9 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter is 14 maanden, weegt 11 kg en is 86 cm. In de ochtend krijgt ze een boterham zonder korst, met beleg en een beker melk. Ook nog een stuk fruit. In de middag 2 boterhammen zonder korst. Beker drinken. In de namiddag een koek of wat lekkers. In de avond eet ze gewoon met ons mee. Tussendoor neemt ze vans ons eten nog wat hapjes😂

3 jaar geleden

Lengte en gewicht weet ik niet maar ze is net 14 maanden. Ze drinkt hele dag door water 2 bekers uit haar tuitje. Ochtend 2 boterhammen zonder korst met beleg, daarna1,5 stuk fruit. Gepureerd met stukjes. Middag, kommetje soep of boterhammen 2 stuks met beleg, tussendoor rijstwafel Avondeten soep of wat de pot schaft, rijst met witte bonen, pasta met tomatenpuree of bolognaise saus. Soep: groene linzen, rode linzen, groente soep, vermicelli soep, joghurt soep, soepballetjes soep Voor het avondslapen 220 cc halfvolle melk. Er zijn bij haar ook momenten dat ze slecht eet. Dan zijn het bij haar de tandjes. Ze krijgt steeds 2 tandjes tegelijk, en heb nu 3 weken iedere week steeds 2 stuks ontdekt. Lauwe/koude melk, zelfde voor de soep gaat er bij haar dan wel in. Soms maak ik wentelteefjes, met zout, of krijgt ze poffertjes zonder poedersuiker en boter gewoon uit de winkel, als ontbijt of als lunch.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 14 maanden is ook 11 kg en 85 cm. In ochtend krijgt hij een broodje of soms 2. Met appelstroop van kleine keuken/kaas of vleeswaren .. proberen melk msar moet hij niks van hebben Uurtje later krijgt hij fruit rond 200 gr Om 12.30_13.00 weer broodje zonder korsten .. Om 15 00 krijgt hij vaak wat lekkers, liga of ander koekje. 17.30 warm eten, eet met ons mee als wij kruiderig eten hebben krijgt hij potje. En als laatste drinkt die nog een fles van 230 cc. Tussendoor krijgt die nog eens maïs sticks, of andere kleine dingetjes . Rond deze leeftijd, zijn ze vaak actief en bewegen veel waardoor ze niet veel aankomen. Ons zoontje zit geen minuut stil. En kruipt hele woonkamer op en neer🙈 ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was! Als hij tevreden is zou ik me er niet te druk om maken!

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ons zoontje van 14 maanden is ook 11 kg en 85 cm. In ochtend krijgt hij ...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Na de 1e verjaardag komen ze echt heel langzaam aan. Zolang ze voldoende vocht binnen krijgen is het niet erg als ze een periode wat minder goed eten. Bij mijn zoon werkte het in kleine porties vaker aanbieden veel beter en Soms was dat echt alleen vaker melk in kleine hoeveelheden.

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik sluit me hier volledig bij aan. Na de 1e verjaardag komen ze echt heel l ...
Yess hier idem dito. Komen hier ook 4 kiezen door.. aan beide kanten onder en boven. Hij heeft ook dalende lijn van gewicht zit voor eerst iets onder gemiddelde. Maar hij is tevreden en blij dus wij volgen hem gewoon🤗

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties dames. Dan heb ik even een beeld. Wat geven jullie als ze hun brood niet willen?

3 jaar geleden

Mijn 1e keus is wentelteefjes. Die eet ze dan wel en anders poffertjes. Soep met brood stukjes erin gaat ook goed. Op momenten wanneer onze dochter geen brood wil maak ik 1 van die dingen hierboven.

3 jaar geleden

O ja wat ze laatst alleen maar wilde was gewoon soep met heel veel vermicelli. Zonder brood. Ze was ziek en kiezen. Dat kreeg ze als maaltijd de hele dag door. Was al blij dat ze dat at. Ik maak het van tomaten puree, roomboter en klein stukje kippenbouillon.

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Bedankt voor jullie reacties dames. Dan heb ik even een beeld. Wat geven ju ...
Wij geven dan vaak een bakje yoghurt. Dit doen we ook als hij ziek is. Of als we ergens heen moeten rond zijn etenstijd! Ook wel eens een potje met yoghurt en rode vruchten met kleine stukjes musli erin. Maar vaker gewoon normaal yoghurt/biogarde kwark