28 Reacties

5 jaar geleden

Ach wat verdrietig! Gaat het lang duren voor je een uitslag hebt van de vlokkentest? Als je toch nog vragen hebt, zou ik gewoon je verloskundige bellen, die hebben heus begrip gezien de situatie!

5 jaar geleden

Ah nee dat zijn niet de dingen die je wil horen. Zijn er ook naar andere dingen gekeken of alleen naar de verdikte nekplooi? Heel veel sterkte hopelijk weten jullie snel meer.

5 jaar geleden

Nee er is naar niks anders gekeken. We hopen op goed nieuws, maar als ze van de echo al zo pessimistisch zijn is het moeilijk om positief te blijven.

5 jaar geleden

Ah wat heftig en verdrietig dit nieuws. Heel veel sterkte en probeer positief te blijven 😘 al snap ik dat dit nu heel moeilijk is.

5 jaar geleden

Hopelijk is alles goed gegaan gisteren!

5 jaar geleden

Dank jullie allemaal. De nekplooi was meer toegenomen, 1 mm meer dan 2 dagen terug. Dat was erg schrikken. Daarna kregen we een erg uitgebreide echo, waarbij bepaalde organen nog wat klein waren (nieren), maar dit hoefde nog niks te betekenen. De vlokkentest (vaginaal) ging goed, deed geen zeer, alleen een raar gevoel. Woensdag of eerder krijgen we de eerste uitslag. De dokters in het Erasmus MC waren fantastisch. Wij hebben wel de moed een beetje opgegeven, misschien een stukje zelfbescherming, misschien het onbewust al weten. Het zijn in ieder geval erg zware dagen 😞

5 jaar geleden

Reactie op zeeuwsemama

Dank jullie allemaal. De nekplooi was meer toegenomen, 1 mm meer dan 2 da ...
Wat een verdrietig nieuws. Ga heel hard voor jullie duimen dat je als nog goed nieuws krijgt.

5 jaar geleden

Fijn om te lezen dat je ondanks de ellende wel prettig hebt gevoeld in het ziekenhuis. Heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Jeetje wat schrikken ! Ik duim voor jullie dat jullie kindje oké is 🙏🏻

5 jaar geleden

Reactie op zeeuwsemama

Dank jullie allemaal. De nekplooi was meer toegenomen, 1 mm meer dan 2 da ...
Ik weet precies hoe je voelt. In maart hebben we ongeveer in dezelfde situatie gezeten. De wachtdagen waren een hel😔. Probeer met elkaar te praten vooral met elkaar te zijn. Samen kunnen jullie het aan.

5 jaar geleden

wat schrikken! Heel veel sterkte ❤️

5 jaar geleden

Heel veel sterkte met deze verschrikkelijke onzekerheid. Ik heb ook in jou schoenen gestaan, en ik weet hoe zwaar het is. Doe wat goed voelt voor jullie, wil je alleen zijn en op bed liggen, doe het. Wil je er met iedereen over praten, ook goed. Praat goed met je partner over hoe jullie je voelen en geef elkaar de ruimte als je over sommige dingen niet op 1 lijn zit. In het Erasmus begeleiden ze je heel goed, en de psychosociale hulp is ook aan te raden als dat jullie aangeboden word. Nogmaals, heel veel sterkte.

5 jaar geleden

Reactie op Jessica1989-24

Ik weet precies hoe je voelt. In maart hebben we ongeveer in dezelfde situa ...
Ja het wachten is verschrikkelijk! Aan de ene kant hoop je op snel bericht, aan de andere kant wil je het ook niet weten. Gelukkig heb ik de meest geweldige partner en de meest vrolijke dreumes die mij erdoor helpen. Als je dan leest hoeveel mensen wel eens moeten wachten op zo’n uitslag is dat onvoorstelbaar en onmenselijk! Hoop dat jullie toen goed bericht hebben gehad!

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

Heel veel sterkte met deze verschrikkelijke onzekerheid. Ik heb ook in jou ...
Dankjewel! Gelukkig zitten we op een lijn met alles en steunt hij mij (en ik hopelijk hem hierin). Ik was heel tevreden over het Erasmus, alleen het is zo’n 2 uur rijden van mijn woonplaats, dat is het enige nadeel! Ik hoop dat jij toen wel goed nieuws hebt gekregen...

5 jaar geleden

Reactie op zeeuwsemama

Dankjewel! Gelukkig zitten we op een lijn met alles en steunt hij mij (en i ...
Dat is fijn, je hebt op dit soort momenten toch vaak het meeste aan elkaar. De buitenwereld weet soms niet goed hoe ze iemand hierin kunnen ondersteunen. Helaas is het bij ons niet goed afgelopen. Maar ieder zijn verhaal is uniek. Bij ons was de nekplooi al 10 mm bij 12 weken, dus nog veel extremer.. Maar probeer een beetje hoop te houden, dat deed ik ook, hoe dubbel het ook is. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En het heeft mij achteraf ook veel vrede gegeven dat ik alles heb gedaan voor ons kindje wat binnen mijn mogelijkheden lag.

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

Dat is fijn, je hebt op dit soort momenten toch vaak het meeste aan elkaar. ...
Ohnee wat vervelend voor je zeg! 😢 Ik merk dat ik de ene dag positief ben (zoals vandaag) en de andere dag heel negatief, als onze dreumes slaapt merk ik dat t lastiger wordt voor me. Ik kan me goed voorstellen dat het je meer vrede geeft als je voor je gevoel alles hebt gedaan. Knuffel!

5 jaar geleden

Reactie op zeeuwsemama

Ohnee wat vervelend voor je zeg! 😢 Ik merk dat ik de ene dag positief ben ...
Ja het is een emotionele rollercoaster waar je het liefst zo snel mogelijk van af wil... ik duim voor jullie🤞 Wij moeten dinsdag weer naar het EMC om te bespreken wat we aan prenatale screening gaan doen bij mijn huidige zwangerschap, zal ook een vlokkentest gaan worden denk ik.

5 jaar geleden

Dat is schrikken! Heel veel sterkte de komende dagen!

5 jaar geleden

Helaas hebben wij net te horen gekregen dat ons prutsje het syndroom van down heeft, waarbij ze zich ernstige zorgen maken over de levensvatbaarheid. Ons wereldje staat voor het moment even stil..

5 jaar geleden

Ah nee wat een vreselijk nieuws voor jullie. Jullie kunnen nu alleen maar doen wat voor jullie goed voelt. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.