15 Reacties

4 jaar geleden

Zit hier met hetzelfde dilemma, maar voeding zal hij wel genoeg krijgen maar vocht met deze warmte is even aankijken mijn oma zij gewoon af en toe wat slokjes water geven als hij niet voor voeding komt dan krijgt hij iedergeval vocht binnen

4 jaar geleden

Ik zou zeggen dat als ze echt niet genoeg binnenkrijgt dat je dat dan wel zou merken ;)

4 jaar geleden

Misschien kun je hier wat advies vragen? Zij weten of je meer kan geven of dat ze genoeg krijgt.

4 jaar geleden

Als mijn zoontje honger heeft dan laat ie het meteen weten! Denk dat je daar wel vanuit mag gaan dat ze er om vraagt ☺️ Hij is 16 weken en drinkt 6 x 120 - 140 per etmaal. Ik biedt hem per voeding 150 + 5 aan maar dat gaat zelden op.. is rond de 6,5 kilo, hij zou veel meer mogen volgens de verpakking maar dat wil hij niet, dus we doen het gewoon zo ☺️

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 14 weken oud, maar slaapt ook al een aantal weken door 's nachts (20.00 - 07.00) dit was dikke prima volgens de kinderarts. Hij krijgt overdag 5x 210cc flesvoeding (weegt nu 6,7kg)

4 jaar geleden

Wat ik heb begrepen is dat ze op die leeftijd wel adviseren om minimaal 5 keer te voeden per dag.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Zit hier met hetzelfde dilemma, maar voeding zal hij wel genoeg krijgen maa ...
Babies mogen nog geen water

4 jaar geleden

Reactie op barbara de weerd

Babies mogen nog geen water
Dat wou ik net zeggen

4 jaar geleden

Reactie op Lianne Finke

Dat wou ik net zeggen
Hahaha is ook oprecht gevaarlijk! Weet niet hoe het zit met flesvoeding maar met borstvoeding is het verboden net als borstvoeding aanlengen

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Zit hier met hetzelfde dilemma, maar voeding zal hij wel genoeg krijgen maa ...
Als je water geeft zit de maag al vol, gaan ze alleen maar minder van drinken. Zeer onverstandig dus!

4 jaar geleden

Ons zoontje wordt donderdag 12 weken (hij weegt ongeveer 6kg) en drinkt 5 flesjes van 150 ml, ongeveer 170 ml voeding, per dag. Hij drinkt ze ook niet altijd leeg en heel af en toe heeft hij niet genoeg. Zolang ze goed aankomt, vrolijk is en geen honger heeft kan het volgens mij geen kwaad. Ben je toch onzeker, zou ik eens bellen en navragen. Ik lees net ook jullie reacties over het water en stelde vanmorgen net de vraag aan de kinderarts. Aangezien het de afgelopen en komende dagen warm weer zal worden en ons ventje het altijd heel warm heeft, vroeg ik of hij ook af en toe water mag tussendoor drinken. Ze zei dat ik hem zeker af en toe enkele slokjes water mag aanbieden. Heeft jullie kinderarts het omgekeerde gezegd ?

4 jaar geleden

Babys hebben vanaf 3 maanden 130 ml per kg lichaamsgewicht per dag nodig. 130 ml x 5,5 kg = 715 ml Ik heb geen ervaring met flesvoeding moet ik daarbij zeggen dus ik weet niet goed of je met zo'n flesje dan 180 of 200 ml telt met schepjes erbij. Verder is het belangrijk dat ze genoeg plasluiers heeft. En geen geen water inderdaad, dan is er kans op een tekort aan voedingsstoffen. Bovenstaande heb ik geleerd bij mijn werk bij het consultatiebureau en op de kinderpoli in het ziekenhuis Neem voor dit soort vragen altijd gerust heel laagdrempelig contact op met het consultatiebureau, daar is altijd een jeugdverpleegkundige die dit soort vragen met je kan bespreken!

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Zit hier met hetzelfde dilemma, maar voeding zal hij wel genoeg krijgen maa ...
Dat klopt mijn zoontje was onlangs in het ziekenhuis en we hadden dat gevraagd en ze zijden dat we zeker eens water mochten geven

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Zit hier met hetzelfde dilemma, maar voeding zal hij wel genoeg krijgen maa ...
Ik snap dat je je zorgen maakt over genoeg vocht, maar zolang je kleintje 4 á 6 plasluiers heeft op een dag dan krijgt hij genoeg vocht binnen. De hoofdvoeding tot 6 maanden is natuurlijk BV/KV en die zijn beide opgemaakt uit voedingstoffen en vocht. Ze zeggen niet voor niets dat moedermelk alle voedingsstoffen bevat die je kleintje nodig heeft de eerste 6 maanden. Het wordt voor 6 maanden niet geadviseerd, omdat mogelijk de nieren van je baby het nog niet goed kunnen verwerken. Teveel water kan watervergiftiging uiteindelijk veroorzaken. Daarom mag je BV niet aanlengen met water en moet je voor KV 30cc water per schepje voeding gebruiken (het is helemaal uitgebalanceerd). Het probleem van watervergiftiging is dat op het moment dat je de symptonen gaat zien het al ernstige schade veroorzaakt kan hebben bij je baby. En omdat elke baby anders is, weten ze simpelweg gewoon niet vanaf welk moment het veilig is om een puur water te geven of welke hoeveelheid veilig is. Die zekerheid is er wel vanaf 6 maanden, en zelfs dan wordt het aangeraden om rustig op te bouwen. Uit veiligheid zou ik tot 6 maanden altijd extra BV of KV aanbieden als je denkt dat je kleintje vocht te kort komt.

4 jaar geleden

Volgens de verpakking nutrilon ga je terug naar 4 voedingen als de baby meer dan 6 kilo weegt. Mijn zoon is nu 14 weken en weegt meer dan 6 kilo en toen ik 2 weken geleden vertelde dat hij nog 4x 180+6 krijgt zei ze dat hij eigenlijk echt nog wel die 5e fles mag tot dat hij op 4 maanden aan hapjes gaat beginnen. Nu heb ik daar niet naar geluisterd, want hij slaapt ook al weken door. Gisteren moest ik met hem naar het CB en is hij ook echt van zijn groeicurve afgegaan; hij groeit dus minder hard dan dat hij eerst deed. De arts van het CB maakte zich daar geen zorgen over en vond het prima om het bij 4 flessen te houden. Ik denk dus bij mijn zoon wel dat hij die 5e fles nodig heeft om op dezelfde lijn te blijven groeien maar hij geeft niet aan dat hij meer wilt hebben. Lastige situatie.