12 Reacties

4 jaar geleden

Vervelend als ze verkouden zijn he! Je zou nog een ui door midden kunnen snijden en deze in zijn kamer leggen als hij gaat slapen. Hielp bij ons wel. Succes!

4 jaar geleden

Wij doen als ons dochtertje verkouden is ook haar neusje leeg zuigen met zo pompje. En inderdaad een doorgesneden ui bij haar bedje wanneer ze gaat slapen. Of stomen kan ook Verder kun je denk ik niet heel veel meer doen.. Beterschap en succes!

4 jaar geleden

Bezoek KNO arts!

4 jaar geleden

Stomen in de douche deden wij ook naast de dingen die je zelf opnoemt

4 jaar geleden

Hi VLS, Ons zoontje had 2,5 wk geleden ook een dubbele oor-ontsteking met flinke koorts te pakken. Zó zielig! Wij hadden inderdaad handdoeken onder het matrasje, neusspray van Physiomer, Luuf onder de voetjes en douchen met eucalyptus-douchegel (Zwitsal). Daarnaast gaven wij hem zetpillen en hadden we een antibiotica van de huisarts. Vanaf de antibiotica ging het iedere dag een stuk beter! Heeeel veel succes. Ook voor papa en mama is dit heel pittig!! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine ventje!

4 jaar geleden

Reactie op CB.

Hi VLS, Ons zoontje had 2,5 wk geleden ook een dubbele oor-ontsteking met ...
Thnx! Het is idd wel een beetje pittig. Bij ons ging het 2 weken geleden ook echt stukken beter door de antibiotica. Ik had echt niet verwacht dat hij dan een week later alweer zo verkouden zou zijn 😱

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Thnx! Het is idd wel een beetje pittig. Bij ons ging het 2 weken geleden oo ...
Hier kwam de snotneus ook weer terug nadat de oorontsteking weg was.. ☹️ Meteen in eucalyptus-bad gestopt en als we naar buiten gingen een mutsje op gedaan. Denk je dat de ellende eindelijk voorbij is.. Die halve ui bij het bedje kreeg ik ook heel veel als tip. Wellicht ook nog te proberen?

4 jaar geleden

Ook hier oorontsteking en druppeltjes (helaas bijwerking spruw en schimmel op zijn balletjes😢). Koorts zakte snel maar slapen was een ramp, alleen maar huilen! vrijdag zei arts dat we mochten stoppen met druppels en zaterdagavond opnieuw ziek en koorts. Volgens dokter stom toeval... hoop dat t snel over is! T is bij ons tijd uitzitten en veel knuffelen! Succes!!

4 jaar geleden

Wij doen hier badje met ecalyotus shampoo gaat t neusje goed van open

4 jaar geleden

Heb vroeger zelf veel oorontstekingen gehad en wat me het meeste verlichting gaf was bijna rechtop zittend slapen. Ik zette daarom mijn kleintjes in de babybjorn wipper op de middelste of zelfs hoogste stand, dat werkte beter dan blokjes onder 1 kant van het bed. Hielp ook bij verkoudheden.

4 jaar geleden

Wat ik doe met mijn dochtertje, is een ui doormidden gesneden, stomen met eucalyptus, luuf, beetje eucalyptus op wattenschijfje in kamer. Mijn dochter heeft laryngomalacie plus nog klein neusje met smalle luchtwegens daardoor gaat ademen bij haar moeilijker en als zij ziek is, dan zijn haar luchtwegens praktisch dicht. Hoop dat iets helpt en je kleine man snel beter wordt ✨

4 jaar geleden

Drinken jullie kindjes ook minder als ze verkouden zijn? Die van mij vanmorgen maar 150 cc en nu net 90 cc. Hij is 7,5 mnd oud.