6 Reacties

één jaar geleden

Hi, mijn zoontje wordt ook on februari 4 en heeft ook nog geen waterpokken gehad.

één jaar geleden

Hier ook nog geen waterpokken gehad..

één jaar geleden

Mijn zoontje nam het ook pas mee van de basisschool toen hij 5 was en besmette zijn zusje van 2.... Heel normaal hoor als ze niet met iemand in aanraking komen die waterpokken heeft krijgen ze t ook niet...maar als ze eenmaal naar school gaan besmetten ze elkaar zo

één jaar geleden

Mijn zoontje van 3,5 ook nog niets

één jaar geleden

Reactie op HV

Mijn zoontje nam het ook pas mee van de basisschool toen hij 5 was en besme ...
Jaa nou voorheen gingen ze naar de gastouder en daar zijn natuurlijk niet zoveel kindjes. Ik werk zelf in de kdv maar neem het natuurlijk niet echt mee naar huis. Zij gaan nu ook naar kdv en vaak speelt het op in de zomer.. hoop niet dat het deze zomer wordt want dan is hun zusje net geboren🙈

één jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Jaa nou voorheen gingen ze naar de gastouder en daar zijn natuurlijk niet z ...
Ja inderdaad, ik ben zelf gastouder maar dan vallen met zo weinig kindjes de ziektes nog wel mee. Ik weet wel dat in de tijd dat mijn zoontje waterpokken had ik ook een babytje in de opvang had die gewoon bleef komen. Die heeft uiteindelijk geen waterpokken gekregen doordat ik een beetje opletten dat ze niet teveel bij mekaar in de buurt kwamen en vaker handen waste. Het schijnt voor een baby niet heel gevaarlijk te zijn dus ik zou me er niet al te druk om maken. Het is alleen gevaarlijk als de moeder geen waterpokken heeft gehad, maar als je als moeder waterpokken hebt gehad heeft de baby tot 3 maand antistoffen. Kunnen ze wel een milde vorm krijgen. Enige nadeel is dan wel als ze t voor die leeftijd krijgen dat ze het nog een keer kunnen krijgen als ze ouder zijn. Na 4 maand krijgen ze gewoon waterpokken, kunnen ze uiteraard laat van hebben maar t is niet gevaarlijk. Nog een tip wat hier goed hielp mocht t wel gebeuren: washandje vullen met grove havermout, elastiek er om en bij ze in bad leggen... Helpt enorm tegen de jeuk