25 Reacties

3 jaar geleden

onze zoon dronk de pyjamapap multifruit 12+ vanaf 1 jaar tot 2,5 jaar als avondfles. Hij vond die het lekkerst.

3 jaar geleden

Met onze zoontje zijn we gestopt met opvolg melk en eet in de ochtend pap met koemelk en in de avond pyjamapap. En door de dag heen andere dingetjes die gezond zijn wat hij lekker vind

3 jaar geleden

Hier als volgt: Pap (bio boekweit 8+) met 180 + 6 scheppen 1,5/2 boterhammen Fruit met kokosyoghurt Avondeten Fles 210 + 7 scheppen Onze zoon krijgt nu nog 2 flessen dus! Gewoon opvolgmelk. Hier drinkt hij ietss beter sinds een paar dagen nu ik een klein scheutje roosvicee pruimen in zijn water doe. Hij kan moeilijk poepen omdat hij zo weinig drinkt, dus beter iets dan niets! Sinds een paar dagen drinkt hij 1 beker over de dag leeg wat neerkomt op 190ml.

3 jaar geleden

Ik zou advies vragen aan het CB of even op internet kijken naar de adviezen. In Nestlé produkten zitten best veel suikers. Als je pap wilt maken denk ik dat je het beste zelf kunt maken.

3 jaar geleden

Mijn zoon krijgt vanaf 6 maanden pap in de ochtend, hij vindt het heerlijk. Z'n schema is nu als volgt: 7:30 180+6 + 4 scheppen pap 10:00 cracotte/soepstengel/rijstwafel 12:00 2 boterhammen 14:00 cracotte/soepstengel/rijstwafel (dit krijgt hij alleen bij behoefte) 16:00 fruit 18:00 avondeten 18:30 180+6 als toetje Hij drinkt dus nog 180+6 opvolgmelk en de pap maken we daar nu ook van. Als hij straks 1 is gaan we over op gewone melk en ga ik daar de pap mee maken 's ochtends. Tijdens de lunch krijgt hij dan nog een bekertje melk en in de avond gaan we proberen de fles te vervangen voor yoghurt (vindt hij nu nog niet zo). Hij krijgt vanaf 1 jaar dan dus geen opvolgmelk meer. Verder drinkt hij tussen rond de 300ml aan thee/water op een dag.

3 jaar geleden

Ik wil met het jaar ook gaan toewerken naar een ander eetschema. Weet alleen niet zo goed of ik opvolgmelk moet blijven geven. Cb heeft hier niets over gezegd. Ze gaven wel aan dat ze met het jaar 300 ml melk/zuivel nodig hebben. ‘S ochtends bij het ontbijt en bij de lunch. De fles ‘s avonds “moet” er volgens hen af. Hoe ik het ga indelen weet ik nog niet. Denk brood of pap in de ochtend met melk, met de lunch brood en melk en dan ‘s avonds gewoon avondeten. Kijken of het lukt zonder fles.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 7 januari 1 jaar geworden en sinds dien ook volledig van de opvolgmelk af. Zijn schema is als volgt: 08.30 - 09.00 2 broodjes + beker melk + vitamine D druppels 10.30 fruit 12.30 - 13.00 2 broodjes + beker melk 15.30 koekje-soepstengel-rijstwafel + bekertje thee 18.00 avondeten en toetje + beker melk ( eet met ons mee ) 18.45 pyjama papje van 200 ml Verder staat er de hele dag een antilek beker water of roosvicee klaar, die moet ik soms tot wel 3 keer per dag vullen. Als ik tussendoor iets eet wil hij ook wat en dan krijgt hij vaak gedroogd fruit. Hij slaapt van 19.15 tot 08.00 - 08.30u. En tussendoor ( afhankelijk van wanneer hij moe is ) 2 kleine slaapjes van ongeveer een uurtje. Hij eet graag en veel, maar is niet dik. We zijn toevallig gisteren naar het CB geweest en hij weegt nu 10,55 kg en is 85,5 cm lang. Volgens hun "perfect op schema", maar met hun groeischema doe ik niet zoveel.. 🙂

3 jaar geleden

Hier een dochter van bijna 1 (15febr) Ze krijgt smorgens nog 120+4 opvolgmelk en savonds pyjamapap aardbei voor de rest drinkt ze soms overdag wel 3 a 4 rietjesbekers met water/roosvicee.. vind ze echt lekker.. wij zijn nu aan t afbouwen met de opvolgmelk.. willen straks als ze 1 is na verloop van tijd over op de optimel als ze dat lust.. drinkt ons zoontje ook en anders gewoon melk..

3 jaar geleden

Lieke wordt vrijdag 1 en krijgt sinds deze week in de ochtend Brinta met koemelk. Tot nu toe gaat dat Hardstikke goed en vindt z heet heerlijk

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn zoon krijgt vanaf 6 maanden pap in de ochtend, hij vindt het heerlijk. ...
Hoe maak je die thee gewoon koud water en dan zakje erin of echt heet water en dan laten afkoelen? Dat duurt namelijk zo lang haha welke thee gebruik je? Heb gezien dat je van de kleine keuken ook thee hebt weet niet echt welke ze mogen..

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hier een dochter van bijna 1 (15febr) Ze krijgt smorgens nog 120+4 opvolgme ...
Welke roosvicee hebben jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Lieke wordt vrijdag 1 en krijgt sinds deze week in de ochtend Brinta met ko ...
De volkoren variant? Of de normale

3 jaar geleden

In pyjamapapjes zit idd veel suiker en volgens het CB advieseren ze de avondfles niet meer te geven. Ze zeggen idd dat 300 ml per dag zuivel moet aanbieden. Opvolgmelk versus gewone melk wordt ook niet over gesproken bij het CB. Opvolgmelk heeft volgens aantal artikelen meer een toegevoegde waarde dan gewone melk. Ze willen dat CB opvolgmelk na het 1e jaar gaan advieseren. Doe wat bij jou en je kind past. Vind je pap bij het ontbijt fijn, dan doe je dat. Vind je een flesje voor het slapen gaan wel fijn omdat ze er rustig van worden, als dat zo is dan, dan doe je dat. De tijden van de dutjes, de tijden van de eetmomenten, is bepalend. Heb je 1 kind of 2 kinderen of meerdere, werk je of niet. Daarom probeer naar een vast ritueel en tijden toe te werken met wat bij jullie gezin en situatie past.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hoe maak je die thee gewoon koud water en dan zakje erin of echt heet water ...
Een halve beker kokend water daar gaat het zakje in en daarna vul ik het bij met koud water. Dan is het lauw. Ik geef wel eens de thee van de kleine keuken of rooibosthee.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Welke roosvicee hebben jullie?
Wij hebben van roosvicee de diksap en dan elke keer ander smaakje.. klein beetje door t water heen en ze drinkt t ontzettend goed!

3 jaar geleden

Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt voor je kindje.. wij hebben er nog 1 van bijna 3. Tussen hem en zn zusje zitten qua voeding zoveel verschillen.. ons zoontje gaven we voor t slapen gaan rijstebloem.. onze dochter word daar erg misselijk van en gaat dan overgeven dus die geven we pyjamapapje.. onze oudste eet overdag amper, wil gewoon niks hebben bieden hem alles aan brood fruit groente vlees, alleen de koekjes gaan erin😆 onze dochter eet dan weer alles wat los en vast zit.. ieder kindje is anders dus doe waar jij je vooral goed bij voelt, bij ons gaan soms de adviezen van t cb het ene oor in andere oor uit want die gaan echt volgens de boekjes en dat zijn onze kids absoluut niet🙈

3 jaar geleden

5-8x Bv brood met lunch fruit tussendoor en avond eten als wij eten haha

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik wil met het jaar ook gaan toewerken naar een ander eetschema. Weet allee ...
Je kan ook volle melk of yoghurt geven

3 jaar geleden

Welke pap geven jullie ‘s ochtends? Want ik heb die van Olvarit geprobeerd, maar dat spuugde m’n dochter gelijk weer uit 😅

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Welke pap geven jullie ‘s ochtends? Want ik heb die van Olvarit geprobeerd, ...
Ik geef de pap van Nestlé biscuit smaak die maak je aan met water er zit al melk in. Heb eerst de 12+ granen gehaald alleen dit vond ze zo vies. Maar sinds anderhalve week krijgt ze nu deze pap en ze vind het heerlijk! In het begin was het een paar dagen wennen en at ze een paar hapjes en gaf ik standaard nog een fles opvolg melk er achteraan maar nu eet ze zowat het hele bakje leeg en is ze ook van die fles af. Ik doe altijd 50 gram van de poeder met een weegschaal in een paar bakjes en met een garde roer ik steeds een beetje van de poeder door het hete water in een grote kom want anders komen er klontjes in. Hopelijk is het bij jou net zo'n succes als hier.😊