4 Reacties

één jaar geleden

Ik wacht de brief af van school, daar staat vaak ook iets mbt gym kleding oid. Met Sinterklaas wellicht een broodtrommel cadeau enzo 😅 En zorgen dat ze wil poepen zonder luier 😂😂😂

één jaar geleden

Ik heb gehoord dat er boeken zijn met oefenspelletjes om hun kennis op een goede start te brengen. Gebruiken jullie dat of wat anders?

één jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ik heb gehoord dat er boeken zijn met oefenspelletjes om hun kennis op een ...
Ik ben daar niet bekend in. Laat het op mij afkomen.

één jaar geleden

Onze dochter gaat in februari starten. Voorbereidingen als in wat bedoel je dan? Ik leer haar nog geen schrijven of zo als je dat bedoeld. Maar bereid haar wel voor dat ze straks veel dingetjes zelf moet doen, zoals naar de toilet gaan, zelf uitkleden en weer aankleden voor de gym. Vertel haar ook een beetje hoe het straks gaat op school, dat ze daar vriendinnetjes gaat krijgen, dingen gaat leren. Kopen samen spulletjes zoals een rugtasje etc. En gaan vanaf eind deze maand al oefenen, omdat ze wat langer de tijd nodig heeft om aan nieuwe dingen te wennen (dit is in overleg met school). Maar als je echt andere dingen bedoeld, nee daar ben ik nog niet echt mee bezig. Hebben ze ook afgeraden op de informatieavond om bijv te leren schrijven, letters te leren etc, omdat zij dat op een specifieke manier doen. En daarnaast wil ik haar ook gewoon nog effe kind laten zijn, zonder al die dingen. Dat komt straks allemaal wel. Als ze zelf dingen vraagt ga ik er wel mee aan de slag, maar voor mij hoeft dat nog niet.