13 Reacties

3 jaar geleden

Luuf voor baby's smeren en zoutoplossing druppelen ipv spray

3 jaar geleden

Luuf voor babys, onder de voetjes en sokjes aan en op het borstje. Wij zweren erbij

3 jaar geleden

Luuf voor babys, onder de voetjes en sokjes aan en op het borstje. Wij zwer ...
Ga ik proberen dankjewel!

3 jaar geleden

Wij gebruiken ook luuf en zoutoplossing. Dan kan je er ook beter met de neus peer eruit halen.

3 jaar geleden

Wij smeren warme kokosolie gemengd met luuf op de borst en rug voordat ze gaat slapen en dan zorgen dat het niet tocht uiteraard.. en op haar hoofdje (fontanel) ook.. wordt wel vettig door de olie maar het werkt wel.

3 jaar geleden

Ja luuf!! Op de voeten borst en rug. En lekker veel water drinken

3 jaar geleden

Zo sneu als ze zo verkouden zijn. Wij gebruiken inderdaad ook luuf voor baby's onder de voetjes en borst en rug. De neusjespeer blijkt alleen maar de slijmvliezen te prikkelen waardoor het alleen maar erger word. Verder stomen wij ook in de douch en gebruiken toch wel zoutoplossing, wel de druppelvorm die helpt het beste voor ons op aanraden van de kinderarts. Heel veel beterschap hopelijk is jullie kleine meisje snel weer de oude.

3 jaar geleden

Reactie op Diana78

Ja luuf!! Op de voeten borst en rug. En lekker veel water drinken
Water wil ze nu juist helemaal niet slaat de beker gewoon weg 😪

3 jaar geleden

Jaaa luuf! Werkt hier ook altijd erg goed bij beide kids, 3 jaar en bijna 11 maand..

3 jaar geleden

Hier ook luuf onder de voetjes als top tip!

3 jaar geleden

Inderdaad iets onder de voetjes smeren, zoutoplossing gebruiken en eventueel een diffuser gebruiken. Mijn dochtertje is al sinds september op en af verkouden. Duurt soms wel een paar weken, dan weer even niet en dan heeft ze het weer te pakken.

3 jaar geleden

Onze zoon is 3 maand verkouden geweest. Raakte er moeilijk vanaf door de crèche... wat wij deden: - fysiologisch water (3 keer per dag, soms zelfs ‘s nachts door verstopte neus kon hij moeilijker slapen) - nu gebruiken we ‘physiomer kids’. Hij vindt het nog steeds niet fijn maar toch al aangenamer. - zo’n zuigding voor de snotjes eruit te zuigen (of een peertje kan ook!) - Kalyp’tus Baby Balsem op z’n borstkas smeren voor het slapengaan. - heb het gevoel dat een lekker warm badje ook helpt (of stomen zoals jij aangeeft) - luchtbevochtiger gebruiken in de kamer (controleer de vochtigheidsgraad eens. Moet tussen 45 en 60 liggen denk ik. ) - Wanneer het niet regent, gaan wij soms even naar buiten. Goed ‘ingeduffeld’ wel. Ik zie dat onze zoon daar enorm van geniet en bovendien komen de ‘snottebellen’ daarvan los. - wanneer onze zoon niet wil drinken, dan wil hij ook écht NIET. 😬😅 Mijn mama probeert dan soms met een lepeltje, spuitje,... dat gaat soms wel. Thee hebben we zelf nog niet geprobeerd. - bedje verhogen konden wij ook niet doen. Helaas ook een ‘wroeter’ van jewelste. Hij ziet alle hoeken van zijn bed ‘s nachts. ☺️ - heb zelf ook al enkele dingen gelezen over ‘iets op de voetjes smeren’. Nooit geprobeerd eigenlijk. Maar blijkt dus ook goed spul te zijn. ☺️ Succes! Hopelijk is ze er snel van af!