219 Reacties

5 jaar geleden

Hihi, Als het goed is zijn jullie allemaal, net als ik, pril zwanger. Voor ons is het onze eerste kindje. Ik ben 30 en mijn vriend 35. Als het goed is ben ik nu 4 weken en 5 dagen zwanger. 24 juni heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundig. Hoe is het met jullie? X

5 jaar geleden

Goedemorgen, Het is nog allemaal erg pril inderdaad. Ik ben ook zwanger van de eerste, en moet nog een goede verloskundige praktijk uitkiezen. Voelen jullie je ook erg kwetsbaar in deze periode? Dat is in elk geval wat ik merk. Daarnaast voel ik me ook een beetje de mol, ik loop met een geheim wat ik niemand mag vertellen haha. Erg spannend allemaal. Fijn weekend!

5 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben Rosalie ben momenteel 23 jaar en partner 26. Volgens mijn eigen berekening ben ik begin februari uitgerekend van ons eerste kindje. Wat neer komt dat ik nog maar 1 dag weet dat ik zwanger ben! Zelfs mijn partner weet nu nog van niets. Ontzettend leuk en spannend allemaal. Begin dit jaar ook zwanger geraakt maar helaas in maart een miskraam gehad, een leeg vruchtzakje. Hopen dat wij allen een gezonde zwangerschap gaan beleven :-)

5 jaar geleden

Reactie op Evi

Goedemorgen, Het is nog allemaal erg pril inderdaad. Ik ben ook zwanger va ...
Ik voel mij ontzettend kwetsbaar. Idd zo een groot en vooral heel leuk geheim bij je dragen is zo spannend. @baby2020, wat sneu dat je een miskraam hebt gehad begin dit jaar. Ik ben heel blij voor je dat je weer zo snel zwanger bent. Hoe gaat het met jullie symptomen? X

5 jaar geleden

Hoi meiden Wat leuk om hier meer net zwangeren te vinden :) ik ben 32 en weet sinds gister dat ik zwanger ben van ons 1e kindje. Het was voor ons niet vanzelfsprekend, we zijn al bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden en uiteindelijk is het nu met wat medische hulp (IUI) gelukt. Ik ben op dit moment dan ook vooral heel opgelucht dat ik dus wel zwanger kan worden en dat we even niet naar het ziekenhuis hoeven :') Ik merk dat zowel mijn man als ik nog heel voorzichtig blij zijn, het is natuurlijk nog heel pril dus kan nog heel goed fout gaan. Hebben jullie dat ook?

5 jaar geleden

Hey ik ben annemieke ben 26 jaar en me man 29. Ik heb een kleine knul van 15 maanden en ben momenteel in verwachting van de 2e. Allemaal nog heel pril net 4 weken.

5 jaar geleden

Ik ben nathalie, 27 jaar en nu 4 weken en 1 dag zwanger. Zo gewenst, maar ook nog zo onwerkelijk dat het nu gelukt is.. Blij maar tegelijkertijd ook erg onzeker en bang dat t nog fout gaat. Herkenbaar? Duurt ook nog zolang tot 27 juni tot de eerste echo..😅

5 jaar geleden

Ja Nathalie dat gevoel herken ik heel goed! Hoop dat na de 1e echo het beter wordt. Jullie hebben al snel afspraken voor echo's gemaakt zeg! Ik ga vanmiddag even contact opnemen met het ziekenhuis, we krijgen de 1e echo nog daar.

5 jaar geleden

Hoi allemaal! Jacky 30, partner ook 30. 1e zwangerschap. Volgens mij 4 weken en 1 dagen zwanger of 5 weken en 3 dagen😅. Als ik het bereken vanaf de laatste menstruatie 5 dus en vanaf de bevruchting 4. We wachten het af na de echo! Spannende tijden. Knap van jullie dat je het stil kunnen houden. Ik ben te enthousiast😆. (Directe fam en beste vriendinnen ingelicht) Mocht het mis gaan, wat we natuurlijk absoluut niet hopen dan is het maar zo. Hoop voor iedereen een gezonde doorzettende zwangerschap🤰🏽🤰🏼🤰🏾🤰🏻🤰🏿

5 jaar geleden

Hoi Iedereen, ik ben Elisa (29) en krijg samen met mijn man (30) begin feb ons eerste kindje. Wij zijn er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben en zijn dolgelukkig! Het lijkt mij leuk en zeker handig om met elkaar in gesprek te gaan over deze bijzondere tijd!

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie18

Ja Nathalie dat gevoel herken ik heel goed! Hoop dat na de 1e echo het bete ...
Oh proficiat na 3 jaar,, pff moet zwaar zijn geweest niet? Hoeveel weken ben je nu? En klachten? Heb soms alleen wat vage steken.. Spannend en onwerkelijk nog allemaal☺️

5 jaar geleden

@nathalie het was inderdaad erg zwaar, vooral de onzekerheid of het ooit gaat lukken en de teleurstelling elke maand. Er is sinds de positieve test een donker wolkje verdwenen en ik hoop dat die nog lang weg blijft :) Ik heb ook nog weinig klachten, alleen wat last van mijn darmen (opgeblazen en vannacht wat steken). @Jacky leuk zoveel enthousiasme :) bij ons weten veel mensen in onze omgeving dat we zwanger willen worden, maar ik vind het nu juist wel leuk om dit even tussen ons te houden. Denk dat we na de 1e echo wat mensen in gaan lichten (mits alles in orde is) of misschien dat ik het mijn beste vriendinnen al eerder vertel :)

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie18

@nathalie het was inderdaad erg zwaar, vooral de onzekerheid of het ooit ga ...
Ja het zekere voor het onzekere! Maar de darmklachten en steken herkenbaar! Ik schrik wel telkens van de steken. Onzekere tijden. Kan niet wachten tot we allemaal onze eerste echo hebben beleefd!

5 jaar geleden

Leuk alle nieuwe mensen! Poeh 3 jaar is echt lang, het is jullie meer dan gegund ❤️. Heel leuk dat we een beetje met elkaar kunnen kletsen hierover. Ik heb ook veel last van mijn darmen. Verstopping en als het komt is het echt heel hard, winderigheid, pijnelijke borsten en steekjes zo nu en dan.

5 jaar geleden

Dank je liefdesbaby! Wel fijn om te lezen dat meer mensen steken hebben, ik vond het nog best een beetje eng of het geen teken was dat het fout zou gaan. Wij hebben 19 juni de eerste echo! Heel spannend :)

5 jaar geleden

Hallo, Ik ben 29 jaar en mijn partner is 33. Ik ben op dit moment zwanger van ons tweede hummeltje. Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger. Afgelopen zondag had ik de positieve test in mijn handen. Vanmiddag had ik bij het afvegen een heel klein beetje roze afscheiding en zojuist een druppel bruine afscheiding. Ik ben nu heel bang dat het mis zal gaan omdat ik niet heel veel klachten heb. Helaas zit er niks anders op dan afwachten.

5 jaar geleden

Dag allen, Vandaag mn man gezegd dat ik zwanger ben. En een test niet nodig is haha. Heb mijn NOD nog niet eens maar weet het zeker. Alle symptomen van de vorige x + meer. Man wilde toch ook wel graag wat fysieks in de handen hebben. Toch een test gedaan, zo'n early test. En ja hoor, mini dun streepje. Als alles goed Mag gaan wordt dit ons eerst winterkindje! Groetjes

5 jaar geleden

Hoi, Voor mij is het allemaal erg nieuw. Ik ben nu zwanger van de eerste. Ik ben 29 jaar en nog maar kort aan het daten met de vader. Ik ben nu nog lekker aan het genieten van mijn vakantie. Ik kan heel de dag nergens anders aan denken, ondanks dat ik weinig last heb van kwaaltjes. Af en toe wat krampen en mijn borsten wat gevoeliger. Uitgerekende datum: 1 februari 2020, dus nu 4 weken en 4 dagen. Iedereen heel veel succes met het doorkomen van deze onzekere weken. Liefs, C

5 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik ben 32 jaar en mijn vriend is 33 jaar. Ook wij hebben een zwangerschapswens van ruim 3 jaar. Na eerst zelf een tijd geprobeerd te hebben zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen en zijn we met ICSI gestart. Nu 3 puncties en 6 terugplaatsingen later voor het eerst een positieve test. Super blij natuurlijk, maar zoals velen van jullie schrijven ook nog heel pril en spannend allemaal. Vandaag is mijn officiële testdag, maar had stiekem maandag al een positieve test. Als ik kijk naar wanneer mijn eisprong was, is de uitgerekende datum 3 februari 2020. Vanmiddag een telefonische afspraak met het ziekenhuis.

5 jaar geleden

Hoi allemaal, bij ons is het ook allemaal nog erg pril. Iets langer dan 5 weken nu. De eerste keer voor ons! Welke voorbereidingen hebben jullie allemaal getroffen in de eerste 5-7 weken? De eerste afspraak met de verloskundige kan pas bij 7 a 8 weken? Groetjes!