21 Reacties

5 jaar geleden

Ik ervaar het zelf ook ,bij mij helpt het ook niet dus lees even mee wat de tips zijn

5 jaar geleden

Naar je apotheker gaan! Er zijn neussprays voor zwangeren! Succes! =)

5 jaar geleden

Ja exact het zelfde hier! De verloskundige rade mij aan bij Kruidvat menthol tabletten te kopen en met deze te stomen 3x per dag. Het is gelukkig al een stuk minder. Je kunt ook luuf gebruiken.

5 jaar geleden

Zoutoplossing snuiven met een pipetje en gorgelen met zout water. Heel vies maar werkt vaak beter dan sprayen.. Veel beterschap gewenst!

5 jaar geleden

Jaa, heb ik ook.. Vaak tegen de avond.. Ik ben dan ook heel buitenadem en dan heb ik pas door dat mijn neus gewoon verstopt zit... Raar kwaaltje, toch?

5 jaar geleden

Hier ook! Vooral savonds, en in de ochtend wat meer last van bloedneuzen. Ik vindt het tot nu toe nog niet zo hinderlijk.. je zou kunnen stomen met wat menthol erin :)

5 jaar geleden

Ik slaap met een extra hoofdkussen. Wanneer je hoger ligt blijft je neus iets of wat vrij. Helpt bij mij.

5 jaar geleden

Hier ook! Vooral savonds, en in de ochtend wat meer last van bloedneuzen. I ...
Menthol zou ik niet gebruiken. Verlicht eventjes maar verlamt de trillharen in je neus waardoor het langer duurt. Neusspray met NaCl is geen probleem tijdens zwangerschap

5 jaar geleden

Zoutoplossing helpt hier ook niet. Ik ben bij een vorige zwangerschap bij de huisarts geweest en kreeg een speciale neusspray (heb een probleem met mn oren dus was belangrijk dat de boel wel open bleef) maar die spray werkte goed. En af en toe stomen, maar dat red ik niet 3 keer per dag :p

5 jaar geleden

Ik ben al meer dan een week verkouden en lijk nu zelfs voorhoofdholte ontsteking te hebben. Gelezen dat je dan beter met Kamille kunt stomen en warmte compressors op je hoofd leggen. Ik heb bij de apotheek een neusspray gehaald die je mag gebruiken Als je zwanger bent. Ik ben ook buiten adem en moe/suf door het dicht zitten van mijn hoofd.

5 jaar geleden

Ja ben gisteren ook moeten gaan naar de huisarts. Goeie keelontsteking Blah

5 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Ik ben al meer dan een week verkouden en lijk nu zelfs voorhoofdholte ontst ...
@zoetje welke neusspray is dat dan dat je mag gebruiken tijdens de zwangerschap?

5 jaar geleden

Reactie op JVH

Jaa, heb ik ook.. Vaak tegen de avond.. Ik ben dan ook heel buitenadem en d ...
Ja heb hetzelfde heel lastig.. blijkt toch een typisch zwangerschapskwaaltje..

5 jaar geleden

Ik heb euphorbium compositum gekregen van de apotheek. Wel in België. Ik weet niet of die ook in Nl verkrijgbaar is.

5 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Ik heb euphorbium compositum gekregen van de apotheek. Wel in België. Ik we ...
Ja ik ben ook van belgie dus ☺️ zal er is voor horen..

5 jaar geleden

Neusspray wat alleen bestaat uit zoutoplossing mag wel

5 jaar geleden

Reactie op Céline

Ja ben gisteren ook moeten gaan naar de huisarts. Goeie keelontsteking Bla ...
Ik ook,heel vervelend! Heb daarbij astma dus ademhalen ging even moeilijk. Heet water met verse geraspte gember, citroen en honing heeft mij heel erg geholpen.

5 jaar geleden

Mijn neus zit ook dicht, maar ik heb morgen intake bij de verloskundige. Dus dan ga ik het ook maar eens vragen.

5 jaar geleden

Ik ook een verstopte neus.. gek om te lezen dat zoveel zwangeren er last van hebben..

5 jaar geleden

Ik heb er ook enorm last van.. gebruikte tot vorige week nog de normale xzylomelitesine neusspray omdat ik er echt helemaal niet bij stil had gestaan dat dit schadelijk kon zijn, ja weet het heel stom:(! Maar ik heb om advies bij de drogist gevraagd en ben super geholpen. Van Dokter vogel heb ik cinuforce neusspray met menthol en eucalyptus (€7,99) en vicks vaporub. Als ik de neusspray in de ochtend en avond gebruik + savonds wat vicks op mijn borst en onder mijn neus smeer heb ik de hele dag nergens lastvan. Gezien ik zo ongeveer chronisch verkouden ben dankzij mijn astma ben ik echt enorm blij met deze oplossing! :) Hopelijk hebben jullie er iets aan!