19 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar! Niet alles maar wel het stukje verlatingsangst. En dan haal je m eruit en is het weer over. Heel de dag krijgt hij aandacht en weet ook zelfs in bed een spelletje te spelen door heel vaak te roepen mama? Mama? Of soms papaaa en dan huilen

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Herkenbaar! Niet alles maar wel het stukje verlatingsangst. En dan haal je ...
Owjaa,, hier gooit hij zijn speen weg en vraagt dan om zijn speen. Hij heeft er overigens overdag geen probleem mee,, het is mij een raadsel

2 jaar geleden

Ja het is toch dat moment van aandacht krijgen. Want ze krijgen door dat je toch wel komt als je maar lang genoeg roept of iets uit bed gooit

2 jaar geleden

Ik zeg dan na een paar keer ik ga nu naar beneden. Nu slapen! Trusten! En dan negeer ik het en vaak eindigt het dan wel. Tenzij er iets anders is. Heb weleens gehad dat hij had gepoept en dan ook riep. Dus ja je moet wel zeker weten dat je alles gecontroleerd heb

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Ik zeg dan na een paar keer ik ga nu naar beneden. Nu slapen! Trusten! En d ...
Ja precies haha dat is wel handig om te checken,, mika wordt zo boos dar hij gaat hoesten en spugen. Dan moet ik hem er wel uithalen..

2 jaar geleden

Ja precies. Dat is wel lastig. En als je dan met m praat en hem rustig maak en dan opnieuw proberen. Of toch nog even een boekje samen lezen? En dan nog een poging. Want hij weet waarschijnlijk ook dat hij wel z'n zin krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Ja precies. Dat is wel lastig. En als je dan met m praat en hem rustig maak ...
Zodra die even bij me zit valt hij weer in slaap,, probeer nu naast hem te zitten terwijl hij in zijn bed ligt en pak zijn handje vast.. maar moet zeggen dat ik daar ook geen 6x zin in heb 🙈

2 jaar geleden

Nee snap ik. Maar hij is gewoon te moe. Weet niet of je misschien iets kan aanpassen zodat hij minder prikkels heeft als hij naar bed gaan . Soms kan het ook de overgang richting bed zijn. Weet natuurlijk niet wat je allemaal doet. Verhaaltjes lezen werkt hier altijd goed. Even tot rust komen. En samen zijn en daarna rustig naar bed. Ik merk dat mijn zoontje ook meer vd structuur is . Mijn dochter kon meer wisselingen hebben. Misschien ook door corona. Ik merkte dat mijn zoontje in het begin ook moest wennen bij de winkels en de vele prikkels

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Nee snap ik. Maar hij is gewoon te moe. Weet niet of je misschien iets kan ...
Wij doen eigenlijk altijd boekje lezen, muziekje aan en zwaaien naar de foto's boven zich.. ik leg hem neer, aai over zijn bol en dan weg.. dit doe ik standaard altijd. Hij rolt zich dan op de buik en gaat slapen

2 jaar geleden

Ja dat klinkt niet echt of je iets geks doet. Ja het enige wat kan is echt grenzen opzoeken en uittesten. Want dat merk ik zelf vooral.

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Ja dat klinkt niet echt of je iets geks doet. Ja het enige wat kan is echt ...
Ja dat zou ook kunnen

2 jaar geleden

Reactie op XxPatricia

Owjaa,, hier gooit hij zijn speen weg en vraagt dan om zijn speen. Hij heef ...
Hahaha dat kan mijn dochter ook echt doen. Maar dan zeg ik dat ik anders de tut meeneem en dan stopt ze wel🤣

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft een week gehad dat ze in een keer niet meteen wilde slapen ook echt boos enz. Ik heb een vaster ritueel gemaakt, beetje melk tandenpoetsen lezen liedje en dan slapen. Soms nog een knuffel en dan gaat ze weer goed slapen. Dit gewoon herhalen merkte dat die wel rust gaf.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier sinds een week of 2 last van. Van alles geprobeerd maar nu knuffel ik hem en daarna leg ik hem in bed, meestal na 15 minuten huilen gaat hij vanzelf slapen. Maar is wel vervelend.

2 jaar geleden

Herkenbaar, mijn dochter is hier nu net weer een weekje vanaf. Ze is normaal een goede slaper dus heb er maar aan toe gegeven en telkens op dr kamertje blijven zitten tot ze sliep. Maar heb er voor gewaakt niet te gaan aaien of kriebelen want dan valt ze straks niet meer zonder in slaap. Nu gaat het weer een stuk beter maar de wil nu wel graag de deur open als ze gaat slapen. Prima.. ik vond t wel een lastige fase omdat er ineens ook een stukje opvoeden bij komt. Dus wanneer is iets gedragsmatig en wanneer heeft je kindje je echt nodig haha. Succes!

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties,, fijn voor mij dat andere het herkennen. Helaas was/is de reden van hard huilen omdat de kleine weer eens blaasontsteking heb, en blijkbaar erg last heb gehad. Hij krijgt nu weer een kuurtje en het slapen gaat al weer iets beter.

2 jaar geleden

Ach dat is wel zielig. Goed dat je er achter bent gekomen waar het vandaan is gekomen. Hopelijk keert snel de rust weer terug en heeft hij geen klachten meer

2 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Ach dat is wel zielig. Goed dat je er achter bent gekomen waar het vandaan ...
Jaa dank je wel,, wel spannende tijden want hij moet er voor naar de kinderarts,, maar daar weet hij gelukkig nu nog niet zo veel van