10 Reacties

3 jaar geleden

Ahhhh sneu is dat altijd. Hier ook een snipverkouden kindje. Afhankelijk van wat voor soort hoest geef ik meestal deze.

3 jaar geleden

Niks helpt tegen het hoesten. Voor een schrale keel kan je een lepeltje honing geven of een siroopje dat overal te verkrijgen is. Een tip: geef geen melkprodukten voor het slapen. Hiervan gaat de slijmproduktie omhoog.

3 jaar geleden

Bij ons meisje helpt Luuf erg goed. Beetje op de borst en ruggetje smeren. En bij echt flinke verkoudheid doen we het ook onder haar voetjes met sokjes erover heen.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon is afgelopen week ook ziek geweest met o.a. hoesten. Als het vastzittende hoest is met slijm (meestal ook neusverkoudheid erbij), kun je Luuf smeren, gesneden ui naast het bed en een paar keer per dag stomen op de badkamer. Vooral bij een flinke hoestbui hielp dat bij onze zoon goed. Daarnaast gebruik ik regelmatig neusspray met een zoutoplossing om alles vrij te houden. Ook de druppels van VSM Tussikind zijn erg fijn voor het hoesten te vergemakkelijken. En veel water laten drinken.

3 jaar geleden

Bedankt voor de tips mama's 🥰

3 jaar geleden

Luuf inderdaad, daar zweer ik bij haha en een geneden uitje naast het bed.. wij hebben ook neusspray in huis en die vsm tussikind.. hier ook een dametje die snotverkouden is met vooral snachts veel hoesten en dan gebruiken we dit altijd..

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Luuf inderdaad, daar zweer ik bij haha en een geneden uitje naast het bed.. ...
Smeer je die Luuf zoals je vroeger Vaporub smeerde? Op borst en rug?

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Smeer je die Luuf zoals je vroeger Vaporub smeerde? Op borst en rug?
Jaa klein beetje want het is best sterk spul.. smeer altijd iets meer onder de voetjes en dan sokjes er over 😊

3 jaar geleden

Hoe vinden jullie Kids de neusspray? Hier echt drama.. als ze de verpakking ziet is het al drama, huilen schreeuwen draaien krijg het bijna niet voor elkaar..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Janneke de Bruijn

Hoe vinden jullie Kids de neusspray? Hier echt drama.. als ze de verpakking ...
In het begin vond onze zoon het ook drama. Nu is het net alsof hij snapt dat het goed is en blijft hij stil liggen als hij het flesje ziet. Afleiden met een filmpje op de telefoon heeft bij ons geholpen en zorgen dat ze op de rug ligt.