19 Reacties

4 jaar geleden

Jep, zeker last van. Tijdens de zwangerschap echt geen last van gehad. Denk dat het ook nu door slaap tekort is. 🤭

VRIEND

4 jaar geleden

Hier ook, is ook erger geworden na de bevalling. Ik las laatst ergens dat dit 2 jaar kan duren voordat het weer redelijk normaal is :(

4 jaar geleden

Hier zoon van 5 maand en ben echt een vergiet als het om werk gaan. Maar alles privé kan ik prima onthouden. Prioriteiten enzo 🤣😬

4 jaar geleden

Ik had na de bevalling van mijn 2e zoon, daar heel veel last van. Was gestopt met mijn opleiding. Het heeft 2 jaar geduurd. Toen ik weer verder ging met mijn opleiding, was ik heel bang dat het mij veel moeite zou kosten. Juist het tegenovergestelde gebeurde, ik ging anders denken. Ik denk doordat onze leven helemaal draait rondom onze kleine wonder, we de rest niet meer belangrijk vinden. We zijn gefocust op onze kind en zijn/haar behoeftes. Hierdoor vergeten wij de rest om ons heen. Voor de een duurt het langer om de twee dingen te combineren en te wennen. Bij mijn dochter heb ik er vrij weinig last van. Na de miskraam van 28 weken en een normale bevalling, had ik hier niet zoveel last van. Alleen misschien in het begin, heel kort, door het verdriet. Maar treur niet, je geheugen komt terug.

4 jaar geleden

😂 een ramp is het! Ik werk volledig met briefjes op mijn werk en voor boodschappen en agenda in mijn telefoon want ik vergeet alles sinds de geboorte van mijn eerste zoon 10 jaar geleden... ik ga voor 1 ding naar de winkel kom met een hele tas thuis behalve dat ene ding en weet nooit wat ik met mensen af heb gesproken🙈.

4 jaar geleden

😂 Ik heb er idd ook al zo'n last van en dan met name idd op m'n werk. Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden. Heel af en toe gebeurd het privé maar dan heb ik een vent die me daarop wijst... 🤣🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik had na de bevalling van mijn 2e zoon, daar heel veel last van. Was gesto ...
Twee jaar? 😱

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hier zoon van 5 maand en ben echt een vergiet als het om werk gaan. Maar al ...
Dat zal het zijn! Privé lukt mij ook gewoon. Gek

4 jaar geleden

Reactie op DdB

Hier ook, is ook erger geworden na de bevalling. Ik las laatst ergens dat d ...
😢

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Jep, zeker last van. Tijdens de zwangerschap echt geen last van gehad. Denk ...
Dat zal er ook wel mee te maken hebben indd

4 jaar geleden

Ja heb ik ook! :o had ik ook na mijn eerste bevalling. Uiteindelijk goed gekomen maar nu na de tweede bevalling weer wel. Denk idd o.a. ook slaaptekort..

4 jaar geleden

Hier ook. Ook lang concentreren kost meer moeite. Het is niet alleen door slaaptekort. Uit onderzoek is gebleken dat je brein daadwerkelijk veranderd tijdens de zwangerschap en na de geboorte. Is zo gemaakt om goed op je kindje te kunnen focussen inderdaad. Heet ook wel het moederbrein. Maar voor werk minder handig ;-)

4 jaar geleden

Twee jaar? 😱
ja echt serieus. Ik dacht dat het nooit overging. Het is mijn 1e kind waarbij er verschillende fasen voorbij schieten, zoals tandjes, zelf slapen, lopen, praten. Alles wat je kind doormaakt en hem of haar moet leren eist zijn tol aan het einde van de dag. Vooral de huidige moeder is nu heel erg met zij of haar kind bezig. Hierdoor zijn we de eerste periode moe, maar voornamelijk niet gewend. Ik had alleen tot 4 maanden een slaap tekort, maar daarna kon ik dutjes doen enzo. Maar tot je alles door hebt, duurt ook wel ff. Onze zoon, was erg goed op gewicht en moesten we tot 9 maanden staand wiegen. Maar langzaam hebben we hem dingen kunnen aanleren en afleren. Maar ik heb er wel iets moois voor teruggekregen

4 jaar geleden

Ja, ik heb dat ook mijn man begint t precies irritant te vinden😅

4 jaar geleden

Hier ook zo....ze zeggen 9mnd op 9mnd af maar bij mijn schoonzus is het niet meer weg gegaan🙈😂.

4 jaar geleden

Reactie op Newborn Mama

Hier ook. Ook lang concentreren kost meer moeite. Het is niet alleen door s ...
Oh ja! Heb je de docu Babies ook gezien op Netflix? Wordt die verandering ook besproken

4 jaar geleden

Herkenbaar! Lang leven de memoblaadjes. Alles wat daar niet op staat wordt vergeten

4 jaar geleden

Jep herkenbaar, ook warrig en super moe nog steeds.. 9 maanden op 9 maanden af zeggen ze wel eens.. nou ik hoop tocj dat het sneller over is die kwaaltjes hoor!

4 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Hier ook zo....ze zeggen 9mnd op 9mnd af maar bij mijn schoonzus is het nie ...
Dat is erg als het niet meer weggaat 😅