8 Reacties

4 jaar geleden

Het beste in mijn ogen is doen wat goed voelt voor jou kindje en jezelf! Ik heb eens Chema van het Voedingscentrum als ik dat volg dan eet mijn dochter de helft minder dan ze nu doet en ligt ze de hele dag te huilen van de honger. Is jou kindje toe aan de vaste voeding lekker doen, is ie dat niet lekker laten. Zolang het voor je kindje en jou goed voelt en ze lekker vrolijk en blij is en goed plast en poept kan je in mijn ogen weinig fout doen!

4 jaar geleden

In Nederland wordt door het CB voeding niet tot 1 jaar als extraatje gezien. Vanaf 6 maanden is het de bedoeling dat je start met groenten en fruit + 4 melk voedingen (of eventueel nog een nachtvoeding), op 8 maanden moet het vaste voedsel één melk voeding vervangen hebben (dus dan blijven er nog 3 over gedurende de dag) en vanaf 10/11 maanden adviseren ze om nog 2 melkvoedingen te geven. Dit komt natuurlijk allemaal niet heel nauw en wat 'juist' is, is natuurlijk ook altijd maar de vraag. Wel is het zo dat de ijzer voorraad van je baby rond de 6 maanden op is en moeten ze inderdaad extra ijzer uit voeding krijgen. (Of je kan opvolgmelk geven, daar zit ook extra ijzer in)

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

In Nederland wordt door het CB voeding niet tot 1 jaar als extraatje gezien ...
O en voor mijn zoontje van 6,5 maand is vaste voeding geen extraatje: hij eet 200 gram fruit, 200 gram aardappel&groenten en een boterham 😜

4 jaar geleden

Persoonlijk vind ik dat in Nederland de voedingsschema voor een baby vanaf 6 maanden veel te uitgebreid is. Ik zou gwn de Belgische voedingsschema van België volgen, dat is stap voor stap opbouwen en ik vind persoonlijk dat mijn babies (tweeling) goed meegaan. Succes!

4 jaar geleden

Onze dochter van 7maand skipt smiddags een fles. Soms ook niet maar meestal vraagt ze er niet meer naar. Fruitpap doen we wel nog met fles omdat ik fruit soms nog moeilijk vind om te geven qua textuur en soms durf ik niet goed stikkingsgevaar..

4 jaar geleden

Geen idee wat het beste is eigenlijk. Wij geven nu 3 flessen (600ml opvolgmelk) groentehap en fruithap (beide 200 gram) en smiddags een boterham en thee en tussendoor nog wat slokjes water.

4 jaar geleden

ik zou dat van nl kiezen, omdat ik wel merk dat er een groot verschil is met 6 jaar geleden. toen werd tegen 6 mnd gezegt te beginnen en absoluut geen pindakaas heel lang. Nu wordt het juist wel geadvieseerd om allergieen tegen te gaan. Dat zegt al genoeg denk ik. En ze zeggen ook je MAG eerder beginnen. Als je kind eraan toe is. Als ze gaan mee happen en smekken terwijl jij eet.

4 jaar geleden

Geef je borst of flesvoeding? Daarin zit volgens mij ook verschil in qua advies