38 Reacties

4 jaar geleden

Afgelopen dinsdag op CB geweest, 15wkn! 6210gram schoon op de schaal en 61cm. Hier krijgt FV, 3*180ml en 1*210ml

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 6400 gram.. En 63 cm.. was bij gebooete al 4035 gram!! Hij kreeg in begin borstvoeding eerste 6 week. Hierns afgebouwd vanwege slecht drinken/aanhappen en verminderde productie! Bleek een tekort tong en lipriempje zijn geweest! Nu de fles en hij krijgt 6 a 7 x 120 ml met 4 schepjes.. meer krijgen wij er nog niet in is van 60cc naar 120 gegaan=) na het klieven Over de borstproductie.. je kan indd extra gaan kolven maar dit kost wel veel energie.. heb het ook gedaan en je moet wel gemotiveerd zijn dan hehe. Ik vond het ook lastig!! Hoop dat een ander wel goede tips heeft!! En anders een keer de flessen laten staan? En je kindje vaker aanleggen,? Als je dit niet al geprobeerd hebt dan..

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ons zoontje is nu 6400 gram.. En 63 cm.. was bij gebooete al 4035 gram!! Hi ...
Oops.. Ons zoontje is trouwens 12 week🙊teouwens misschien kan een lactatiedeskundjge je tips geven!!

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ons zoontje is nu 6400 gram.. En 63 cm.. was bij gebooete al 4035 gram!! Hi ...
Mijn dochter is 3450 gram geboren ik wil eigenlijk alleen BV geven maar het lukt niet om zo snel aftebouwen ik ben in het begin met 4 keer fles begonen ik stuke tepels aanleggen was een drama toch door gegaan en nu gaat het veel beter vergeklen met eerste maand. Maar ik wil die 2 flessen ook afbouwen maar pruductie wilt niet mee werken bedankt voor je reactie

4 jaar geleden

Ons dochtertje is 14 w en krijgt 5x 160 ml. Ook afgekolfde borstvoeding. Onze vroedvrouw heeft me aangeraden om venkelthee te drinken om de productie wat te verhogen. Ook vaker aanleggen of afkolven zou moeten werken. Er bestaat ook zoiets als 'powerkolven'. En dat kan je op verschillende manieren doen. Mss even googlen. Ik doe het regelmatig en heb wel de indruk dat het werkt. Is wel heel intensief. Ik kolf 5 min rechts, 5 min links, 5 min pauze en opnieuw. Dit een uur en half aan een stuk. Heb ook al gehoord van elk uur van de dag 5 min aan elke borst. Zelf nog niet geprobeerd. Veel succes!

4 jaar geleden

Onze zoon is 15 weken en weegt 6360 gram en is 60,5cm. Krijgt nu 5 x 180ml aangeboden, zoals de verpakking aangeeft, maar drinkt dit nooit allemaal op.

4 jaar geleden

Reactie op jess265

Ons dochtertje is 14 w en krijgt 5x 160 ml. Ook afgekolfde borstvoeding. O ...
Het Voedingscentrum adviseert vrouwen doe borstvoeding geven om geen anijs- of venkelthee te drinken, vanwege plantengifstoffen: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/allylalkoxybenzenen.aspx Wees dus voorzichtig met het drinken hiervan!

4 jaar geleden

Reactie op MamaLoes-25

Het Voedingscentrum adviseert vrouwen doe borstvoeding geven om geen anijs- ...
Jeejtje dat wist ik dus niet ik kocht altijd de mamthee van kruitvat er staat voor borstvoeding op maar daar zit ook anaijs en venkel in en rozemarijn ik dronk elke dag 1 kopje 😖

4 jaar geleden

Wij zijn nog niet bij het consultatie bureau geweest. Onze dochtertje weegt thuis op schoot 5800 gram. Ze is 16 weken en drinkt alleen BV.

4 jaar geleden

Reactie op Esraboz

Wij zijn nog niet bij het consultatie bureau geweest. Onze dochtertje weegt ...
Wat fijn kon ik dat ook maar 🙏🏻

4 jaar geleden

Mijn zoon is nu 10.5 week en weegt nu 6250 gram🙈🙈 hij is ook al 63.1 cm groot gemeten vorige week maandag bij t cb😂😂 Bij geboorte 3768 gram en 55 cm lang

4 jaar geleden

Ons zoontje weegt 6234gram en is 12 weken. Hij woog bij zijn geboorte 3140 gram. Hij krijgt alleen borstvoeding. Wil je je produktie verhogen dan zul je vaker aan moeten leggen of kolven. Maar het liefst aanlegggen. De borst vervangen voor kunstvoeding en dan niet kolven dan gaat je produktie naar beneden

4 jaar geleden

Dochtertje is 12,5 week oud & woog bij haar geboorte 2950 gram. Weegt nu ongeveer 5kg. Lengte hebben we geen idee van.. Ze eet 5 x 150 ml.

4 jaar geleden

Onze meid is 15 weken en weegt 5kg. Ze krijgt hier de borst en twee flesjes (afgekolfde melk). Blijven kolven is de boodschap, ook als je flesjes geeft. Bij mij hielp inderdaad het clusterkolven en de mamathee van het kruidvat. Iedere dag 3 - 4 kopjes kan geen kwaad had ik begrepen.

4 jaar geleden

Dikwijls aanleggen en eventueel KV bijgeven en daarna nog kolven (maar het is echt zwaar!). Daarnaast kan je “boezemvriendjes” bijnemen (kan je online makkelijk vinden); dit is me aangeraden door de lactatie deskundige en zag na 1,5 dag echt al een verschil!

4 jaar geleden

Wat fijn kon ik dat ook maar 🙏🏻
Het heeft mij heel veel moeite gekost. Ik wilde ook alleen BV geven. Ik heb nog steeds pijn bij het zuigen van de kleine maar geef het nog niet op. We blijven ons best doen.

4 jaar geleden

Onze dochter is 13 weken oud en weegt 6,5 kilo volgens onze weegschaal. Ze was 3,4 kilo bij geboorte. Krijgt volledige borstvoeding. Ik heb mazzel, aan melk geen gebrek. Ze was 5 dagen na de geboorte al op haar geboortegewicht. Ik zou een lactatiekundige raadplegen. Ik denk altijd: gewoon aanleggen en dan gaat je productie wel omhoog, maar ik heb makkelijk praten en weet ook dat het lang niet bij alle vrouwen zo makkelijk gaat! Als het je meer stress bezorgt dan plezier zou ik niet te streng zijn voor jezelf en afbouwen.... kunstvoeding is ook hartstikke goed!!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Onze dochter is 13 weken oud en weegt 6,5 kilo volgens onze weegschaal. Ze ...
Bij mij was die ook met recordtempo weer op geboorte gewicht. Ik merk dat me productie s ochtends hoog is maar s avonds behoorlijk laag word. Maar blijven aanleggen!

4 jaar geleden

Wat hebben wij dan een vreetjanusje 😂 5x 180+6 en gaan schoon leeg. Wij geven nu 1 max 2 keer per dag iov 180 210ml. Hij is nu zijn 7 kilo en tussen de 64 en 68cm

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Wat hebben wij dan een vreetjanusje 😂 5x 180+6 en gaan schoon leeg. Wij g ...
O en ook 15 weken