4 Reacties

3 jaar geleden

Exact dat doet onze dochter ook. Ook bij visite zich aan je vastklampen, en niet op de grond gezet willen worden. Ik weet het telkens aan de coronaperiode, de gastouder ook. Ze gaf aan dat ze degelijk verschil merkt met kindjes van haar leeftijd, en vertelde dat die vrijwel allemaal zo zijn. Ze kunnen niet op een normale manier de wereld verkennen als normaal. Ben benieuwd of dit echt zo is, of toch een periode of sprong of zo. Bij de gastouder is ze overigens naar de oudere kindjes wel heel open, naar de kleinere begint het nu een beetje te komen. En dat terwijl ze daar toch al zeker een jaar komt.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Exact dat doet onze dochter ook. Ook bij visite zich aan je vastklampen, en ...
Echt precies het zelfde bij ons. Ze wilt liever met oudere kinderen spelen ipv leeftijdgenoten. Ze is heel verlegen tegen over iedreen speelt liever alleen en wilt absoluut niet dat iemand anders haar aanraakt of wat zegt 😬 ik hoop dat het later wel wat minder wordt.

3 jaar geleden

Ja hier ook!! En zo loopt ze wel af op een kindje en zo niet. Ach ik was ook ooit verlegen en nu niks meer van te zien. Komt vanzelf wel.

3 jaar geleden

Echt precies het zelfde bij ons. Ze wilt liever met oudere kinderen spelen ...
Wij zijn er nu ook echt mee bezig om elk weekend toch langs familie te gaan (of thuis af te spreken) met kids, zodat ze er toch aan gaat wennen. En we reageren dan ook echt overdreven van goedzooooo en zo. Nu 3 weekenden zo gedaan, en heb het idee dat het begint te werken. Eerst was het echt direct paniek zodra ze de deurbel hoorde, en ook maar dacht dat er iemand binnen zou komen. Hoop ook dat het snel voorbij gaat, en we haar er een beetje doorheen kunnen slepen, anders is haar wereldje ook zo beperkt natuurlijk. Maar het gaat steeds beter, stapje voor stapje.