11 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven soms wat gehakt inderdaad, of de binnenkant van vissticks of een lekkerbekje. En we geven soms een potje en dan ook wel met vlees erin. Kip hebben we nog niet gedaan, niet heel bewust eigenlijk, het is er nog niet van gekomen.

3 jaar geleden

Hier eet mijn zoontje alles mee we snijden eerst het vlees heeel fijn en prakken dan de rest erdoor. Vis wel in kleine stukjes aan de vork. Verse worst vind hij het lekkerste erdoor geprakt en hij is ook gek op bijna alle soorten vis(dat wisselt hier 2x per week)

3 jaar geleden

Ik geef mijn zoontje tot nu toe alles runder gehakt, kipfilet, zalm, vissticks (maar dan nog zonder krokante laagje), worstjes. Behalve gehakt vind hij niet lekker 😅.

3 jaar geleden

Onze zoon eet al een hele poos vlees, ik denk vanaf 8mnd ongeveer. Hij was ook wel op tijd begonnen met oefenhapjes net iets voor 4 mnd. Ieder zijn/haar eigen tempo natuurlijk. Vers krijgt hij kipfilet, rundergehakt en koolvis.Uit een potje ook kalkoen en rundvlees. Let even op wat er in de hamburgers en vissticks zitten, kindjes mogen niet te veel zout en bepaalde kruiden binnen krijgen.

3 jaar geleden

Ik geef wel pangasius of visstick (binnenkant) geruld mager runder gehakt of kipfilet. Verder nog niks en vind het prima zo. Nu eten wij zelf ook geen bewerkt vlees zoals worst, slavinken etc etc

3 jaar geleden

Kiphaasjes zijn malser dan kipfilet, daar geef ik de voorkeur aan en vlees komen we niet aan toe. Vis eten we bijna niet omdat onze zoon er waarschijnlijk allergisch voor is. Toevallig vandaag kibbeling gehaald en de binnenkant gegeven. Ik zou toch malse stukjes vlees geven en als je zelf gehaktballen maakt, wij maken köfte, dat zou je kunnen geven. Kunnen ze toch makkelijker op kauwen.

3 jaar geleden

Hier heeft onze zoon alleen nog zalm en geruld stukje tartaar gegeten (uiteraard doorbakken), of kipfilet. Hij eet pas sinds 2 maanden stukjes, kreeg het eerder niet weg. Gestoomde zalm krijgt hij wel weg, maar vlees of kip blender ik nog met een klein beetje van zijn eten en gooi ik als een "saus" er over heen.

3 jaar geleden

Één tip: Gewoon proberen 😁 Dus als jullie trek hebben in die runderburger of kipfilet gewoon lekker klaarmaken. Snij er een stukje af. Maak er kleine stukjes van, en kijk hoe ze het vind. Ze moet er toch een keer aan geloven 😁 Hier eet mevrouw alles. Ow wee als ik een potje voor d’r neus zet, dan eet ze die wel, maar liefst wil ze mee eten met de pot. 😊

3 jaar geleden

Mijn dochtertje eet kip en kabeljauw. Niet elke dag hoor. Gehakt begint ze eindelijk een beetje lekker te vinden, dus dat geef ik haar ook steeds vaker. Daar moest ze eerst niks van hebben. Laatst kreeg een stukje van een runderworstje van ons en dat ging er ook goed in. Wil haar vanaf nu steeds vaker iets geven van wat wij eten.

3 jaar geleden

Ons zoontje wordt vrijdag 1 en eet eigenlijk al vanaf dat ie 6 maanden is gewoon met ons mee.. af en toe krijgt die een potje als ik echt geen zin heb om te koken😂 als ik hem iets anders probeer te geven als wat wij eten wil hij nog wel eens een driftbui krijgen.. Dus als wij bijvoorbeeld een keer broodje shoarma eten eet hij dat ook..

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt al maanden rundergehakt (door bijvoorbeeld spaghetti maar ook hamburger met minder zout) kip, rundervink en witvis.. inmiddels ook zalm, rookworst, spekjes door de stamppot enzo.. Ik snijd hamburger altijd in reepjes, daar is hij heel gek op.. ☺️