8 Reacties

3 jaar geleden

Ik merk bij mij, in cergelijking met mijn oudere zoon, dat mijn dochter ook meer verlegen is. Kan een karakter trek zijn, maar ik geef corona ook wel de schuld. Want mijn zoon ging overal mee naar toe en zag heel veel gezizchten voorbij komen. Terras, zwembad, supermarkt, noem maar op. Dat heeft mijn dochter helemaal niet. Ik merk aan haar dat ze meer tijd nodig heeft als ze bijv. oma ziet die ver weg woont. Dus ik geef haar maar de tijd, niets forceren.

3 jaar geleden

Hi, Vervelend hè! Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Het komt naar mijn idee door de periode waarin ze opgroeien. Ze zien (bijna) niemand anders en dan wordt er van ze verwacht wel gelijk leuk te doen tegen iemand die ze niet kennen. Ik heb het losgelaten en we hebben afgesproken dat we na de lockdown wat vaker bij vrienden op bezoek gaan zodat ze er wat meer aan gewend raakt. Liz had dit trouwens ook met mijn broertje. Waar we eerst elke keer maar zeiden 'pak haar maar vast dan komt het vanzelf goed' doen we dat niet meer. Ze mag het nu zelf aangeven en het gaat nu echt heel goed. Knuffelen is nog een stap te ver maar verder is het helemaal prima. Ik zou me er niet te druk om maken. Komt vanzelf goed en als deze gekke tijd voorbij is lekker veel op bezoek gaan bij mensen of mensen bij jullie laten komen. Gaan ze er vanzelf aan wennen. Succes!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Is hier iets van de laatste 2 weken. Ons zoontje lijkt te schrikken van een onbekende lach, begint dan erg hard te huilen. Terwijl hij dol is op lachen en gek doen. Een fase denk ik!

3 jaar geleden

Ja en ook door Corona

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft het alleen met mannen. Vreemde mannen vindt ze heel erg eng. Begint dan direct te huilen. Kinderen daarentegen vindt ze heel interessant en vreemde vrouwen vindt ze ook niet eng. Op zich niet verkeerd😅

3 jaar geleden

Dat is juist heel normaal op deze leeftijd. Ze kent dus al goed het verschil tussen bekenden en onbekenden. Is een beetje verlatingsangst, en dat betekent alleen maar dat ze juist goed aan je gehecht is en jij haar veilige haven bent. Eigenlijk geeft het dus weer dat ze zich goed ontwikkeld. Ene kind heeft daar misschien meer last van dan de ander, maar dat ze later verlegen wordt zou ik je geen zorgen over maken.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Als er een onbekend iemand op bezoek komt, is het veel huilen 🙄

3 jaar geleden

Ik vrees dat dit de nadelen van Corona zijn voor onze kleintjes. Normaal is je bubbel veel groter dan nu.... tenminste als ik naar mezelf kijk. Ik had voor Lieke voor ogen dat ze niet zo verlegen zou zijn, veel mensen bezoeken, maar ja dat gaat dus niet, dus zijn ze wat minder gewent