27 Reacties

4 jaar geleden

hoi lolita, ik zelf heb geen verzakking gehad. wel had ik bij mijn 2e zwangerschap last van incontinentie. Bij elke hoest, kwam een beetje, kon ook dat kleine beetje niet ophouden. De laatste keer ging alles goed. Nergens last van. Wel heb ik aan mijn 2e zwangerschap aambeien overgehouden. Door de ruggenprik heb ik verkeerd geperst. Gelukkig zijn het geen pijnlijke, maar regelmatig komt het terug. Maar maak je maar niet druk. Het zal vast wel meevallen. Niet te veel googlen.

4 jaar geleden

Hey, Ik zou inderdaad ook niet teveel googlen. Incontinentie is veel voorkomend na bevalling. Zou momenteel gewoon goed fysio opvolgen en afwachten wat dat geeft, zonder teveel vooruit te denken. Gr

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

hoi lolita, ik zelf heb geen verzakking gehad. wel had ik bij mijn 2e zwang ...
Komen de aambeien door het verkeerd persen? Ik geraak er niet vanaf. Komt en gaat, tot bloedens toe. Ik moet dus nog steeds naar mijn gyné, heb geen controlecheck gehad na de bevalling. Ik krijg maar geen vroegere datum. En mijn vorige afspraken werden telkens geannuleerd wegens Corona.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Komen de aambeien door het verkeerd persen? Ik geraak er niet vanaf. Komt e ...
aambeien kun je krijgen, door kruidig eten, pittig eten of te hard persen. verder weet ik het niet, maar sommigen krijgen pijnlijke en sommigen niet. Helaas. Je kan curanol gebruiken, verkrijgbaar bij kruitvat. Helpt snel. Je kan middels een kleine ingreep iets hier tegen doen, maar 1 dat doen ze niet snel en 2 vaak komt het terug.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Komen de aambeien door het verkeerd persen? Ik geraak er niet vanaf. Komt e ...
Kan ook door de verhoogde druk door de zwangerschap zelf zijn en tijdens persen bij de bevalling kan het natuurlijk verergeren. Belangrijk na de bevalling is om je ontlasting soepel te houden ( zakjes met vezels als movicolon via je huisarts/gyn) en niet te persen. Je kan ook trianal voor laten schrijven door je huisarts, dat smeer je erop. Ik schrijf dit vaak voor bij aambeien en werkt goed.

4 jaar geleden

Mijn zus heeft een verzakking gehad. Ze is wel een keer geopereerd aan haar baarmoeder waarbij ze die hebben opgehangen zodat de verzakking verholpen was. Zij heeft daarna ook nog een kindje gekregen maar wel door middel van een keizersnee ter wereld gekomen. Dus er zijn mogelijkheden.

4 jaar geleden

Dank je wel voor de info en de tips dames!

4 jaar geleden

Waarom zou je wachten tot je volgende therapie sessie?? Als het je stress geeft zou ik naar de huisarts gaan. Daar kan je vast sneller en ik vermoed uiteindelijk ook beter terecht dan de fysio. Succes ermee!

4 jaar geleden

Reactie op Sama

Mijn zus heeft een verzakking gehad. Ze is wel een keer geopereerd aan haar ...
Dat is fijn om te horen. Dat er nog mogelijkheden zijn. Eerst maar eens kijken wat de fysio aangeeft.

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Waarom zou je wachten tot je volgende therapie sessie?? Als het je stress g ...
Mijn huisarts is op vakantie en wegens corona doen ze bijna alles telefonisch. Zij gaven aan dat de fysio er wel naar zou kijken en dan krijg ik een verwijzing indien noodzakelijk

4 jaar geleden

Mijn schoonmoeder heeft een verzakking gehad en drie kinderen gebaard. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken. En inderdaad bij toch zorgen maken, niet wachten en naar de huisarts gaan ☺️

4 jaar geleden

Ik ben je zo dankbaar! Na het lezen van je topic kom ik er dus achter zelf een verzakking te hebben. Loop al weeee-ken bij verschillende artsen met de bijhorende klachten. Ongelofelijk dat ze hier zelf niet mee komen, want ik zelf heb nog nooit gehoord van een verzakking. Ben je inmiddels al geweest bij de fysio?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ik ben je zo dankbaar! Na het lezen van je topic kom ik er dus achter zelf ...
Nee soebii ik wacht het af tot vrijdag dan moet ik naar fysio. Ik was meer bang voor de gevolgen die het mogelijk zou kunnen hebben. Maar wat fijn dat je het zelf nu herkent. Ik zou het zeker even opgooien bij de artsen en anders zelf ook bekkenbodem fysiotherapie benaderen.

4 jaar geleden

Laat je niet gek maken door verhalen! Je moeder is 25/30 jaar geleden bevallen en de tijden zijn veranderd: meer onderzoek en andere behandelmogelijkheden. Ik ken iemand die het ook had en daarna nog zonder problemen 2 kids gekregen. Bekkenbodemfysio kan goede oefeningen geven en adviseren. Leuk is anders! Ik heb het als ik hardloop of spring..

4 jaar geleden

Reactie op Lolita

Nee soebii ik wacht het af tot vrijdag dan moet ik naar fysio. Ik was meer ...
Ik ook hoor. Het idee dat... is al verschrikkelijk. Het eerste wat de huisarts me vroeg was: heb je een kinderwens? Maar ach, gezien de reacties hieronder komt het vast goed! 🤗 sterkte ermee

4 jaar geleden

Ik ben al twee keer naar de huisarts geweest met dat balletje in mijn vagina. Zij zegt dat het geen verzakking is maar dat ik bekkenbodum fysio moet gaan doen. (Wat is dat balletje dan?) Na weken geprobeerd contact te krijgen met de fysio nam er gister eindelijk iemand op. Nu blijkt dat de fysiotherapeut zelf al acht weken ziek is (geen corona). Ze weten niet wanneer ze weer beter is. Aangezien ik op een eiland woon en zij zowaar de enige is die dit doet moet ik dus nog langer wachten. Ik ben bang dat dit gevolgen heeft voor mijn revalidatie. Vandaag ga ik de huisarts weer bellen en aangeven dat deze fysiotherapeut niet beschikbaar is. Hopelijk komt de huisarts met een alternatief. Ik ben niet mega incontinent en ontlasting gaat goed. Het balletje zit bij de ingang van mijn vagina, dit zorgt er voor dat ik sex ook eng vind. Volgens de huisarts kan het gewoon en kan er niks intern kapot gaan. We hebben het twee keer geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het niet “all the way” aandurfde. Elke dag gaat het door mijn hoofd en baal ik er van. Mijn bevalling ging redelijk goed. Al moet ik wel zeggen dat de verloskundige met twee handen en kokosolie mijn doorgang enorm heeft verwijd d.m.v. haar handen rondom in mijn vagina te strijken. (Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen) Elke perswee was mijn redding omdat ik dan “the ring of fire” niet meer voelde😅. De baby zat wat vast en daardoor heeft ze tijdens persweeën ook nog flink met haar elleboog in mijn buik de baby naar beneden proberen te drukken. Ik ben bang dat dit er ook mee te maken heeft. Toen ik dit aan de huisarts vertelde heeft ze er niet echt op gereageerd. Nu ik dit allemaal zo schrijf zit ik toch nog met veel vragen. Ja, ik ga zometeen gewoon weer een afspraak maken met de huisarts! Het is gewoon zo naar dat je onzeker wordt van dit hele gedoe rondom je vagina. Ik zou ook graag een tweede kindje willen maar psychisch helpen de weken/maanden na je bevalling niet echt mee om deze stap een tweede keer te maken😅. Verder heb ik een fan-tas-tische zwangerschap gehad en geniet ik nu meer dan ooit van elke dag! Wat een pracht om met mijn zoontje te mogen zijn! Natuurlijk zijn er weleens wat zware dagen maar over het algemeen is het een genot van jewelste. En dan denk je ook weleens; ach ja dat bultje zit er nou eenmaal, kijk eens wat voor prachtig kereltje ik in mijn armen heb✨💎✨. Het zal allemaal wel goed komen😃.

4 jaar geleden

Reactie op Malou Carine

Laat je niet gek maken door verhalen! Je moeder is 25/30 jaar geleden beval ...
Ja moet ik ook niet doen, maar heb misschien ook niet de juiste mensen om me heen. Besprak het met een buurvrouw (moeder van een peuter) die zei gelijk als reactie ohhh ja dat had ik ook, ik zou alles er gelijk uit laten halen hoor 😱, dat komt niet meer goed bij een volgende zwangerschap. Dus ik zeg nouuu laten we dat maar niet doen ben net 30, maar dat soort dingen gaan toch in je hoofd zitten.

4 jaar geleden

Reactie op Chante

Ik ben al twee keer naar de huisarts geweest met dat balletje in mijn vagin ...
Ja ik ben dan ook wel benieuwd wat het dan wel is. Eerder wel sex gehad maar nu ik dit weet durf ik ook niet meer en kaats ik de bal(letterlijk en figuurlijk 😅)ook af. Eerst kijken wat er gezegd word. Buiten de incontinentie heb ik ook een aantal keer per dag felle steken aan de binnenkant van mn vagina dus kan niet wachten tot het vrijdag is hahah

4 jaar geleden

Misschien een hele gekke vraag hoor... hebben jullie het ook opgegooid bij jullie verloskundige? Mijn huisarts verwees mij namelijk ook naar hun omtrent iets met mn baarmoeder

4 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Misschien een hele gekke vraag hoor... hebben jullie het ook opgegooid bij ...
Ik niet. Ze doen nacontrole tot 6 weken geen 16 weken.