15 Reacties

4 jaar geleden

Hi, Mijn baby was vanaf week 2 t/m week 5 verkouden. Ik denk dat wat je nu doet goed is. Duurt geloof ik wel even voor het over is. Van otrivin heb een een ding om klinkt heel vies zelf snot te zuigen dat werkte voor ons heel goed. En er zit een soort schuim in dus het kan niet in je mond komen ofzo hoor😋 hopelijk voelt je kindje zich snel beter. Zo zielig dat geknor

4 jaar geleden

Ik heb zelfs gelezen dat baby's in hun eerste jaar zelfs 10x verkouden kunnen worden

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Hi, Mijn baby was vanaf week 2 t/m week 5 verkouden. Ik denk dat wat je nu ...
Inderdaad hij is eigenlijk al vanaf week 2 al ziek maar de laatste week wel echt meer denk ik. Heb je zelf nog meer dingen gedaan of aleen dat wat je noemt?

4 jaar geleden

Ah wat sneu. Onze meisjes zijn ook vanaf week 2 verkouden. Het is even wat minder geweest, maar nu is het weer terug en zijn 12 weken. De dokter zei dat babies vaak en lang verkouden kunnen zijn. Wij blijven ook maar spoelen met zoutoplossing, hebben een luchtbevochtiger op hun slaapkamer en leg gepelde ui bij hun bedjes neer. Hopelijk is je kindje snel weer beter, want het is echt niet fijn he!

4 jaar geleden

Hoi hoi, onze kleine van 9 weken is ook verkouden geweest. Ook ik heb goede ervaring met dat zuigding van Otrivin. Liefs xx

4 jaar geleden

Ons zoontje is ook n hele tijd verkouden geweest. Ben gwn de zoutoplossing blijven gebruiken tot t weg was. Dokter naar gevraagd toen k daar was voor iets anders en die zei: moet vanzelf overgaan, hij moet weerstand opbouwen. Zoutoplossing erbij was prima.

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Inderdaad hij is eigenlijk al vanaf week 2 al ziek maar de laatste week wel ...
Nee gewoon dagelijks zoutoplossing ook. En in t begin elke dag der neusje leeg gemaakt. Na 2 weken werd het al minder en deed k alleen nog neusspray als k hoorde dat er iets zat zeg maar. Nu heeft ze nog wel eens dat het wat vol zit dan doe k weer even neusspray en dan niest ze het eruit

4 jaar geleden

Ik heb ook een verkouden baby. Had het cb gebeld, die zeiden: als hij er last van heeft kun je het bedje wat schuin zetten door er een handdoek onder te leggen. Je kan zoutoplossing gebruiken of een pompje, maar doe dat pas als hij er last van lijkt te hebben. Verder zijn baby’s het eerste jaar non-stop verkouden en hoort het erbij.

4 jaar geleden

Één van onze tweeling heeft vanaf 10 tot 18 dagen leeftijd in het ziekenhuis gelegen met het RS virus en daar zeiden de artsen dat het beste is om met fysiologische zoutoplossing te spoelen dus niet een spray maar met die kleine ampullen, ook verkrijgbaar bij de apotheek, die zorgen ervoor dat de snotjes zacht worden en zo worden doorgeslikt. Aangezien baby's niet kunnen snuiten. Werkt bij ons heel goed en ik heb het nu ook in huis staan voor het geval dat. Ze zeiden ook dat dit zo'n neus ballonnetje juist het slijmvlies activeert om snot te maken, dus dat dan weer liever niet gebruiken.

VRIEND

4 jaar geleden

Naast de neusspray zetten wij een bakje met gesneden uien naast zijn bed voor de nacht. Dan kan hij beter ademen

4 jaar geleden

Behalve het neusje leegpompen hadden wij ook zoutoplossing. En we gingen met hem in de badkamer zitten als 1 van ons ging douchen om z'n neusje te stomen. We beperkte wel het pompen als wij continu onze neus snuiten vinden we het ook niet prettig... Is een gedachte denk ik maar ons zoontje was wel met paar dagen niet meer verkouden.

4 jaar geleden

Reactie op WINGMANIFICT

Behalve het neusje leegpompen hadden wij ook zoutoplossing. En we gingen me ...
Hoe deed je het precies met stomen? En hoelang?

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding? In dat geval: Borstvoeding opvangen en met spuitje in haar neusje. Wanneer ik dit tijdens het drinken doe dan merkt ze er amper wat van, omdat ze toch al aan het slikken is. Heeft ze bijv ontstoken oogjes erbij dan ook bv in oogjes (tis echt wonderspul:D )

4 jaar geleden

Ps. Verkoudheid is niets om je zorgen te maken. Veel baby’s zijn continu verkouden

4 jaar geleden

Reactie op OGSmummy

Hoi hoi, onze kleine van 9 weken is ook verkouden geweest. Ook ik heb goede ...
Ja dat zuigding vind ik ook erg handig!! Ook als ze niet perse verkouden is maar er gewoon net een snotje even blokkeert zeg maar