43 Reacties

4 jaar geleden

Zelfde verhaal hier. Ik kreeg de tips; Brandnetelthee (klinkt viezer dan het is hoor) en komkommer/bleekselderij bij de warme maaltijd

4 jaar geleden

Reactie op Anniek95

Zelfde verhaal hier. Ik kreeg de tips; Brandnetelthee (klinkt viezer dan he ...
Is proberen waard! Verschrikkelijk he ! Het was ook ineens zo.... van 1 op andere dag 🙈 bij jou ook?

VRIEND

4 jaar geleden

Ik begin ook zoveel vocht vast te houden. Heb nu steunkousen besteld, hoop dat dat wat tegen houd.

4 jaar geleden

Reactie op DdB

Ik begin ook zoveel vocht vast te houden. Heb nu steunkousen besteld, hoop ...
Waar heb je die besteld?

4 jaar geleden

Ik woon op Curaçao en heb er inderdaad ook erg veel last van. Probeer op een nuchtere maag bleekselderij sap te drinken (ik combineer het met sinaasappelsap en grapefruitsap, dan is het prima te drinken) en blijf in beweging zodat je bloedsomloop op gang blijft. Soms krijg ik een tintelend gevoel in mijn handen of voeten, dan drukt het vocht op een zenuw. Als je dat hebt stukje lopen en dan voetjes omhoog :)

4 jaar geleden

Het schijnt dat ze bij de Hema Compressie kousen hebben! Ook ik houd vocht vast, met name vingers/handen. Kon de ring bijna niet af krijgen. Tips heb ik helaas niet, sorry! Het bijkomende is ook, dat mijn handen gigantisch gaan vervellen.. ik kan smeren wat ik wil.. maar dit helpt nauwelijks.

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Het schijnt dat ze bij de Hema Compressie kousen hebben! Ook ik houd vocht ...
Ik heb hetzelfde met de handen ook vellen en vooral in de ochtend vocht dan ook de ogen dik maar benen zijn het vervelendste hahaa heb lekkere handbalsem van de rituals 😍 die blijft lekker lang zitten en is lekker vet !

4 jaar geleden

Ik heb compressie kousen gekocht bij de hema en kruitvat. Ze zitten heerlijk en heb een stuk minder vocht in de benen! Die van de kruitvat vind ik zelf wat strakker zitten en werken bij mij iets beter.

4 jaar geleden

Ik hou ook ineens ontzettend veel vocht vast. Vooral in mijn handen en voeten vind ik dit best pijnlijk. Het voelt helemaal beurs en stijf. Alsof ik te lang zware boodschappen heb getild ofzo. Voeten zijn ook pijnlijk. Herkennen mensen dit? En heeft iemand tips tegen dit gevoel? Mijn voeten liggen al hoger.. lijkt haast alsof ik reuma heb :/.

4 jaar geleden

Reactie op Niva

Ik hou ook ineens ontzettend veel vocht vast. Vooral in mijn handen en voet ...
Ik heb hetzelfde haha ik heb het gevoel dat we het maar uit moeten zitten 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Ik heb hetzelfde haha ik heb het gevoel dat we het maar uit moeten zitten � ...
Herkenning doet gelukkig ook al een hoop haha! Ik had geen idee dat vocht vasthouden pijnlijk kon zijn. Nog een paar weekjes haha.. hoe ver ben jij?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Waar heb je die besteld?
Bij Bol.com, 20eu voor 2 paar ;)

4 jaar geleden

Reactie op Niva

Herkenning doet gelukkig ook al een hoop haha! Ik had geen idee dat vocht v ...
34 weken nu dus nu lekker verlof en zoveel mogelijk met de benen omhoog haha en jij?

4 jaar geleden

Reactie op DdB

Bij Bol.com, 20eu voor 2 paar ;)
Bedankt voor de tip!!

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

34 weken nu dus nu lekker verlof en zoveel mogelijk met de benen omhoog hah ...
Ik ook 34 weken en morgen laatste werkdag! Inderdaad lekker met de benen omhoog. Ik kreeg vandaag nog wel een tip van een familielid die fysiotherapeut is. Als je blijft bewegen met herhalingen, dan trigger je je lymfeklieren om vocht af te voeren. Dus bijvoorbeeld tenen en enkels strekken in herhalingen van 30x. Ik ga het in ieder geval proberen! Succes.

4 jaar geleden

Reactie op Niva

Ik ook 34 weken en morgen laatste werkdag! Inderdaad lekker met de benen om ...
Hoe vaak moet je dat doen per dag?

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Hoe vaak moet je dat doen per dag?
Dat zei hij er niet bij maar hij zei vooral ‘in beweging blijven’ dus ik heb t 2x gedaan nadat ik wat langer had stil gezeten.

4 jaar geleden

Ohhh verschrikkelijk! 🥺🥺 Ben nu 35+3 & ben inmiddels al ruim 6 weken verder... van alles geprobeerd (voeten in de lucht, bewegen, water drinken tussen 1,5/2 l p.d., vocht afdrijvende voeding enz.). Inmiddels heb ik ook het carpale tunnelsyndroom 🤦🏻‍♀️ draag spalken aan beide handen.. Het vasthouden van vocht lijkt ook alleen maar erger te worden.. vooral op ‘drukke’ dagen.. verder vele onderzoekjes gehad! Dacht dat er meer aan de hand was, maar gelukkig geen gekke uitslagen. Dan zal het toch echt de zwangerschap zijn?? Ik heb het geaccepteerd en ben aan het aftellen 😋🙏🏼 #heelveelsterktearmewij

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ohhh verschrikkelijk! 🥺🥺 Ben nu 35+3 & ben inmiddels al ruim 6 weken ...
Ach ach ach.. die kwaaltjes lijken met de weken “erger” te worden hé! En de dagen/weken lijken steeds langzamer te gaan. Althans, zo ervaar ik het.. van mij mag het ook wel zo ver zijn.. ben al langere tijd aan het aftellen.. Inmiddels 33wk🤰🏽. Kan niet wachten om die kleine uk te mogen knuffelen! Veel succes met “de laatste loodjes!”

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Ach ach ach.. die kwaaltjes lijken met de weken “erger” te worden hé! En de ...
Ja wees blij dat het geen zomer baby’s zijn, had er toen nog meer laat van... voeten beginnen hier ook op te zwellen. Ik drink genoeg maar plas weinig... dadelijk na geboorte is de ervaring, drink ik een glas plas ik er twee...