21 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef gemakkelijk 250 gr vers fruit per dag. Mijn zoontje is 13 maand maar is een heel goede eter...

3 jaar geleden

Reactie op Sonja_W

Ik geef gemakkelijk 250 gr vers fruit per dag. Mijn zoontje is 13 maand maa ...
Hoeveel stuks is dat dan wel niet?

3 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Hoeveel stuks is dat dan wel niet?
Dat zijn meestal 2 stukken fruit, 1 banaan met 1 peer/appel/perzik etc

3 jaar geleden

Wij geven 1 stuk fruit. Maar wel vaak verschillende soorten (bv, halve banaan en halve kiwi).. Ik vroeg dit na bij kind en gezin en dit was voldoende volgens hen..

3 jaar geleden

Onze meid eet 1-1,5 stuk fruit per dag. We geven haar dat om 16u. Wat ze dan niet opeet doen we op de boterham later op de dag. Als het een banaan is, krijgt ze 茅茅n stuk, maar bij bijvoorbeeld een kiwi krijgt ze nog een kleine peer ofzo. Als zij aangeeft dat ze genoeg heeft vinden wij het goed.Het bakje op de foto is wel veel 馃槀 en denk eraan, zo een potje is gepureerd. Het gevoel van verzadiging bij losse stukjes komt tijdens het eten omdat ze dat trager eten. Toen wij er een papje van maakten at ze drie stukken. Het was wel even wennen toen we overstapten op vaste stukjes.

3 jaar geleden

Ik denk dat vers fruit meer vult dan een potje. Daar zit voor mijn gevoel veel vocht in. (Bij de potjes voor de avond die ik soms geef merk ik dat tenminste.) Ik geef fruit altijd vers, onze dochter eet meestal niet zo veel. Een halve banaan maximaal, of een mandarijn.

3 jaar geleden

Als ik banaan geef krijgt hij er 1, bij peer vaak 2, een appel ook 1. Het hangt dus een beetje van het fruit af hoeveel ik geef.

3 jaar geleden

Ik geef wel 3 stuks per dag. Ze eet het liefst de hele dag fruit. Ik vind het prima. Als het aan haar ligt eet ze nog meer, hihi.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Onze meid eet 1-1,5 stuk fruit per dag. We geven haar dat om 16u. Wat ze da ...
Ja het bakje is dus maar een halve peer halve kiwi kleine mandarijn dus dat valt best wel mee haha ongeveer net zoveel als wat jij geeft.

3 jaar geleden

Mijn zoontje proeft wel steeds maar vooralsnog eet hij geen stukjes vers fruit. Banaan verafschuwt hij 馃槀 zou graag overgaan op gewoon fruit eten.maar zit dus nog vast aan de potjes. Die eet hij met smaak. Ook als er banaan inzit.. iemand tips om hem fruit te laten eten?

3 jaar geleden

Ik geef hem een potje of 1 fruit. Bij het verse fruit geef ik hem ook altijd wat water. De potjes zijn heel waterig dus ik denk niet dat dat hetzelfde is als vers fruit. Als ik appelmoes eer vult dat ook niet net als een appel

3 jaar geleden

Ik geef meestal 1/2 banaan met wisselend : 1/2 mango of 1/2 avocado of 1 peer. Dus altijd een combi van 2 soorten Fruit. Een enkele x en hele banaan. Soms een potje als hij voor mij gevoel te weinig fruit binnen heeft. En ik doe 3x in de week door het fruit een theelepel pindakaas. En 1x in de week een half ei. En elke dag een mespunt boter erbij. Onze zoon houdt namelijk niet van brood eten.

3 jaar geleden

Wij geven een smoothie elke dag, zelf gemixed met vers fruit..

3 jaar geleden

Ik geef 1 a 2 stuks fruit. Bijvoorbeeld: 1 mandarijn en 1 kiwi, of 1 banaan. Of 4 aardbeien en handje druiven, of 1 appel... ik weeg niks af, geef ik gevoel. 鈽猴笍

3 jaar geleden

Hier is er 1 gek op fruit. Echt fruit en potjes, het maakt hem niet uit馃槀 Heb vd week expres aardbeien gehaald voor hem, omdat hij het zo lekker vindt. Hij eet 2 stuks fruit minimaal per dag. In grote stukken of banaan zelf afhappen.

3 jaar geleden

Heerlijk! Ziet er goed uit, dat bakje van jou! Mijn zoon eet dat ook makkelijk weg.

3 jaar geleden

Toevallig zag ik dit gister hangen toen ik naar een gezondheidscentrum ging waar ook een osteopaat was Maar ik geven vaak ook gemengd fruit. Maar een bakje vol heeft ze vaak wel en als ik wandel en een appel eet krijg ze ook heel veel stukjes van mij en in de ochtend middag met yoghurt ook nog enkele stukjes erbij. Altijd beter dan chocola 馃槃

3 jaar geleden

En deze jong er ook bij Bij ons krijgt ze water en dat vindt ze ook lekker

3 jaar geleden

Correctie hing i.p.v. jong 馃ぃ

3 jaar geleden

Potje begreep ik ook nooit! Maar zit vaak ook zetmeel in ofzo. Denk dat je het meer moet zien zoals cb ook zei de hoeveelheid fruit gesneden wat in een groot potje past??? Hier gewoon een kommetje van een kinder servies