14 Reacties

3 jaar geleden

Hi, vervelend zeg! Van wat ik weet heerst er op dit moment een heel vervelende buikgriep. Inderdaad spugen en diarree. Mijn dochter heeft er in lichte mate last van gehad afgelopen week. Ik hoor echt iedereen om mij heen die zieke kinderen hebben of zelf ook ziek zijn geworden (spugen). Altijd goed om het in de gaten te houden maar w.s. dus een buikgriep.. succes en sterkte ermee!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op NLL2021

Hi, vervelend zeg! Van wat ik weet heerst er op dit moment een heel vervele ...
Dankjewel! Goed om te weten dat het nu heerst, mogelijk dat hij het zich dan op de kinderopvang heeft opgelopen.

3 jaar geleden

Kan natuurlijk een buikgriep zijn. Of iets met voedsel? Ik heb dit vroeger zelf gehad. Ik kon absoluut niet tegen olijfolie. Heeft even geduurd voor ze er achter waren dat het dat was. Ik was dan verder compleet normaal, maar kon uit het niets ineens overgeven.

3 jaar geleden

Ook met ons zoontje eens voorgehad, zelfde situatie, slijmpjes waren de oorzaak hier die hij inslikte

3 jaar geleden

Hoi ja hoor hier ook gehad voor een maand terug. De koorts kwam 1 dag later die varieerde van 40.2 tot 35.6. Maar het kan met de kinderen ook rustig alleen een paar keer overgeven zijn en klaar. Ik geef dan alleen lauwwarme dranken (geen koud!)en lange vingers en geroosterd brood(droog voedsel) met wat geprakte banaan. De volgende dag pak ik dan pas weer het normale eten op als het goed gaat met de ontlasting en het eten binnen houden. Jij eet zelf waarschijnlijk ook geen gewoon eten met buikgriep😉

3 jaar geleden

Yup wij ook vorige week. Werd inene wakker uit haar middagslaapje, hele bed onder terwijl er sochtends niks was. 24u kwam alles er uit, zelfs slokje water en daarna was 't over. En tussendoor verder ook niet ziek, gewoon vrolijk aan 't rondlopen, heel gek. Wij dachten toch ook buikgriepje of voedselinfectie.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier ook een kleine patiënt. Van de week troffen we in de ochtend ons meisje aan onder der eigen braaksel 🤕 zo zielig! Ik denk dat ze morgen weer redelijk de oude is, ze is zo'n 4 dagen ziek tot nu toe.. 🍀 koorts en overgeven is gelukkig voorbij.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Hoi ja hoor hier ook gehad voor een maand terug. De koorts kwam 1 dag later ...
Koorts is hier gelukkig nog niet, maar wie weet komt dat morgen, net zoals bij jouw kind is gegaan. Heb hem nu ook niet meer dan wat water en soepstengels gegeven. Dankjewel voor de tips!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Kavalee

Yup wij ook vorige week. Werd inene wakker uit haar middagslaapje, hele bed ...
Dankje voor je reactie. Hier gebeurde het ook ineens. Nadat hij een uur lang water binnen had gehouden, heb ik hem soepstengel gegeven. Dat gaat tot nu toe nog goed.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Hier ook een kleine patiënt. Van de week troffen we in de ochtend ons meisj ...
Verschrikkelijk! Beterschap voor je dochter, 4 dagen is wel lang genoeg geweest, hoop voor haar dat het morgen beter gaat!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Kan natuurlijk een buikgriep zijn. Of iets met voedsel? Ik heb dit vroeger ...
Wat vervelend van die olijfolie, tot nu toe nog geen reden gezien voor een overgevoeligheid voor eten bij hem. Maar altijd goed om in mijn achterhoofd te houden, dankjewel!

3 jaar geleden

Mocht het geen ziekte zijn, kan ook als allergische reactie maagdarm problemen zijn. Onze zoon bleek allergisch voor vis te zijn. Kotst zijn maag leeg en diarree tot de darmen ook leeg zijn. Daarna is hij opgelucht. Kwam ook steeds in een keer.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Mocht het geen ziekte zijn, kan ook als allergische reactie maagdarm proble ...
Wat vervelend voor hem! Ik heb opgeschreven wat onze zoon de afgelopen 24 uur gegeten heeft, mocht het nog eens voorkomen en het dan toch geen buikgriep is, kan ik vergelijken of er overeenkomsten zijn qua eten dat hij gehad heeft.

3 jaar geleden

Beterschap in ieder geval. Ik hoop dat het geen allergie is en dat het snel over gaat