22 Reacties

4 jaar geleden

Tip die wij van de kinderarts kregen was tijdens de verkoudheid en 2 dagen erna goed de neus door blijven spoelen met zoutwater, 1 liter water met 1 theelepel zout, dit kun je met een neusdruppel pipet door de neus spoelen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 5 maanden is momenteel ook verkouden. I.v.m. haar smalle luchtwegen van neus naar longen is het voor haar extra zwaar. Zij kreeg voor een week lang een zwaardere neusdruppel (Xylometosaline 0,025 ) neusdruppel mag je max. 1 week gebruiken anders kan je chronische verkoudheid oplopen zei de dokter. Nu zijn wij weer overgestapt op zoutoplossing. Bij haar werkt een neusdruppel beter dan een neusspray. Ook gaan wij voor het slapen gaan even stomen, ik laat de hete douche lopen en ik zit met mijn dochter op schoot naast de douchecabine op een krukje met de deur openen. Dan begint haar neus met lopen en kan ik voor het slapen gaan meeste snot eruit zuigen, zonder enige moeite en/of hard zuigen. Ook hebben wij naast het bed een uitje staan. Je kamer gaat er niet fris van ruiken, maar het werkt wel.