje eng omdat ik het niet gewend ben, maar denk dat ze ondertussen groot genoeg is om haar hoofdje te draaien als ze niet voldoende licht krijgt.

4 jaar geleden

Reactie op DyonneEmily

Hydrofiele doeken rolletjes van maken en aan beide kanten plaatsen van het ...
Is toch gevaarlijk?