51 Reacties

4 jaar geleden

Geboortegewicht 2948 gram en bij 15 weken 6300 gram.. nu weet ik het niet, we mogen in juli weer naar het cb.

4 jaar geleden

Geboortegewicht van 2828 gram en op 17 weken woog ze 5895 gram. Met 16 weken was haar gewicht verdubbeld. Ze heeft drie maanden volledige borstvoeding gehad, daarna overgaan op kunstvoeding.

4 jaar geleden

Onze is geboren met 3308 en vanmiddag gewogen 5820. Is afgelopen donderdag 19 weken. Dus nog lang niet verdubbeld. Hij was ook 4 weken lang minimaal aangekomen. Gelukkig was dat afgelopen week niet het geval 馃槉

4 jaar geleden

Nog niet bijna hier 馃槄 geboortegewicht 3135 nu bijna 4 mnd oud en 4,8kg. Nu blijft ze ook echt wel wat achter in haar gewicht dus ik hoop dat het snel wat meer gaat worden! Maar maak je geen zorgen over het gewicht, zo lang ze lekker actief zijn en verder goed ontwikkelen is dat gewicht niet zo belangrijk.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren op 15/02 en woog toen 3180. Op 14/06 woog hij 6300 en vandaag 6500 dus hij heeft de kaap nog maar net overschreden maar hij is goedlachs en gezond. Dat zijn vele betere indicatoren dan al die curves en gemiddeldes 馃

4 jaar geleden

onze dochter van 29-2 was 2650 bij geboorte. nu 15 weken oud zit al op 6100. Ze zit NET boven gemiddelde. mijn zoon had een gemiddelde geboorte gewicht en zat al heel snel net tegen de bovenste lijn aan. maar nu (bijna 6 jaar) is hij erg gemiddeld. men denkt door de bolle wangen dat ie wat chubby is 馃榿, maar is niet zo. Hij is wel iets voller dan de andere kinderen, maar de andere kinderen zijn juist erg dun. 1 ding weet ik wel, hij heeft een hele sterke weerstand. meer dan de kinderen die wat slanker zijn. Hij wordt met de jaren wel steeds slanker. Als ze maar gezond zijn en een goede weerstand opbouwen. Dat laatste zal bij de een sneller gaan dan bij de ander. Maar dat is het belangrijkste. Als ze met regelmaat en genoeg eten, dan is het goed.

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

onze dochter van 29-2 was 2650 bij geboorte. nu 15 weken oud zit al op 6100 ...
Hee wat leuk ook een schrikkel kindje 馃槈 mijn dochtertje ook. Ze was 6130 gram met de 14 weken

4 jaar geleden

Onze dochter was bij haar geboorte 2970gram en nu met 17 weken is ze 5380gram! Dus ook niet niet verdubbeld hoor馃槉

4 jaar geleden

Mijn dochter was 3434 gram bij de geboorte, morgen 20 weken en ongeveer 5800 gram. Kijk niet echt naar gewicht, meer naar hoe ze is en of ze voldoende natte luiers heeft. En wat dat betreft is het een voorbeeldig kind. Half juli pas weer een afspraak bij CJG, dan pas zal ik ik kunnen zien op welk lijntje ze zit.

4 jaar geleden

Mijn kleine is van 7 maart, begon op 3640, en nu is hij 7 kilo 馃榿 zijn er bijna

4 jaar geleden

Ze krijgt bv en soms twijfel ik of ze genoeg krijgt, CB zei laatst dat haar groei afzwakte. Ook heeft ze Max 4 zware plas luiers op 1 dag en gister bijv 3... ik geef dan wel een extra flesje. Wel even fijn om te weten dat dat verdubbelen dus ook niet altijd is 馃榿馃憤 ik ben benieuwd morgen

4 jaar geleden

Onze dochter bij de geboorte 26 januari 2,995kg nu bijna 5 maand verder 6,5kg 馃榿

4 jaar geleden

Mijn zoontje was 3005gr en 51 bij geboorte en woog laatste keer bij cb 6700 gr. En 61cm Dat was ongeveer met 3,5 maand. Hij is nu 4,5 maand dus zal al wat meer zijn. En nu is hij al 66 cm-67cm馃榿馃榿

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu bijna 4 maanden, gelukkig niet verdubbeld in gewicht. Ze was bij de geboorte 4685 gram en 56 cm, 2 weken geleden 6700 gram en 66 cm

4 jaar geleden

Hier een groeicurve, deze gebruiken ze op het consultatiebureau. Als je de gewichten van je kindje door de maanden heen invult zie je dat als ze hun eigen lijn volgen het heel normaal is dat ze nog niet verdubbelen in gewicht, tenzij je kindje heel klein geboren is. Mijn kindje was bijvoorbeeld 4,5 kg bij de geboorte, dat is ongeveer de bovenste lijn. Als je die volgt zie je dat de verdubbeling tot 9 kg bij 5,5 maand is. Ik hoop dat alles goed ging op je afspraak vandaag!

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna verdubbeld in haar gewicht en is ruim 10cm gegroeid. Ze is nu 16+5 wkn maar, was klein toen ze geboren werd. Haar lengte was 47 en haar gewicht 2575gram.

4 jaar geleden

Reactie op AVB

Hier een groeicurve, deze gebruiken ze op het consultatiebureau. Als je de ...
Afspraak was gelukkig goed, gewicht was 5,5kg en 62,5cm, ze is nu bijna 18 weken. Ze noemden haar daar gewoon een vrolijk fijn dingeske 馃槉 ik hoef me nergens zorgen om te maken. Ze volgt haar eigen lijntje maar wel lekker onderin de P lijn

4 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen 20 weken. 3275 gram bij de geboorte en nu zo鈥檔 6,7/6,8 kilo. Qua lengte is hij wel wat kleiner nu 62,5cm

4 jaar geleden

Onze dochter was met haar geboorte 1640gram.. 29 december 2019.. geboren met 31,2 weken zwangerschap. Nu 6715 gram.. gecorrigeerde leeftijd is 4 maand. Ze is eigenlijk een feb baby, 28 feb.

4 jaar geleden

Onze dochter was 3550 gram bij de geboorte en half mei woog ze bijna 6.6 kilo.. ze is nu 19 weken